REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kontaktować się z klientami?

Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem.
Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stanowisko asystentki charakteryzuje przede wszystkim ciągły kontakt z interesantami. Jako że jest ona wizytówką firmy, w której pracuje, już w pierwszych sekundach musi pokazać się jako osoba kompetentna, opanowana. Słowem musi zrobić „wrażenie”.

Każda asystentka bez względu na to, z kim rozmawia powinna:

REKLAMA

  • mówić wyraźnie, zwięźle, krótko i na temat, używając prostych jednoznacznych zdań i wypowiedzi,
  • sposobem swojego zachowania dać odczuć rozmówcy, że jest do niego pozytywnie nastawiona (uwaga na mowę ciała!),
  • nie gestykulować zbyt gwałtownie,
  • zachować kontakt wzrokowy z rozmówcą,
  • nie rozpraszać się – skupić się na słowach rozmówcy i na przekazie pozawerbalnym,
  • być asertywna i nie pozwolić na naruszenie własnych praw.

Rozmowa z szefem i z klientem

Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem. W obydwu przypadkach asystentka musi dostosować się do sposobu mówienia tych osób.

Zobacz również: Jak selekcjonować interesantów?

REKLAMA

W kontaktach z przełożonym jest o tyle łatwiej, że asystentka zna go od dłuższego czasu i potrafi reagować na wysyłane przez niego znaki niewerbalne. Dzięki temu może odczytać, czy mu się spieszy, czy też nie i albo udzielić krótkiego wyjaśnienia na zadane pytanie albo omówić problem szerzej i zaproponować jego wyjaśnienie.

Kontakt z klientem, zwłaszcza pierwszy, wymaga od asystentki maksymalnego skupienia. Musi nie tylko skupić się na jego wypowiedzi i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski. Prócz tego musi być niezwykle cierpliwa, potrafić „okiełznać” nawet najbardziej negatywne emocje i umieć się powstrzymać od wszelkich komentarzy. Interesant nierzadko będzie próbował użyć różnych sztuczek, by osiągnąć swój cel. Dobra asystentka musi umieć temu zapobiec, jednocześnie próbując jak najlepiej pomóc klientowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozmowy telefoniczne

Rozmowy telefoniczne są o tyle trudniejsze od rozmów „twarzą w twarz”, gdyż nie mamy możliwości obserwować reakcji drugiej strony. Mimo, że jesteśmy niewidoczni i nasi rozmówcy nie mogą nas zobaczyć, to i tak doskonale wyczują wszelkie nasze emocje i nasze nastawienie do nich.

Polecamy serwis Szkolenia

Przeprowadzając rozmowę telefoniczną, należy pamiętać o tym, by:

  • zawsze wyraźnie się przedstawić oraz podać nazwę firmy,
  • nie bać się poprosić o przeliterowanie nazwiska w razie wątpliwości, co do tożsamości rozmówcy lub sposobu zapisu,
  • mówić wyraźnie, nie krzyczeć ani nie szeptać,
  • nie używać długich rozbudowanych zdań, tylko mówić w miarę zwięźle,
  • upewniać się czy dobrze zrozumiało się przekazywaną informację,
  • uważnie słuchać rozmówcy i w razie potrzeby robić notatki.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

REKLAMA

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

REKLAMA

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

REKLAMA