REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak selekcjonować interesantów?

Jednym z ważniejszych zadań sekretarki, czy asystentki jest selekcjonowanie interesantów, którzy domagają się rozmowy z szefem. Często również sami pracodawcy proszą je o drobne kłamstewka dotyczące ich obecności w pracy, czy dostępności.

Jak interpretować słowa rozmówcy?

Rozmowa telefoniczna ma ten zasadniczy minus, że nie widzimy naszego rozmówcy, a tym samym trudniej jest nam odczytać jego rzeczywiste intencje, które w kontakcie „na żywo” ujawniają się dzięki mowie ciała.

Jakie są zasady odbierania telefonu?

Sposób, w jaki odnosimy się do rozmówcy, buduje nie tylko nasz wizerunek w jego oczach. To, jak jesteśmy postrzegani przekłada się na postrzeganie firmy. Dlatego szczególnie sekretarka musi starać się być jak najlepszą wizytówką swojej firmy.

Jak pozyskać środki unijne na rozwój swojego przedsiębiorstwa w zachodniopomorskiem – część II

Zawsze warto powalczyć o środki na rozwój naszego przedsiębiorstwa. Tym bardziej, gdy w odróżnieniu od kredytu bankowego mają one charakter bezzwrotny i mogą pokrywać do 60% wydatków poniesionych na realizację inwestycji. Takie możliwości oferuje Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.W tej części artykułu przedstawię podstawowe kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą podlegać zaliczkowania lub refundacji ze środków europejskich jak również maksymalne progi unijnego dofinansowania dla poszczególnych typów przedsiębiorstw.

REKLAMA

Jak pozyskać środki unijne na rozwój swojego przedsiębiorstwa w zachodniopomorskim – część I

Odpowiedź na to pytanie tylko z pozoru może wydawać się prosta. Tak naprawdę proces aplikowania o środki unijne bywa okupiony dużym wysiłkiem i zaangażowaniem wielu osób. Poprawne przygotowanie wniosku o dofinansowanie może tą drogę znacznie skrócić, a przyznana dotacja pozwoli rozwinąć nasze przedsiębiorstwie na rynku regionalnym.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część I

W ramach ogłoszonego konkursu, o dofinansowanie unijne będą mogły ubiegać się mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa zamierzające konkurować na rynku poprzez rozwój innowacyjności. W ramach projektu możemy dofinansować zakup licencji, know-how jak również ich wdrożenie poprzez np. zakup nowoczesnego sprzętu. Efektem wdrożenia nowych technologii powinno być wytworzenie nowego, innowacyjnego produktu lub usługi (poddziałanie 1.1.3 RPO WZ).

Jak poprawić wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie w zachodniopomorskiem – część II

Po zakończeniu oceny formalnej kolejnym etapem weryfikacji dokumentacji aplikacyjnej jest ocena środowiskowa, ekonomiczno-finansowa oraz techniczna. Od jej wyników zależeć może przyznanie unijnego dofinansowania.

Jak poprawić wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie w zachodniopomorskiem – część I

Po zakończeniu naboru wniosków o dofinansowanie, następuje etap oceny złożonych dokumentów. Oceniający mogą wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia dostarczonej dokumentacji w określonym terminie i trybie. Brak naniesienia uzupełnień lub udzielenia wyjaśnień może skutkować odrzuceniem wniosku.

REKLAMA

Dofinansowanie MŚP w województwie zachodniopomorskim w 2010 roku – część II

Unijny grant może skutecznie zwiększyć konkurencyjność i atrakcyjność naszego przedsiębiorstwa na rynku. Dlaczego masz stać biernie i przyglądać się jak unijny tort topnieje w oczach? Powalcz już dzisiaj o swoją część unijnych pieniędzy.

Dofinansowanie MŚP w województwie zachodniopomorskim w 2010 roku – część I

Dotacje unijne przeznaczone na rozwój przedsiębiorstw w regionach cieszą się niesłabnącą popularnością. Również przedsiębiorcy zamierzający realizować swoje projekty na obszarze województwa zachodniopomorskiego mogą sięgnąć po unijną dotację.

Co to jest bon na innowacje dla mikro firmy

Z raportów PARP wynika, że innowacja dla firmy mikro jest czymś zasadniczo innym od innowacji firmy średniej wielkości, lub dużego przedsiębiorstwa. Firmy mikro, borykające się często z wielkimi finansowymi ograniczeniami, nie mogą pozwolić sobie na kosztowne innowacje i zwykle związane z tym inwestycje. Czy to oznacza, że mikroprzedsiębiorstwa muszą zawsze pozostawać w tyle i są skazane na przestarzałe technologie i brak możliwości rozwoju?

Pierwsze kroki po unijne pieniądze – część II

W części I artykułu poznaliśmy możliwości jakie naszemu biznesmanowi oraz wszystkim mikroprzedsiębiorcom z pomysłem na e-usługę daje działanie 8.1 PO IG. Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi możliwościami jakie dają: działanie 6.1 PO IG oraz Programy Regionalne.

Pierwsze kroki po unijne pieniądze – część I

Coraz częściej studenci oraz osoby będące po studiach myślą o własnej działalności. Bardzo często przedsiębiorcy, zwłaszcza początkujący, nie wiedzą, że mogą ubiegać się o pieniądze unijne. W tym artykule postaramy się Wam poszerzyć wiedzę w tym zakresie.

Ocena wniosku o dofinansowanie na inwestycje dla firm w województwie opolskim – część I

Został zakończony nabór wniosków o dofinansowanie w konkursie dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą w województwie opolskim (tzw. start-up). Złożona dokumentacja zostanie teraz poddana ocenie pod kątem wielu kryteriów. Od wyników tej oceny może zależeć przyznanie unijnej dotacji.

Załączniki do wniosku o dofinansowanie mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Skuteczne aplikowanie o środki unijne wiąże się z koniecznością złożenia pełnej dokumentacji aplikacyjnej. Będzie ona weryfikowana podczas oceny wniosku o dofinansowanie.

Wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim – część II

Rozwój mikroprzedsiębiorstw w województwie dolnośląskim ma szansę nabrać tempa. Wszystko dzięki unijnym dotacjom inwestycyjnym. Pamiętajmy, jednak, że nie wszystkie wydatki ponoszone przez nas w trakcie realizacji projektu będą mogły zostać objęte wsparciem.

Wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim – część I

Wydatki kwalifikowane, czyli wydatki, które mogą być przedmiotem dofinansowania unijnego zostały szczegółowo określone w dokumentacji dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Promowanie działań innowacyjnych – część III

W części 2 artykułu przedstawiliśmy działanie PO IG 4.3 Kredyt technologiczny PO IG 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym. Poniżej zaprezentowane zostaną kolejne działania PO IG dedykowane sektorowi MSPPO IG 4.5 Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki.

Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Wnioskując o unijną dotację dla swojego przedsiębiorstwa musimy pamiętać, że Unia Europejska pokrywa tylko część kosztów poniesionych podczas realizacji inwestycji. Pozostała część musi zostać pokryta przez wnioskodawcę ze środków własnych.

Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część II

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ogłosiła nabór wniosków o dofinansowania w ramach konkursu dla mikroprzedsiębiorców. Zainteresowani mogą otrzymać dotację unijną w wysokości do 60% wydatków kwalifikowanych w projekcie.

Czy przedmiot leasingu operacyjnego może być zlicytowany

Dokonywanie przez komorników licytacji przedmiotów leasingu operacyjnego uzsadania wniesienie powództwa przeciwegzekucyjnego przez uprawniony podmiot.

Definicje leasingowe zawarte w MSR

Zawarcie umowy leasingu łączy się z koniecznością rozliczania go m.in. zgodnie z zasadami przewidzianymi przez Międzynarodowe Standardy Rachunkowości.

Co oznaczają terminy leasingowe z MSR

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości formułują szereg definicji odnoszących się do leasingu. Ich znajomość jest niezbędna dla jego prawidłowego rozliczania.

Jakie formy leasingu są dopuszczalne

Leasing jako jedna z wielu form finansowania działalności gospodarczej występuje w zróżnicowanych formach. Konkretny podział na rodzaje zależy od przyjętego kryterium.

Korporacyjna etykieta w praktyce

Nawet gdy, poznamy już dobrze zasady rządzące firmową kurtuazją, wciąż powinniśmy być przygotowani do spotkania się z nietypową sytuacją, która może nas zaskoczyć.

Jak zaadresować list do odbiorców zagranicznych?

Pismo wysyłane poza granice kraju, oprócz miejscowości powinno mieć napisaną nazwę kraju.

Temat i struktura pisma

Jeśli piszesz pismo, od Ciebie zależy w jaki sposób naświetlisz i przedstawisz dany temat. Aby osiągnąć cel, możesz tak sformułować pismo, iż odbiorca przyjmie przekazany punkt widzenia za własny.

Uprzejmość w pismach

Przygotowując pismo należy pamiętać, że ma ono przynieść pewien efekt stąd w każdym dokumencie powinny być używane zwroty grzecznościowe, np. Szanowni Państwo czy Z poważaniem.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Profesjonalny sekretariat

Zakres czynności sporządza się na podstawie regulaminu organizacyjnego, z którego dowiadujemy się jakie są obowiązki pracowników obejmujących poszczególne stanowiska w firmie.

Rozmowa telefoniczna w biurze

Jednym z podstawowych narzędzi pracy asystenta biura jest telefon. Szacuje się, że pierwsze 20 sekund rozmowy decydują o tym, czy rozmówca odbierze dany kontakt pozytywnie. Eksperci radzą, że jeżeli w tym krótkim czasie nie przypadniesz do gustu rozmówcy, przepadłeś.

Wystąpienia publiczne

Często musząc zabrać głos podczas spotkań, narad, czy prezentacji odczuwamy tremę. Co zrobić aby wypaść przekonująco, na osobę kompetentną? Trema paraliżuje, masz ściśnięte gardło, drżą ręce i serce.

Rozmowy telefoniczne

Rozmowa telefoniczna różni się od rozmowy bezpośredniej przede wszystkim brakiem kontaktu wizualnego, osoba rozmawiająca nie widzi reakcji mimicznych, zwłaszcza oczu i ust swojego rozmówcy. W związku z tym coraz większą wagę przywiązuje się do tego aby pracownik był uprzejmy w rozmowie przez telefon. Ma to istotne znaczenie przy tworzeniu wizerunku firmy.

Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Książka telefoniczna to miejsce, w którym może reklamować się każda firma. Jest to jeden wielki katalog reklamowy i dlatego musisz wymyślić jakiś sposób, aby reklama wyróżniała się na tle tysięcy innych.

Artykuły promocyjne w prasie

Artykuły promocyjne, w przeciwieństwie do reklamy w formie bezpośredniej, bliższe są zwykłym artykułom redakcyjnym. Świadczy o tym zarówno ich forma, jak i treść. Czy zamieszczenie artykułu promocyjnego jest lepsze od ogłoszenia reklamowego?

Wsparcie ze strony firm consultingowych

Usystematyzowanie działań, wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju i organizowanie kanałów sprzedaży to zaledwie kilka działań, z powodu których firmy decydują się na współpracę z doradcami biznesowymi.

Styl elektronicznego listu handlowego

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Efektywna komunikacja mailowa

Poczta elektroniczna oprócz celów informacyjnych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i efektywnym narzędziem zdobywania klienta.

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Gdzie się reklamować

Ten sam środek przekazu jednemu przedsiębiorcy może zapewnić sukces a innemu porażkę. Wybór środka przekazu jest równie ważny jak komunikat, który chcemy przekazać.

Nieformalna korespondencja po angielsku

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Przekazywanie informacji za pomocą e-maila

Dobrze skonstruowany e-mail powinien przykuć uwagę odbiorcy i zapewnić mu szybkie zapoznanie się z istotnymi informacjami. Warto więc przypomnieć o zasadzie odwróconej piramidy i dlaczego tak ważne jest jej przestrzeganie.

Korespondencja z odbiorcą zagranicznym

Dostęp do internetu pozwala obecnie na szybki kontakt z osobami znajdującymi się w każdym zakątku świata. Mimo że wysłanie wiadomości tekstowej nie stanowi już w zasadzie żadnego problemu, często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, których należy przestrzegać przygotowując informację dla odbiorcy zagranicznego.

Złożenie zamówienia

Po przyjęciu oferty biznesowej jest kolej na złożenie zamówienia. Na tym etapie korespondencja z kontrahentem jest uproszczona. Nierzadko korzysta się z gotowych formularzy zamówień dołączanych do wysyłanej oferty.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Od czego zacząć wiadomość elektroniczną?

Jednym z największych problemów, który pojawia się podczas redagowania maila jest sformułowanie pierwszego zdania. Jak zatem zacząć treść oficjalnego e-maila?

Zawiadomienie o otwarciu akredytywy handlowej

Otwarcie akredytywy następuje w momencie otrzymania zawiadomienia o gotowości towaru do wysyłki. Możliwe jest to po wystąpieniu dostawcy towaru z wnioskiem do banku.

Sposoby tłumaczenia korepondencji obcojęzycznej

Tłumaczenie umów wymagających dokładnej analizy językowej jest kłopotliwe. W takich przypadkach pojawia się konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy językowej.

Oferta świadczonych usług

Oferta świadczonych usług jest podobna do oferty towarowej. Jej głównymi częściami są wstęp, część zasadnicza, zakończenie i podpis.

Ogólne zapytanie ofertowe

Ogólne zapytanie ofertowe jest to propozycja dla dostawców, którzy są zapraszani do wzięcia udziału w procesie składania ofert, mającego na celu dostarczenie konkretnego produktu lub usługi.

REKLAMA