REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Celebryci w reklamach banków

pieniądze, finanse, monety/fot. Fotolia
pieniądze, finanse, monety/fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy zatrudnianie gwiazd do reklamowania usług finansowych opłaca się bankom? Kto ponosi ceny tej reklamy?

Już chyba każdy z nas widział Szymona Majewskiego promującego produkty PKO BP. A to konta, a to kredyt hipoteczny, innym znowu razem szybki kredyt latając w błękitnej sukience. Wielu to irytuje i denerwuje, jeszcze więcej nudzi, ale okazuje się, że są też tacy, których Szymon umiał skusić.

REKLAMA

Jakie konta?

Zeszły rok był pierwszym od 2009, w którym PKO BP nie był stratny pod względem liczby otwieranych kont. Do tej pory więcej klientów z banku odchodziło niż otwierało nowe konta. Teraz trend ten udało się zahamować. Przyczyną było wprowadzenie nowej linii kont, która jednak w porównaniu do konkurencji wciąż prezentuje się co najwyżej średnio. Potężna machina medialna spowodowała jednak, że to co jest przeciętnej jakości prezentuje się jako produkt fantastyczny.

Chcesz zmienić konto na lepsze? Sprawdź, w którym banku warto mieć ROR

REKLAMA

Wystarczy rzucić okiem na dowolny ranking kont – czy to nasz czy konkurencji, by zobaczyć, że zakładanie konta w PKO BP się nie opłaca. Wymagane wpływy minimalne, przy których konto będzie prowadzone za darmo, to aż 2000 zł. To naprawdę sporo jak za konto, które nie niesie ze sobą żadnych korzyści. Dla porównania „Dobre Konto” w Banku Millennium będzie prowadzone za darmo od 1000 zł wpływów miesięcznie. A do tego dostaniemy jeszcze zwrot 3% wydatków dokonanych za pomocą karty debetowej w sklepach spożywczych i na stacjach paliw (do 50 zł miesięcznie). Konto te reklamują… animowane zwierzątka. To pierwszy przykład na to, że tam gdzie klient nie spłaca wysokiej gaży gwiazdy może liczyć na więcej.

Jedynym wyjątkiem była kampania Meritum Banku, do której zaangażowano Maleńczuka. Reklamował on swego czasu konto, które prowadzone jest za darmo, z bezpłatnymi bankomatami w całej Polsce oraz zwrotem 4% wydatków na paliwo (do 30 zł miesięcznie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klient zapłaci

REKLAMA

Przykłady rachunków można by jeszcze mnożyć. Oferta łatwo dostępnych, tanich kont jest bardzo szeroka. Jednak banki najchętniej wykorzystują celebrytów do reklamy wszelkich kredytów. Prym w zatrudnianiu gwiazd wiedzie chyba BZ WBK, w reklamach którego co chwilę pojawia się nowa znana twarz: :Gerard Depardieu, John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas a teraz Chuck Norris. Trzeba przyznać, że część tych reklam była nawet zabawna. Szkoda tylko, że jakość reklam nie przekłada się na jakość oferowanych produktów.

Reklamowany przez Strażnika z Teksasu kredyt gotówkowy znalazł się na 6-tym miejscu w naszym comiesięcznym rankingu (warto zaznaczyć, że założenia jakie przyjęliśmy były takie, że obejmowały możliwie szeroką grupę Polaków). Na stronie klient zachęcany jest słowami „tanio – rata nawet 19 zł od każdego 1000 zł”. Konkurencji na głowę nie bije – Credit Agricole oferuje kredyt z kosztami w wysokości 10 zł od każdego 1000 zł. W dodatku biorąc kredyt BZ WBK zapłacimy prowizję w wysokości 5% a RRSO wyniesie 19,45%. Jeśli porównamy to do oferty zwycięzcy z tego miesiąca – Getinu, to możemy być lekko zaskoczeni: oprocentowanie niższe o ponad 10% a prowizji nie ma wcale. Cóż z czegoś trzeba zapłacić wynagrodzenie dla Chucka Norrisa…

Bez celebrytów

A jak wyglądają oferty banków, które do reklamowania swoich produktów nie angażują celebrytów? Nie wypada tutaj nie wymienić mBanku, który się wręcz szczyci i reklamuje tym, że do promowania marki nie zatrudniają gwiazdorów. eKonto jest jednym z popularniejszych produktów na rynku kont. Niestety korzystanie z niego wiąże się z pewnymi kosztami: za wypłatę gotówki z obcego bankomatu zapłacimy standardowo 5 zł. Dodatkowo jeśli nie dokonamy transakcji bezgotówkowych za minimum 100 zł kartą debetową będziemy musieli zapłacić za korzystanie z niej 2 zł miesięcznie. Ale jeśli włączymy abonament darmowych wypłat z wszystkich bankomatów w kraju za 5 zł to obydwie te opłaty znikną. Oferta ta sama w sobie, na czysto, też nie prezentuje się za specjalnie – jednak w tym przypadku ważne są dodatkowe funkcjonalności. Użytkownik ma możliwość kupowania akcji czy jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych bezpośrednio z panelu konta. Dodatkowo bankowość mobilna mBanku jest jednym z sensowniejszych rozwiązań na rynku.

Kredyt hipoteczny bez drobnych druczków? Sprawdź gdzie to jest możliwe

Jeśli chodzi o pozostałe oferty rachunków, to wystarczy zajrzeć do naszego najnowszego rankingu kont osobistych. Żaden ze zwycięzców nie jest w tej chwili reklamowany przy pomocy sław. Ze wszystkich kont, które znalazły się na podium tylko trzy były, lub są, wspomagane w ten sposób. A są to rachunki naprawdę świetne – programy premiowe, darmowe prowadzenie, przelewy, karta debetowa, bankomaty w całym kraju a nawet na świecie. Do tego zniżki dzięki programom partnerskim. Taki „szczegółów” jak porządnie oprocentowane konto oszczędnościowe czy moneyback/cashback próżno szukać u Szymona...

Reklama ze zwierzętami

Może się to wydawać dziwne, ale najciekawsze konta i produkty reklamowane są przy pomocy zwierzaków:

  • Dobre konto Millennium Banku z cashbackiem – różowy ptaszek podobny do wróbelka w towarzystwie pingwinów
  • Konto osobiste z premią (dawne Konto z Podwyżką), dodatkowy 1% od najwyższego wpływu na konto, do 600 zł rocznie, banku BGŻ – wiewiórki
  • Kredyt hipoteczny banku BGŻ, w przypadku którego bank gwarantuje nam obniżenie marży jeśli dostaniemy lepszą ofertę, reklamowany jest przez sowę i jastrzębia (sokoła???)

Jeśli chcesz mieć dobry produkt omijaj reklamy. W ramach tych samych wymogów, a często o wiele mniejszych, dostajemy lepsze produkty. Ameryki nie odkrywamy, ale warto przypomnieć o tym po raz kolejny. Zwłaszcza widząc jak wiele osób daje się złapać na przeciętne oferty wychwalane na ogromną skalę w telewizji.

Eksperci Totalmoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA