REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim
Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

REKLAMA

REKLAMA

Wnioskując o unijną dotację dla swojego przedsiębiorstwa musimy pamiętać, że Unia Europejska pokrywa tylko część kosztów poniesionych podczas realizacji inwestycji. Pozostała część musi zostać pokryta przez wnioskodawcę ze środków własnych.

REKLAMA

Przygotowując budżet każdego przedsięwzięcia realizowanego przy współudziale środków unijnych musimy mieć świadomość, iż Unia Europejska dotuje tylko określoną część wydatków. Są to tzw. koszty kwalifikowane. W przypadku konkursu dla mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim maksymalny poziom dofinansowania dla projektów inwestycyjnych nie może przekroczyć 60% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Oznacza to, że na pokrycie pozostałych 40% wydatków kwalifikowanych oraz wszystkich kosztów niekwalifikowanych powinniśmy zapewnić we własnym zakresie.

REKLAMA

Pamiętajmy, że dotacja ze środków europejskich ma formę refundacji lub zaliczki. W przypadku refundacji, koszty związane z realizacją inwestycji bez względu na to czy są kwalifikowane lub niekwalifikowane musimy pokryć sami. Dopiero na etapie wnioskowania o płatność okresową następuje zwrot, czyli refundacja kosztów poniesionych w związku z realizacją inwestycji. W finansowaniu kosztów projektu możemy posłużyć się zewnętrznymi źródłami finansowania np. kredytem, środkami własnymi, pożyczką.

Uznanie wydatków niekwalifikowalnych w budżecie projektu na etapie aplikowania o środki automatycznie wyklucza możliwość uzyskania dofinansowania projektu w przedstawionym kształcie w całości lub w części.

Porównaj: Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część II

Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców

Do wydatków niekwalifikowanych w ramach konkursu dla mikroprzedsiębiorców w działaniu 1.1 E zaliczamy m.in.:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wydatki na zakup środków trwałych, które nie są przechowywane w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego,
  • wydatki związane z bieżącymi naprawami maszyn/parku maszynowego,
  • wydatki na inwestycje prowadzące wyłącznie do odtworzenia zdolności produkcyjnych albo nabycia udziałów lub akcji przedsiębiorstwa,
  • wydatki na zakup używanego sprzętu ICT (Technologie Informacyjne i Komunikacyjne),
  • wydatki na prace związane z przygotowaniem nowej inwestycji oraz usług doradczych z nią związanych, w wysokości przekraczającej 50% wartości całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu w przypadku MŚP,
  • wydatki na zakup środków transportu poniesione przez przedsiębiorców prowadzących przeważającą działalność w sektorze transportu,
  • wydatki na wynagrodzenia będące efektem tworzenia nowych miejsc pracy i związanych z realizacją nowej inwestycji,
  • wydatki osobowe związane z zarządzaniem projektem i realizacją projektu,
  • wkład niepieniężny w ramach projektu,

Polecamy serwis Mała firma

  • wydatki związane z umową leasingu, w szczególności: podatek, marża finansującego; odsetki od refinansowania wydatków, koszty ogólne, opłaty ubezpieczeniowe,
  • podatek od towarów i usług VAT, niezależnie od możliwości lub braku możliwości jego odzyskania,
  • odpisy amortyzacyjne, 
  • wydatki na działania promocyjne projektu,
  • wydatki poniesione na sporządzenie operatu szacunkowego oraz aktu notarialnego związanego z nabyciem nieruchomości niezabudowanej lub zabudowanej,
  • płatności gotówkowe,
  • wydatki związane z uzyskaniem promesy kredytowej/kredytu,
  • leasing zwrotny
  • wartość rezydualna (księgowa wartość likwidacyjna) aktywów po zakończeniu projektu,
  • ydatki na przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu.

Wykaz głównych wydatków niekwalifikowalnych znajduje się w Uszczegółowieniu RPO WD w załączniku nr 6, dostępnym pod adresem strony internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej http://www.dip.dolnyslask.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA