REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Celebryci w reklamach banków

Subskrybuj nas na Youtube
pieniądze, finanse, monety/fot. Fotolia
pieniądze, finanse, monety/fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy zatrudnianie gwiazd do reklamowania usług finansowych opłaca się bankom? Kto ponosi ceny tej reklamy?

Już chyba każdy z nas widział Szymona Majewskiego promującego produkty PKO BP. A to konta, a to kredyt hipoteczny, innym znowu razem szybki kredyt latając w błękitnej sukience. Wielu to irytuje i denerwuje, jeszcze więcej nudzi, ale okazuje się, że są też tacy, których Szymon umiał skusić.

REKLAMA

Jakie konta?

Zeszły rok był pierwszym od 2009, w którym PKO BP nie był stratny pod względem liczby otwieranych kont. Do tej pory więcej klientów z banku odchodziło niż otwierało nowe konta. Teraz trend ten udało się zahamować. Przyczyną było wprowadzenie nowej linii kont, która jednak w porównaniu do konkurencji wciąż prezentuje się co najwyżej średnio. Potężna machina medialna spowodowała jednak, że to co jest przeciętnej jakości prezentuje się jako produkt fantastyczny.

Chcesz zmienić konto na lepsze? Sprawdź, w którym banku warto mieć ROR

REKLAMA

Wystarczy rzucić okiem na dowolny ranking kont – czy to nasz czy konkurencji, by zobaczyć, że zakładanie konta w PKO BP się nie opłaca. Wymagane wpływy minimalne, przy których konto będzie prowadzone za darmo, to aż 2000 zł. To naprawdę sporo jak za konto, które nie niesie ze sobą żadnych korzyści. Dla porównania „Dobre Konto” w Banku Millennium będzie prowadzone za darmo od 1000 zł wpływów miesięcznie. A do tego dostaniemy jeszcze zwrot 3% wydatków dokonanych za pomocą karty debetowej w sklepach spożywczych i na stacjach paliw (do 50 zł miesięcznie). Konto te reklamują… animowane zwierzątka. To pierwszy przykład na to, że tam gdzie klient nie spłaca wysokiej gaży gwiazdy może liczyć na więcej.

Jedynym wyjątkiem była kampania Meritum Banku, do której zaangażowano Maleńczuka. Reklamował on swego czasu konto, które prowadzone jest za darmo, z bezpłatnymi bankomatami w całej Polsce oraz zwrotem 4% wydatków na paliwo (do 30 zł miesięcznie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klient zapłaci

REKLAMA

Przykłady rachunków można by jeszcze mnożyć. Oferta łatwo dostępnych, tanich kont jest bardzo szeroka. Jednak banki najchętniej wykorzystują celebrytów do reklamy wszelkich kredytów. Prym w zatrudnianiu gwiazd wiedzie chyba BZ WBK, w reklamach którego co chwilę pojawia się nowa znana twarz: :Gerard Depardieu, John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas a teraz Chuck Norris. Trzeba przyznać, że część tych reklam była nawet zabawna. Szkoda tylko, że jakość reklam nie przekłada się na jakość oferowanych produktów.

Reklamowany przez Strażnika z Teksasu kredyt gotówkowy znalazł się na 6-tym miejscu w naszym comiesięcznym rankingu (warto zaznaczyć, że założenia jakie przyjęliśmy były takie, że obejmowały możliwie szeroką grupę Polaków). Na stronie klient zachęcany jest słowami „tanio – rata nawet 19 zł od każdego 1000 zł”. Konkurencji na głowę nie bije – Credit Agricole oferuje kredyt z kosztami w wysokości 10 zł od każdego 1000 zł. W dodatku biorąc kredyt BZ WBK zapłacimy prowizję w wysokości 5% a RRSO wyniesie 19,45%. Jeśli porównamy to do oferty zwycięzcy z tego miesiąca – Getinu, to możemy być lekko zaskoczeni: oprocentowanie niższe o ponad 10% a prowizji nie ma wcale. Cóż z czegoś trzeba zapłacić wynagrodzenie dla Chucka Norrisa…

Bez celebrytów

A jak wyglądają oferty banków, które do reklamowania swoich produktów nie angażują celebrytów? Nie wypada tutaj nie wymienić mBanku, który się wręcz szczyci i reklamuje tym, że do promowania marki nie zatrudniają gwiazdorów. eKonto jest jednym z popularniejszych produktów na rynku kont. Niestety korzystanie z niego wiąże się z pewnymi kosztami: za wypłatę gotówki z obcego bankomatu zapłacimy standardowo 5 zł. Dodatkowo jeśli nie dokonamy transakcji bezgotówkowych za minimum 100 zł kartą debetową będziemy musieli zapłacić za korzystanie z niej 2 zł miesięcznie. Ale jeśli włączymy abonament darmowych wypłat z wszystkich bankomatów w kraju za 5 zł to obydwie te opłaty znikną. Oferta ta sama w sobie, na czysto, też nie prezentuje się za specjalnie – jednak w tym przypadku ważne są dodatkowe funkcjonalności. Użytkownik ma możliwość kupowania akcji czy jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych bezpośrednio z panelu konta. Dodatkowo bankowość mobilna mBanku jest jednym z sensowniejszych rozwiązań na rynku.

Kredyt hipoteczny bez drobnych druczków? Sprawdź gdzie to jest możliwe

Jeśli chodzi o pozostałe oferty rachunków, to wystarczy zajrzeć do naszego najnowszego rankingu kont osobistych. Żaden ze zwycięzców nie jest w tej chwili reklamowany przy pomocy sław. Ze wszystkich kont, które znalazły się na podium tylko trzy były, lub są, wspomagane w ten sposób. A są to rachunki naprawdę świetne – programy premiowe, darmowe prowadzenie, przelewy, karta debetowa, bankomaty w całym kraju a nawet na świecie. Do tego zniżki dzięki programom partnerskim. Taki „szczegółów” jak porządnie oprocentowane konto oszczędnościowe czy moneyback/cashback próżno szukać u Szymona...

Reklama ze zwierzętami

Może się to wydawać dziwne, ale najciekawsze konta i produkty reklamowane są przy pomocy zwierzaków:

  • Dobre konto Millennium Banku z cashbackiem – różowy ptaszek podobny do wróbelka w towarzystwie pingwinów
  • Konto osobiste z premią (dawne Konto z Podwyżką), dodatkowy 1% od najwyższego wpływu na konto, do 600 zł rocznie, banku BGŻ – wiewiórki
  • Kredyt hipoteczny banku BGŻ, w przypadku którego bank gwarantuje nam obniżenie marży jeśli dostaniemy lepszą ofertę, reklamowany jest przez sowę i jastrzębia (sokoła???)

Jeśli chcesz mieć dobry produkt omijaj reklamy. W ramach tych samych wymogów, a często o wiele mniejszych, dostajemy lepsze produkty. Ameryki nie odkrywamy, ale warto przypomnieć o tym po raz kolejny. Zwłaszcza widząc jak wiele osób daje się złapać na przeciętne oferty wychwalane na ogromną skalę w telewizji.

Eksperci Totalmoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA