REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku
Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku

REKLAMA

REKLAMA

Ruszył konkurs na dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim. Do rozdysponowania w ramach tego naboru jest ponad 20 mln PLN.

Mowa tu oczywiście o konkursie w ramach działania 1.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Konkurs ten jest przeznaczony dla mikroprzedsiębiorców, którzy po pierwsze - prowadzą działalność gospodarczą do 2 lat, po drugie – działalność ta jest prowadzona w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego i po trzecie – projekt ten będzie realizowany na terenie tego województwa. 

REKLAMA

REKLAMA

Okres prowadzenia działalności gospodarczej należy wyliczyć od dnia uzyskania wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach konkursu.

Porównaj: Najczęstsze błędy w dokumentacji na wsparcie eksportu – część I

Dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu będzie można otrzymać na m.in. zakup środków trwałych takich jak urządzenia, maszyny, zakup nieruchomości, zakup materiałów budowlanych służących przebudowie/rozbudowie przedsiębiorstwa, zakup licencji, oprogramowania, patentów itd. 

REKLAMA

Jak wnioskować o wsparcie?

Aplikowanie o środki unijnego w ramach tego konkursu odbywa się wyłącznie na podstawie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej. Należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przed przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej należy obowiązkowo zapoznać się z dokumentacją programową dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, w szczególności z „Uszczegółowieniem RPO WD”, „Wytycznymi dla Wnioskodawców schemat 1.1.E” oraz „Instrukcją wypełniania wniosków o dofinansowanie”. Dokumenty te dostępne są na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej (DIP), pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Wnioski o dofinansowanie realizacji projektów należy wypełniać w aplikacji elektronicznej, zwanej „Generatorem wniosków o dofinansowanie”, która jest dostępna na stronie internetowej DIP. Wypełnione w Generatorze wnioski należy zarejestrować w terminie 29 czerwca 2010 r. od godz. 8.00 do godz. 15.30. 

Polecamy serwis Szkolenia

Sposób składania wniosków o dofinansowanie

Mikroprzedsiębiorca musi zarejestrować wniosek o dofinansowanie w Internetowym Rejestratorze Wniosków, który jest dostępny na stronie internetowej: www.dip.dolnyslask.pl. Rejestracja ta obejmuje wysłanie wygenerowanego z Generatora pliku wniosku poprzez wskazanie pliku do wysłania. Podczas procesu rejestracji, aplikacja automatycznie pobiera z wniosku następujące dane: nazwa schematu, nazwa i NIP Wnioskodawcy, adres e-mail, wysokość wnioskowanego dofinansowania, wersja generatora, w której przygotowany został wniosek oraz data zapisu wniosku. Fakt zarejestrowania wniosku zostaje potwierdzony odrębną wiadomością e-mail zawierającą numer zgłoszenia oraz datę, godzinę, minutę, sekundę zgłoszenia wniosku.

Jeden Wnioskodawca może złożyć w niniejszym naborze tylko jeden wniosek o dofinansowanie.

Rejestracja wniosku nie kończy procesu aplikowania o środki unijne. Pozostałe czynności związane z procesem aplikowania o środki unijne zostały przedstawione w II części artykułu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA