REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeprowadzić prezentację?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adam Stolarzewicz
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.

REKLAMA

REKLAMA

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia prezentacji?

REKLAMA

  • zadbaj o profesjonalizm,
  • bądź wyrazisty i widoczny,
  • skupiaj się na konkretach,
  • bądź przygotowany na dodatkowe pytania dotyczące np. źródeł poszczególnych informacji,
  • nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów czy innych prezentowanych materiałów,
  • mów wyraźnie i z odpowiednią głośnością,
  • wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Bądź profesjonalistą

Estetycznie przygotowane materiały, spójność graficzna i zgodność ze standardami Twojej firmy, poprawność wykorzystywanych zwrotów (szczególnie jeśli wykorzystujesz żargon z obszaru biznesu) – to elementy, które na samym początku budują wrażenie, które albo wspomoże Twoją prezentację, albo też będzie dla niej sporym utrudnieniem.

Bądź wyrazisty i widoczny

Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu. Nie ma gorszej rzeczy, niż pojawiający się na spotkaniach zarządu eksperci, którzy starają się chować z boku, stawać niepewnie, czy też mówić nie zdecydowanym głosem. Przemawiasz przed członkami zarządu, osobami, które doszły na szczyt tej organizacji – osoby te przyzwyczajone są do przeprowadzania profesjonalnych prezentacji – i tego samego oczekują od Ciebie jako przedstawiającego.

Skupiaj się na konkretach

Nigdy nie obawiaj się, że Twoja prezentacja może być za krótka. Zdecydowanie więcej osiągniesz jeśli w sposób konkretny i zwięzły przedstawisz prezentowane informacje niż jeśli będziesz starał się popisywać zbyt rozbudowaną elokwencją językową, wzbogaconą barwnymi opisami rzeczywistości – nie ma bowiem nic gorszego niż pierwsze „a może konkretniej” które pewnie w takiej sytuacji prędzej czy później usłyszysz.

Porównaj: Jak rozplanowywać dokumenty w Wordzie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bądź przygotowany na dodatkowe pytania

Podczas prezentacji warto zadbać o to aby móc precyzyjnie i bezbłędnie wyjaśniać skąd biorą się poszczególne informacje i przytaczane dane. Pamiętaj aby były powoływać się na wiarygodne źródła oraz precyzyjne wyliczenia. Nie zawsze trzeba je umieszczać w prezentacji, ale warto mieć je ze sobą na wypadek, gdyby uczestnicy Twojej prezentacji byli zainteresowani szczegółowymi informacjami. W prezentacji umieść jedynie najważniejsze informacje.

Nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów...

Stres towarzyszący często prelegentom powoduje, że w „ferworze walki” prezentacyjnej zapominamy o tym, że czasami za nami, nad nami lub obok nas jest wyświetlony (lub ustawiony) prezentowany materiał. Dbajmy o to, aby nie zasłaniać sobą prezentowanych treści, nie przechodzić zbyt często przed wyświetlanym obrazem oraz nie zasłaniać jego poszczególnych części.

Mów wyraźnie

Ze wszystkich przytaczanych przez nas porad, ta niewątpliwie najsilniej zależy od własnych uwarunkować prowadzącego prezentację. Ale i w tym obszarze można udoskonalić posiadane wrodzone kompetencje. Często nasi klienci korzystają z możliwości wzmocnienia swoich umiejętności poprzez odpowiednie zajęcia z logopedą, specjalne ćwiczenia na poprawę dykcji czy też emisji głosu. Twój głos oraz sposób jego wykorzystywania podczas prezentacji zawsze mogą dodatkowo wzmocnić Twój profesjonalny wizerunek.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

REKLAMA

Na zakończenie – pozostaw członkom zarządu prawo podjęcia odpowiedniej decyzji – pamiętaj jednak o tym, aby precyzyjnie określić czego od nich oczekujesz i w miarę możliwości przedstaw swoje rekomendacje. Jesteś ekspertem w obszarze HR i zarząd oczekuje do Ciebie przedstawienia Twojego punktu widzenia i Twoich zaleceń – pamiętaj – Ty rekomendujesz – Zarząd podejmuje decyzję.

Mam nadzieję, że dzięki temu krótkiemu przypomnieniu będzie nam łatwiej przygotowywać i przeprowadzać prezentacje przed członkami zarządów, realizować nasze wspaniałe HR-owe idee oraz doskonałe projekty dotyczące zarządzania tym najważniejszym kapitałem każdej firmy – kapitałem intelektualnym.

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA