REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.
Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

Aby odnieść sukces podczas wystąpienia, należy się do niego wcześniej przygotować. Podobną ilość wysiłku, którą włożyliśmy w pisemne przygotowanie materiału, musimy włożyć również w odpowiednie przygotowanie naszej prezentacji. Nie ma nic gorszego, niż odczytywanie dokumentu – audytorium miało lub będzie mieć szansę zapoznać się z nim osobiście, w dogodnej dla siebie chwili.

REKLAMA

Przygotowanie prezentacji

REKLAMA

Tak, jak już było powiedziane, prezentacja nie polega na czytaniu przygotowanego wcześniej tekstu. Najlepsze wyniki uzyskamy, gdy nasze wystąpienie będzie jak najbardziej interaktywne. Zadbajmy o przygotowanie pomocy naukowych – slajdów, prezentacji multimedialnych, folii, a w razie potrzeby również krótkich filmów.

Przygotowanie multimediów też będzie wymagało od nas pewnej pracy – należy wystrzegać się od przepisywania całych akapitów i fragmentów tekstu. To, co będziemy wyświetlać za pomocą rzutnika, bądź komputera, powinno być przedstawione w formie krótkich tez lub punktowych haseł. Folie i slajdy nie są instrumentami, które mają nas zastąpić, to tylko pomoc, która ma wspierać naszą argumentację.

Jeżeli w tekście dokumentu, który omawiamy, znajdują się fotografie i wykresy, zadbajmy o ich powiększenie i dobrą jakość. Przyda się również wskaźnik. Zachęcajmy również audytorium do zadawania pytań i udziału w dyskusji – jest to sposób na większe zainteresowanie go treścią przygotowanego przez nas dokumentu, oraz osobiste zaangażowanie w przebieg prezentacji.

Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zorganizować udane zebranie?

Zalety

REKLAMA

Osobiste przedstawienie sprawozdania, raportu, nie zdarza się zbyt często, dlatego jest to dobry sposób na „sprzedanie” zawartych w nim argumentów i rozwiązań, jak i siebie. Tego typu wystąpienia, w przeciwieństwie do słowa pisanego, mają w sobie więcej pasji.

Osobista prezentacja umożliwia ścisły kontakt ze słuchaczami. Pozwala to na dostosowanie tempa wypowiedzi do możliwości odbiorców, obserwowania ich reakcji – a tym samym do innego rozłożenia akcentów wypowiedzi. Słuchacze natomiast, mają możliwość zadawania pytań, poproszenia o rozwinięcie pewnych wątków, czy wyjaśnienie wątpliwości. Korzyści odnoszą obie strony – wszelkie nieścisłości, czy trudniejsze kwestie mogą być omówione i wyjaśnione na bieżąco. 

Polecamy serwis: Szkolenia

Osobisty kontakt ma jeszcze jedna zaletę – zarówno prowadzący wystąpienie, jak i audytorium prócz kontaktu werbalnego porozumiewają się także za pomocą mowy ciała. Mówcy łatwiej jest dostrzec reakcję uczestników na to, co mówi i ewentualnie zmienić sposób prowadzenia prezentacji. Autorowi również łatwiej jest dotrzeć do słuchaczy dzięki wykorzystaniu mowy ciała – chociażby przez uśmiech, zmianę intonacji, ekspresywne gesty.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

REKLAMA

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

REKLAMA