REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zalety ustnej prezentacji?

Subskrybuj nas na Youtube
Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.
Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są zalety osobistej prezentacji sporządzonego wcześniej dokumentu, czy wystąpienia? Jest to doskonała okazja, aby umiejętnie „sprzedać” przygotowany przez siebie materiał. Jako że, tego typu wystąpienia nie są zbyt częste, jest to też dobry moment na zaprezentowanie siebie i pokazanie się w jak najlepszym świetle.

Aby odnieść sukces podczas wystąpienia, należy się do niego wcześniej przygotować. Podobną ilość wysiłku, którą włożyliśmy w pisemne przygotowanie materiału, musimy włożyć również w odpowiednie przygotowanie naszej prezentacji. Nie ma nic gorszego, niż odczytywanie dokumentu – audytorium miało lub będzie mieć szansę zapoznać się z nim osobiście, w dogodnej dla siebie chwili.

REKLAMA

Przygotowanie prezentacji

REKLAMA

Tak, jak już było powiedziane, prezentacja nie polega na czytaniu przygotowanego wcześniej tekstu. Najlepsze wyniki uzyskamy, gdy nasze wystąpienie będzie jak najbardziej interaktywne. Zadbajmy o przygotowanie pomocy naukowych – slajdów, prezentacji multimedialnych, folii, a w razie potrzeby również krótkich filmów.

Przygotowanie multimediów też będzie wymagało od nas pewnej pracy – należy wystrzegać się od przepisywania całych akapitów i fragmentów tekstu. To, co będziemy wyświetlać za pomocą rzutnika, bądź komputera, powinno być przedstawione w formie krótkich tez lub punktowych haseł. Folie i slajdy nie są instrumentami, które mają nas zastąpić, to tylko pomoc, która ma wspierać naszą argumentację.

Jeżeli w tekście dokumentu, który omawiamy, znajdują się fotografie i wykresy, zadbajmy o ich powiększenie i dobrą jakość. Przyda się również wskaźnik. Zachęcajmy również audytorium do zadawania pytań i udziału w dyskusji – jest to sposób na większe zainteresowanie go treścią przygotowanego przez nas dokumentu, oraz osobiste zaangażowanie w przebieg prezentacji.

Przy organizacji prezentacji należy również zadbać o komfort uczestników. Sprawdźmy wcześniej, jak wygląda sala, czy krzesła są wygodne, czy na pewno działają wszystkie sprzęty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zorganizować udane zebranie?

Zalety

REKLAMA

Osobiste przedstawienie sprawozdania, raportu, nie zdarza się zbyt często, dlatego jest to dobry sposób na „sprzedanie” zawartych w nim argumentów i rozwiązań, jak i siebie. Tego typu wystąpienia, w przeciwieństwie do słowa pisanego, mają w sobie więcej pasji.

Osobista prezentacja umożliwia ścisły kontakt ze słuchaczami. Pozwala to na dostosowanie tempa wypowiedzi do możliwości odbiorców, obserwowania ich reakcji – a tym samym do innego rozłożenia akcentów wypowiedzi. Słuchacze natomiast, mają możliwość zadawania pytań, poproszenia o rozwinięcie pewnych wątków, czy wyjaśnienie wątpliwości. Korzyści odnoszą obie strony – wszelkie nieścisłości, czy trudniejsze kwestie mogą być omówione i wyjaśnione na bieżąco. 

Polecamy serwis: Szkolenia

Osobisty kontakt ma jeszcze jedna zaletę – zarówno prowadzący wystąpienie, jak i audytorium prócz kontaktu werbalnego porozumiewają się także za pomocą mowy ciała. Mówcy łatwiej jest dostrzec reakcję uczestników na to, co mówi i ewentualnie zmienić sposób prowadzenia prezentacji. Autorowi również łatwiej jest dotrzeć do słuchaczy dzięki wykorzystaniu mowy ciała – chociażby przez uśmiech, zmianę intonacji, ekspresywne gesty.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

REKLAMA

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA