REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeprowadzić prezentację?

Adam Stolarzewicz
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.

REKLAMA

REKLAMA

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia prezentacji?

REKLAMA

REKLAMA

  • zadbaj o profesjonalizm,
  • bądź wyrazisty i widoczny,
  • skupiaj się na konkretach,
  • bądź przygotowany na dodatkowe pytania dotyczące np. źródeł poszczególnych informacji,
  • nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów czy innych prezentowanych materiałów,
  • mów wyraźnie i z odpowiednią głośnością,
  • wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Bądź profesjonalistą

Estetycznie przygotowane materiały, spójność graficzna i zgodność ze standardami Twojej firmy, poprawność wykorzystywanych zwrotów (szczególnie jeśli wykorzystujesz żargon z obszaru biznesu) – to elementy, które na samym początku budują wrażenie, które albo wspomoże Twoją prezentację, albo też będzie dla niej sporym utrudnieniem.

Bądź wyrazisty i widoczny

Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu. Nie ma gorszej rzeczy, niż pojawiający się na spotkaniach zarządu eksperci, którzy starają się chować z boku, stawać niepewnie, czy też mówić nie zdecydowanym głosem. Przemawiasz przed członkami zarządu, osobami, które doszły na szczyt tej organizacji – osoby te przyzwyczajone są do przeprowadzania profesjonalnych prezentacji – i tego samego oczekują od Ciebie jako przedstawiającego.

Skupiaj się na konkretach

Nigdy nie obawiaj się, że Twoja prezentacja może być za krótka. Zdecydowanie więcej osiągniesz jeśli w sposób konkretny i zwięzły przedstawisz prezentowane informacje niż jeśli będziesz starał się popisywać zbyt rozbudowaną elokwencją językową, wzbogaconą barwnymi opisami rzeczywistości – nie ma bowiem nic gorszego niż pierwsze „a może konkretniej” które pewnie w takiej sytuacji prędzej czy później usłyszysz.

REKLAMA

Porównaj: Jak rozplanowywać dokumenty w Wordzie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bądź przygotowany na dodatkowe pytania

Podczas prezentacji warto zadbać o to aby móc precyzyjnie i bezbłędnie wyjaśniać skąd biorą się poszczególne informacje i przytaczane dane. Pamiętaj aby były powoływać się na wiarygodne źródła oraz precyzyjne wyliczenia. Nie zawsze trzeba je umieszczać w prezentacji, ale warto mieć je ze sobą na wypadek, gdyby uczestnicy Twojej prezentacji byli zainteresowani szczegółowymi informacjami. W prezentacji umieść jedynie najważniejsze informacje.

Nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów...

Stres towarzyszący często prelegentom powoduje, że w „ferworze walki” prezentacyjnej zapominamy o tym, że czasami za nami, nad nami lub obok nas jest wyświetlony (lub ustawiony) prezentowany materiał. Dbajmy o to, aby nie zasłaniać sobą prezentowanych treści, nie przechodzić zbyt często przed wyświetlanym obrazem oraz nie zasłaniać jego poszczególnych części.

Mów wyraźnie

Ze wszystkich przytaczanych przez nas porad, ta niewątpliwie najsilniej zależy od własnych uwarunkować prowadzącego prezentację. Ale i w tym obszarze można udoskonalić posiadane wrodzone kompetencje. Często nasi klienci korzystają z możliwości wzmocnienia swoich umiejętności poprzez odpowiednie zajęcia z logopedą, specjalne ćwiczenia na poprawę dykcji czy też emisji głosu. Twój głos oraz sposób jego wykorzystywania podczas prezentacji zawsze mogą dodatkowo wzmocnić Twój profesjonalny wizerunek.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Na zakończenie – pozostaw członkom zarządu prawo podjęcia odpowiedniej decyzji – pamiętaj jednak o tym, aby precyzyjnie określić czego od nich oczekujesz i w miarę możliwości przedstaw swoje rekomendacje. Jesteś ekspertem w obszarze HR i zarząd oczekuje do Ciebie przedstawienia Twojego punktu widzenia i Twoich zaleceń – pamiętaj – Ty rekomendujesz – Zarząd podejmuje decyzję.

Mam nadzieję, że dzięki temu krótkiemu przypomnieniu będzie nam łatwiej przygotowywać i przeprowadzać prezentacje przed członkami zarządów, realizować nasze wspaniałe HR-owe idee oraz doskonałe projekty dotyczące zarządzania tym najważniejszym kapitałem każdej firmy – kapitałem intelektualnym.

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA