REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeprowadzić prezentację?

Adam Stolarzewicz
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.

REKLAMA

REKLAMA

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia prezentacji?

REKLAMA

  • zadbaj o profesjonalizm,
  • bądź wyrazisty i widoczny,
  • skupiaj się na konkretach,
  • bądź przygotowany na dodatkowe pytania dotyczące np. źródeł poszczególnych informacji,
  • nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów czy innych prezentowanych materiałów,
  • mów wyraźnie i z odpowiednią głośnością,
  • wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Bądź profesjonalistą

Estetycznie przygotowane materiały, spójność graficzna i zgodność ze standardami Twojej firmy, poprawność wykorzystywanych zwrotów (szczególnie jeśli wykorzystujesz żargon z obszaru biznesu) – to elementy, które na samym początku budują wrażenie, które albo wspomoże Twoją prezentację, albo też będzie dla niej sporym utrudnieniem.

Bądź wyrazisty i widoczny

Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu. Nie ma gorszej rzeczy, niż pojawiający się na spotkaniach zarządu eksperci, którzy starają się chować z boku, stawać niepewnie, czy też mówić nie zdecydowanym głosem. Przemawiasz przed członkami zarządu, osobami, które doszły na szczyt tej organizacji – osoby te przyzwyczajone są do przeprowadzania profesjonalnych prezentacji – i tego samego oczekują od Ciebie jako przedstawiającego.

Skupiaj się na konkretach

Nigdy nie obawiaj się, że Twoja prezentacja może być za krótka. Zdecydowanie więcej osiągniesz jeśli w sposób konkretny i zwięzły przedstawisz prezentowane informacje niż jeśli będziesz starał się popisywać zbyt rozbudowaną elokwencją językową, wzbogaconą barwnymi opisami rzeczywistości – nie ma bowiem nic gorszego niż pierwsze „a może konkretniej” które pewnie w takiej sytuacji prędzej czy później usłyszysz.

Porównaj: Jak rozplanowywać dokumenty w Wordzie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bądź przygotowany na dodatkowe pytania

Podczas prezentacji warto zadbać o to aby móc precyzyjnie i bezbłędnie wyjaśniać skąd biorą się poszczególne informacje i przytaczane dane. Pamiętaj aby były powoływać się na wiarygodne źródła oraz precyzyjne wyliczenia. Nie zawsze trzeba je umieszczać w prezentacji, ale warto mieć je ze sobą na wypadek, gdyby uczestnicy Twojej prezentacji byli zainteresowani szczegółowymi informacjami. W prezentacji umieść jedynie najważniejsze informacje.

Nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów...

Stres towarzyszący często prelegentom powoduje, że w „ferworze walki” prezentacyjnej zapominamy o tym, że czasami za nami, nad nami lub obok nas jest wyświetlony (lub ustawiony) prezentowany materiał. Dbajmy o to, aby nie zasłaniać sobą prezentowanych treści, nie przechodzić zbyt często przed wyświetlanym obrazem oraz nie zasłaniać jego poszczególnych części.

Mów wyraźnie

Ze wszystkich przytaczanych przez nas porad, ta niewątpliwie najsilniej zależy od własnych uwarunkować prowadzącego prezentację. Ale i w tym obszarze można udoskonalić posiadane wrodzone kompetencje. Często nasi klienci korzystają z możliwości wzmocnienia swoich umiejętności poprzez odpowiednie zajęcia z logopedą, specjalne ćwiczenia na poprawę dykcji czy też emisji głosu. Twój głos oraz sposób jego wykorzystywania podczas prezentacji zawsze mogą dodatkowo wzmocnić Twój profesjonalny wizerunek.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

REKLAMA

Na zakończenie – pozostaw członkom zarządu prawo podjęcia odpowiedniej decyzji – pamiętaj jednak o tym, aby precyzyjnie określić czego od nich oczekujesz i w miarę możliwości przedstaw swoje rekomendacje. Jesteś ekspertem w obszarze HR i zarząd oczekuje do Ciebie przedstawienia Twojego punktu widzenia i Twoich zaleceń – pamiętaj – Ty rekomendujesz – Zarząd podejmuje decyzję.

Mam nadzieję, że dzięki temu krótkiemu przypomnieniu będzie nam łatwiej przygotowywać i przeprowadzać prezentacje przed członkami zarządów, realizować nasze wspaniałe HR-owe idee oraz doskonałe projekty dotyczące zarządzania tym najważniejszym kapitałem każdej firmy – kapitałem intelektualnym.

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA