Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowując budżet każdego przedsięwzięcia realizowanego przy współudziale środków unijnych musimy mieć świadomość, iż Unia Europejska dotuje tylko określoną część wydatków. Są to tzw. koszty kwalifikowane. W przypadku konkursu dla mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim maksymalny poziom dofinansowania dla projektów inwestycyjnych nie może przekroczyć 60% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Oznacza to, że na pokrycie pozostałych 40% wydatków kwalifikowanych oraz wszystkich kosztów niekwalifikowanych powinniśmy zapewnić we własnym zakresie.
REKLAMA
Pamiętajmy, że dotacja ze środków europejskich ma formę refundacji lub zaliczki. W przypadku refundacji, koszty związane z realizacją inwestycji bez względu na to czy są kwalifikowane lub niekwalifikowane musimy pokryć sami. Dopiero na etapie wnioskowania o płatność okresową następuje zwrot, czyli refundacja kosztów poniesionych w związku z realizacją inwestycji. W finansowaniu kosztów projektu możemy posłużyć się zewnętrznymi źródłami finansowania np. kredytem, środkami własnymi, pożyczką.
Uznanie wydatków niekwalifikowalnych w budżecie projektu na etapie aplikowania o środki automatycznie wyklucza możliwość uzyskania dofinansowania projektu w przedstawionym kształcie w całości lub w części.
Porównaj: Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część II
Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców
Do wydatków niekwalifikowanych w ramach konkursu dla mikroprzedsiębiorców w działaniu 1.1 E zaliczamy m.in.:
- wydatki na zakup środków trwałych, które nie są przechowywane w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego,
- wydatki związane z bieżącymi naprawami maszyn/parku maszynowego,
- wydatki na inwestycje prowadzące wyłącznie do odtworzenia zdolności produkcyjnych albo nabycia udziałów lub akcji przedsiębiorstwa,
- wydatki na zakup używanego sprzętu ICT (Technologie Informacyjne i Komunikacyjne),
- wydatki na prace związane z przygotowaniem nowej inwestycji oraz usług doradczych z nią związanych, w wysokości przekraczającej 50% wartości całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu w przypadku MŚP,
- wydatki na zakup środków transportu poniesione przez przedsiębiorców prowadzących przeważającą działalność w sektorze transportu,
- wydatki na wynagrodzenia będące efektem tworzenia nowych miejsc pracy i związanych z realizacją nowej inwestycji,
- wydatki osobowe związane z zarządzaniem projektem i realizacją projektu,
- wkład niepieniężny w ramach projektu,
Polecamy serwis Mała firma
- wydatki związane z umową leasingu, w szczególności: podatek, marża finansującego; odsetki od refinansowania wydatków, koszty ogólne, opłaty ubezpieczeniowe,
- podatek od towarów i usług VAT, niezależnie od możliwości lub braku możliwości jego odzyskania,
- odpisy amortyzacyjne,
- wydatki na działania promocyjne projektu,
- wydatki poniesione na sporządzenie operatu szacunkowego oraz aktu notarialnego związanego z nabyciem nieruchomości niezabudowanej lub zabudowanej,
- płatności gotówkowe,
- wydatki związane z uzyskaniem promesy kredytowej/kredytu,
- leasing zwrotny,
- wartość rezydualna (księgowa wartość likwidacyjna) aktywów po zakończeniu projektu,
- ydatki na przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu.
Wykaz głównych wydatków niekwalifikowalnych znajduje się w Uszczegółowieniu RPO WD w załączniku nr 6, dostępnym pod adresem strony internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej http://www.dip.dolnyslask.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.