REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przeprowadzić prezentację?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adam Stolarzewicz
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.
Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu.

REKLAMA

REKLAMA

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia prezentacji?

REKLAMA

REKLAMA

  • zadbaj o profesjonalizm,
  • bądź wyrazisty i widoczny,
  • skupiaj się na konkretach,
  • bądź przygotowany na dodatkowe pytania dotyczące np. źródeł poszczególnych informacji,
  • nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów czy innych prezentowanych materiałów,
  • mów wyraźnie i z odpowiednią głośnością,
  • wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Bądź profesjonalistą

Estetycznie przygotowane materiały, spójność graficzna i zgodność ze standardami Twojej firmy, poprawność wykorzystywanych zwrotów (szczególnie jeśli wykorzystujesz żargon z obszaru biznesu) – to elementy, które na samym początku budują wrażenie, które albo wspomoże Twoją prezentację, albo też będzie dla niej sporym utrudnieniem.

Bądź wyrazisty i widoczny

Nie obawiaj się stanąć na środku, pokazać wszystkim wyraźnie i skupić na sobie uwagę całego zarządu. Nie ma gorszej rzeczy, niż pojawiający się na spotkaniach zarządu eksperci, którzy starają się chować z boku, stawać niepewnie, czy też mówić nie zdecydowanym głosem. Przemawiasz przed członkami zarządu, osobami, które doszły na szczyt tej organizacji – osoby te przyzwyczajone są do przeprowadzania profesjonalnych prezentacji – i tego samego oczekują od Ciebie jako przedstawiającego.

Skupiaj się na konkretach

Nigdy nie obawiaj się, że Twoja prezentacja może być za krótka. Zdecydowanie więcej osiągniesz jeśli w sposób konkretny i zwięzły przedstawisz prezentowane informacje niż jeśli będziesz starał się popisywać zbyt rozbudowaną elokwencją językową, wzbogaconą barwnymi opisami rzeczywistości – nie ma bowiem nic gorszego niż pierwsze „a może konkretniej” które pewnie w takiej sytuacji prędzej czy później usłyszysz.

REKLAMA

Porównaj: Jak rozplanowywać dokumenty w Wordzie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bądź przygotowany na dodatkowe pytania

Podczas prezentacji warto zadbać o to aby móc precyzyjnie i bezbłędnie wyjaśniać skąd biorą się poszczególne informacje i przytaczane dane. Pamiętaj aby były powoływać się na wiarygodne źródła oraz precyzyjne wyliczenia. Nie zawsze trzeba je umieszczać w prezentacji, ale warto mieć je ze sobą na wypadek, gdyby uczestnicy Twojej prezentacji byli zainteresowani szczegółowymi informacjami. W prezentacji umieść jedynie najważniejsze informacje.

Nie zasłaniaj sobą plansz, slajdów...

Stres towarzyszący często prelegentom powoduje, że w „ferworze walki” prezentacyjnej zapominamy o tym, że czasami za nami, nad nami lub obok nas jest wyświetlony (lub ustawiony) prezentowany materiał. Dbajmy o to, aby nie zasłaniać sobą prezentowanych treści, nie przechodzić zbyt często przed wyświetlanym obrazem oraz nie zasłaniać jego poszczególnych części.

Mów wyraźnie

Ze wszystkich przytaczanych przez nas porad, ta niewątpliwie najsilniej zależy od własnych uwarunkować prowadzącego prezentację. Ale i w tym obszarze można udoskonalić posiadane wrodzone kompetencje. Często nasi klienci korzystają z możliwości wzmocnienia swoich umiejętności poprzez odpowiednie zajęcia z logopedą, specjalne ćwiczenia na poprawę dykcji czy też emisji głosu. Twój głos oraz sposób jego wykorzystywania podczas prezentacji zawsze mogą dodatkowo wzmocnić Twój profesjonalny wizerunek.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Wyraźnie podkreśl czego oczekujesz od odbiorców

Na zakończenie – pozostaw członkom zarządu prawo podjęcia odpowiedniej decyzji – pamiętaj jednak o tym, aby precyzyjnie określić czego od nich oczekujesz i w miarę możliwości przedstaw swoje rekomendacje. Jesteś ekspertem w obszarze HR i zarząd oczekuje do Ciebie przedstawienia Twojego punktu widzenia i Twoich zaleceń – pamiętaj – Ty rekomendujesz – Zarząd podejmuje decyzję.

Mam nadzieję, że dzięki temu krótkiemu przypomnieniu będzie nam łatwiej przygotowywać i przeprowadzać prezentacje przed członkami zarządów, realizować nasze wspaniałe HR-owe idee oraz doskonałe projekty dotyczące zarządzania tym najważniejszym kapitałem każdej firmy – kapitałem intelektualnym.

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA