REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku

REKLAMA

REKLAMA

Ruszył konkurs na dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim. Do rozdysponowania w ramach tego naboru jest ponad 20 mln PLN.

Mowa tu oczywiście o konkursie w ramach działania 1.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Konkurs ten jest przeznaczony dla mikroprzedsiębiorców, którzy po pierwsze - prowadzą działalność gospodarczą do 2 lat, po drugie – działalność ta jest prowadzona w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego i po trzecie – projekt ten będzie realizowany na terenie tego województwa. 

REKLAMA

Okres prowadzenia działalności gospodarczej należy wyliczyć od dnia uzyskania wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach konkursu.

Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I

Dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu będzie można otrzymać na m.in. zakup środków trwałych takich jak urządzenia, maszyny, zakup nieruchomości, zakup materiałów budowlanych służących przebudowie/rozbudowie przedsiębiorstwa, zakup licencji, oprogramowania, patentów itd. 

Jak wnioskować o wsparcie?

Aplikowanie o środki unijnego w ramach tego konkursu odbywa się wyłącznie na podstawie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej. Należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przed przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej należy obowiązkowo zapoznać się z dokumentacją programową dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, w szczególności z „Uszczegółowieniem RPO WD”, „Wytycznymi dla Wnioskodawców schemat 1.1.E” oraz „Instrukcją wypełniania wniosków o dofinansowanie”. Dokumenty te dostępne są na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej (DIP), pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Wnioski o dofinansowanie realizacji projektów należy wypełniać w aplikacji elektronicznej, zwanej „Generatorem wniosków o dofinansowanie”, która jest dostępna na stronie internetowej DIP. Wypełnione w Generatorze wnioski należy zarejestrować w terminie 29 czerwca 2010 r. od godz. 8.00 do godz. 15.30. 

Polecamy serwis Szkolenia

Sposób składania wniosków o dofinansowanie

Mikroprzedsiębiorca musi zarejestrować wniosek o dofinansowanie w Internetowym Rejestratorze Wniosków, który jest dostępny na stronie internetowej: www.dip.dolnyslask.pl. Rejestracja ta obejmuje wysłanie wygenerowanego z Generatora pliku wniosku poprzez wskazanie pliku do wysłania. Podczas procesu rejestracji, aplikacja automatycznie pobiera z wniosku następujące dane: nazwa schematu, nazwa i NIP Wnioskodawcy, adres e-mail, wysokość wnioskowanego dofinansowania, wersja generatora, w której przygotowany został wniosek oraz data zapisu wniosku. Fakt zarejestrowania wniosku zostaje potwierdzony odrębną wiadomością e-mail zawierającą numer zgłoszenia oraz datę, godzinę, minutę, sekundę zgłoszenia wniosku.

Jeden Wnioskodawca może złożyć w niniejszym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.

Rejestracja wniosku nie kończy procesu aplikowania o środki unijne. Pozostałe czynności związane z procesem aplikowania o środki unijne zostały przedstawione w II części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA