REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Czy informacja handlowa ma związek z nieuczciwymi praktykami rynkowymi

Informacja handlowa w postaci propozycji nabycia produktu nie tylko zawiera elementy perswazji, ale także wpływa na podjęcie decyzji przez konsumenta. Możemy więc mówić o kwalifikowanej formie reklamy i zagrożeniu dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Kanały komunikacji z klientem

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

Jak i za co udzielać rabatów

Rabat to dobrze zadomowione u nas słowo niemieckie (pochodzenia włoskiego), oznaczające odstępstwo od ceny - opust cenowy. Rabat jest formą obniżenia ceny stosowaną przez sprzedającego w negocjacjach handlowych z klientami. Najczęściej podawany jest w procentach, rzadziej kwotowo. Jak zatem najkorzystniej udzielać rabatów?

REKLAMA

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Jak zarządzać kampanią marketingową

Jeśli tradycyjny marketing jest zgodnie z powiedzeniem częściowo sztuką, częściowo nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu. Sukces programów marketingowych stał się wprost proporcjonalny do zdolności, z jakimi firma zdobywa i analizuje właściwe informacje.

Jak działają programy wspierające kampanię marketingową

Programy wspierające kampanię marketingową pozwalają na zautomatyzowanie czynności, których wykonanie trwa z reguły wiele czasu. Jak mogą one ułatwić prowadzenie kampanii? Przeczytaj.

Jak stosowany jest marketing bazujący na faktach


Stosowanie marketingu opartego na faktach dla odniesienia odpowiedniego rezultatu musi być odbywać się dynamicznie. Jak dotrzeć przy jego wykorzystaniu do klienta?

REKLAMA

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Jakimi kanałami dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta oznacza przebicie otaczającej go powłoki złożonej z ofert innych firm. Jak najłatwiej i najszybciej dotrzeć do klienta? Jakie kanały wybrać?

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie


Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Jak zatrzymywać klienta

W roku 1996 Frederick Reichheld napisał, że amerykańskie korporacje tracą połowę swoich klientów w ciągu każdych pięciu lat. Rzeczywiście, banki i firmy telekomunikacyjne już wcześniej zaczęły analizować powody utraty klientów, aby zrozumieć, dlaczego zaczynają oni korzystać z usług konkurentów.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

Jakie są zalety marketingu docelowego

Marketing docelowy pozwala na kierowanie komunikatów reklamowych do wybranego grona podmiotów. Jak działa w praktyce i jakie są jego zalety?

Czym jest marketing docelowy

Marketing docelowy stanowi odpowiedź na stosowane masowe rozwiązania w odniesieniu do reklamy. Niezbędna stała się  segmentacja rynku wymuszająca zmiany w zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań.

Od produktu do klienta: czym jest marketing retrospektywny

W latach 60. w firmach przeprowadzono badania nad motywacją, które poszukiwały odpowiedzi na pytanie, co irytuje klientów. Miały również na celu odkrycie możliwości bardziej efektywnego pozycjonowania produktów. Wysiłki pozostawały niezmiennie skierowane na produkty, a konsumenci traktowani byli jako pomocniczy element procesu zakupu. Zrozumienie przez przedsiębiorstwa znaczenia strategii zorientowanej na klienta wymagało wielu ingerencji w marketingowy cykl życia produktu.

Wsparcie unijne dla przedsiębiorców z sektora rolno-spożywczego

Maksymalnie 20 mln złotych będzie mógł uzyskać przedsiębiorca w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na dofinansowanie działań związanych z modernizacją pomieszczeń magazynowych, produkcyjnych czy na zakup niezbędnych urządzeń i wyposażenia.

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

Jak wycofać się z kłopotliwej sytuacji?

Osoby zatrudnione na stanowisku sekretarki, czy asystentki muszą posiadać szereg tzw. umiejętności miękkich, przydatnych w kontaktach interpersonalnych. Prócz tego, że najczęściej są „prawą ręką” swojego przełożonego oraz pośrednikiem między nim, a resztą pracowników, odpowiadają również za kontakty z interesantami.

Debiut na NewConnect a unijne fundusze - wskazówki

30 sierpnia 2007 roku, powstał pierwszy w Polsce, zorganizowany i prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., rynek alternatywny zwany NewConnect. Debiut firmy na NewConnect i znaczne pokrycie kosztów z tym związane, może pokryć unijna dotacja. W jaki sposób?

Czy wyższy VAT będzie niekorzystny dla małych firm?

Zapowiedziana przez rząd podwyżka VAT dotknie, nie tylko konsumentów, ale i również małe firmy. Dla najmniejszych, jednoosobowych firm, finanse firmowe są tożsame z prywatnymi, dlatego też odczują wzrost stawek VAT podwójnie – i jako konsumenci, i jako przedsiębiorcy.

Jakie są skutki nieasertywnych zachowań w pracy?

Podobnie jak zachowania agresywne, nieasertywność może wydawać się czasem bardzo atrakcyjnym i przynoszącym same korzyści sposobem postępowania. Te pozytywne aspekty są jednak krótkotrwałe, na dłuższą metę nieasertywne zachowanie może przysporzyć jedynie kłopotów.

Dlaczego stajemy się nieasertywni

Pewność siebie, lepsza organizacja czasu, wiara we własne możliwości – te wszystkie cechy możemy wyćwiczyć dzięki asertywnemu zachowaniu. Są one niewątpliwie bardzo korzystne dla psychiki i samopoczucia. Jak to się więc dzieje, że czasem stajemy się zupełnie nieasertywni?

Jakie są skutki agresywnych zachowań w pracy?

Agresja jest jednym z zachowań niepożądanych. Mimo to, wiele osób wybiera właśnie ten sposób zachowania, by osiągnąć wyznaczone sobie cele. Mimo tego, że może to początkowo przynosić oczekiwane przez nich korzyści, w dłuższej perspektywie może doprowadzić do izolacji albo próby zemsty ze strony najbliższego otoczenia.

Jakie są poziomy asertywności?

Bycie asertywnym oznacza domaganie się poszanowania i uznania naszych praw w ten sposób, by nie zostały przy tym naruszone prawa innych ludzi. Jednakże poziom asertywności zależy w głównej mierze od sytuacji – stąd domaganie się swoich praw może występować na różnych płaszczyznach.

Jak otrzymać dotację na uruchomienie własnej firmy na Warmii i Mazurach?

Jeśli jesteś bezrobotny i nie masz pieniędzy na otworzenie własnego biznesu dzisiaj możesz to zrobić dzięki funduszom unijnym. Ale uwaga nabór trwa tylko do 6 sierpnia, a liczba uczestników jest ograniczona.

Własny biznes dzięki unijnym funduszom na Warmii i Mazurach - porada

Jeśli masz pomysł na uruchomienie własnej działalności gospodarczej i szukasz środków, które pozwolą urzeczywistnić to marzenie, powinieneś niezwłocznie zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część II

Jeśli myślisz o rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez np. rozszerzenie oferty produktowej niezwłocznie powinieneś zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Jeszcze do 13 sierpnia istnieje możliwość wsparcia tego typu inwestycji ze środków europejskich.

Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

W spotkaniach z potencjalnymi wnioskodawcami niejednokrotnie pytani jesteśmy w jaki sposób przygotować dobry projekt. Jakie informacje umieścić w dokumentacji, aby sprostać wymaganiom komisji oceniającej i dostać upragnioną dotację? Nie ma jednej skutecznej recepty, która gwarantowałaby przyznanie unijnego wsparcia. Tym nie mniej możemy zwiększyć swoje szansę na otrzymanie unijnego grantu po szczegółowym zapoznaniu się kryteriami wyboru projektów.

Kontrowersyjny konkurs na Mazowszu - podsumowanie

Na tegoroczny konkurs dotyczący rozwoju przedsiębiorczości, firmy z Mazowsza czekały przeszło pół roku. Złożonych zostało 689 wniosków, o poziomie dofinansowania blisko dziewięciokrotnie większym niż przewidziana na konkurs alokacja.Konkurs ten wzbudził wiele kontrowersji.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część II

Jeszcze w lipcu rozpoczyna się nabór wniosków do tego popularnego wśród przedsiębiorców działania. Do rozdysponowania pomiędzy zainteresowane podmioty będzie około 320 mln PLN. Jednocześnie zmianom uległy zasady aplikowania o środki unijne.O jakich zmianach mówimy?

Jakie koszty kwalifikowane w projektach e-usług

Zgodnie z zapowiedziami Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na koniec lipca 2010 roku planowane jest ogłoszenie naboru wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Czy masz obowiązek identyfikacji zagranicznych kontrahentów?

Zagraniczne spółki są obecnie istotna grupą klientów pośredników w obrocie nieruchomościami. Umowy o świadczenie usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami z tymi podmiotami często zawierane są korespondencyjnie. Wspomniane spółki reprezentowana są często przez osoby stale zamieszkałe poza Rzeczpospolitą Polską oraz w związku z tym nie posiadające numeru PESEL. Powstał w związku z tym problem czy od osób reprezentujących zagraniczne spółki powinny być wymagane np. kopie paszportów.

Czy znasz 5 elementów sztuki prezentacji, które chce zobaczyć twój klient

W pracy sprzedawców używamy wyrazu „prezentacja” do określenia co najmniej trzech różnych pojęć. Co zatem w sprzedaży oznacza prezentacja?

Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce

Tylko do 2 sierpnia br. trwa nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zamierzających wykorzystać unijną dotację na rozwój swojej firmy. Proces aplikowania o dostępne fundusze unijne podlega zasadom określonym przez instytucje organizującą konkurs.

Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Najbliższe miesiące stawiają przedsiębiorstwa z branży turystycznej przed szansą na uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej. Warto przyjrzeć się bliżej warunkom jakie Unia stawia przedsiębiorcom zamierzającym rozwinąć działalność w tym kierunku .

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Podczas trwającego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.5 RPO WM mamy szansę otrzymać unijną dotację na rozwój przedsiębiorstwa. Pieniądze te możemy przeznaczyć na np. modernizację parku maszynowego, zakup wyposażenia do naszej firmy, nabycie licencji, patentów lub know-how.

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Chcesz pozyskać pieniądze na unowocześnienie swojej firmy? A może chcesz nabyć patent lub know-how i wykorzystać je w swoim przedsiębiorstwie? Teraz jest to możliwe przy współudziale środków unijnych.

Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Ruszył konkurs na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu. To prawdopodobnie jedyna szansa w tym roku na zdobycie unijnej dotacji w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Jak aplikować o wsparcie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Ruszył nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem terenu pod inwestycje w województwach Polski Wschodniej. Pozostająca do rozdysponowania kwota to ponad 140 mln PLN. Aby jednak móc skutecznie rywalizować o fundusze konieczne jest przygotowanie i złożenie dokumentacji aplikacyjnej.

Jak kontaktować się z klientami?

Stanowisko asystentki charakteryzuje przede wszystkim ciągły kontakt z interesantami. Jako że jest ona wizytówką firmy, w której pracuje, już w pierwszych sekundach musi pokazać się jako osoba kompetentna, opanowana. Słowem musi zrobić „wrażenie”.

Wspieranie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Przed przedsiębiorcami kolejna szansa na otrzymanie unijnej dotacji. Tym razem jednak dotyczy ona podmiotów, które zdecydują się realizować swoje inwestycje na terenie 5 województw Polski Wschodniej.

Jak przekazywać złe wiadomości?

Telefon nie jest najwdzięczniejszym narzędziem do przekazywania jakichkolwiek niedobrych informacji, ale zdarzają się sytuację, gdy nie ma innego wyjścia.

Jak pomóc zagubionemu interesantowi?

Osobną grupę „trudnych” interesantów stanowi grupa, która co prawda dokładnie wie, co chce osiągnąć, ale zupełnie nie wie, do kogo zwrócić się ze swoim problemem. Najczęściej nie znają ani nazwiska kompetentnej osoby, ani nawet nazwy działu.

Jak postępować z natrętami?

Istnieją typy ludzi bardzo inwazyjnych, roszczeniowych, którzy wręcz żądają załatwienia dla nich jakiejś sprawy „na już”, „natychmiast”. Ataki tzw. osób trudnych, natrętnych są w pracy sekretarki nieuniknione.

REKLAMA