REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku

REKLAMA

REKLAMA

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ogłosiła nabór wniosków o dofinansowania w ramach konkursu dla mikroprzedsiębiorców. Zainteresowani mogą otrzymać dotację unijną w wysokości do 60% wydatków kwalifikowanych w projekcie.

Mikroprzedsiębiorcy spełniający wymogi formalne ubiegania się o wsparcie w ramach tego konkursu są zobligowani do zarejestrowania swojego wniosku w aplikacji dostępnej na stronie Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej (DIP). Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji wniosku zostały przedstawione w części I artykułu. Pamiętajmy, że zgodnie z przyjętą zasadą jeden wnioskodawca = jeden wniosek, tylko pierwszy zarejestrowany wniosek otrzymuje status wniosku przyjętego, kolejne rejestracje otrzymają status rejestracji warunkowych, do wyjaśnienia.

REKLAMA

Porównaj: Gdzie po fundusze unijne dla przedsiębiorców w mazowieckim

Wersja papierowa wniosku o dofinansowanie

REKLAMA

Rejestracja wniosku o dofinansowanie w aplikacji internetowej nie kończy procesu ubiegania się o środki unijne w ramach tego konkursu. Wnioskodawca musi złożyć w DIP wersję papierową wniosku w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) wraz z załącznikami oraz wersją elektroniczną zapisaną na nośniku (płyta CD-R lub DVD).

Dostarczenie dokumentacji aplikacyjnej do DIP powinno nastąpić w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania wniosku o dofinansowanie (bieg terminu rozpoczyna się od następnego dnia po dniu rejestracji). 

Pamiętajmy, że wersja elektroniczna wniosku o dofinansowanie – zarówno ta zapisana na nośniku elektronicznym jak i ta wysłana podczas procesu rejestracji powinna być tożsama z papierową wersją wniosku (taka sama suma kontrolna).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski o dofinansowanie projektu w wersji papierowej i elektronicznej zapisanej na nośniku należy składać osobiście, listem poleconym lub za pośrednictwem kuriera w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej

W przypadku przesyłki pocztowej lub kurierskiej liczy się data jej wpływu do DIP, a nie data jej nadania.

Polecamy: serwis Korespondencja w biznesie

Wniosek powinien zostać złożony w zamkniętej kopercie. Koperta powinna zostać opisana zgodnie z wymogami znajdującymi się w ogłoszeniu o konkursie.
W przypadku nie złożenia wniosku o dofinansowanie w wersji papierowej i wersji elektronicznej na nośniku (CD/DVD) w DIP w terminie 3 dni roboczych od daty rejestracji w rejestratorze, numer zgłoszenia zostaje anulowany, a wniosek uznaje się za niezarejestrowany.

Tak złożony wniosek o dofinansowanie zostaje przekazany do oceny. Od jej wyników może zależeć decyzja o przyznaniu wsparcia na realizację inwestycji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA