REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kontaktować się z klientami?

Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem.
Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stanowisko asystentki charakteryzuje przede wszystkim ciągły kontakt z interesantami. Jako że jest ona wizytówką firmy, w której pracuje, już w pierwszych sekundach musi pokazać się jako osoba kompetentna, opanowana. Słowem musi zrobić „wrażenie”.

Każda asystentka bez względu na to, z kim rozmawia powinna:

REKLAMA

REKLAMA

  • mówić wyraźnie, zwięźle, krótko i na temat, używając prostych jednoznacznych zdań i wypowiedzi,
  • sposobem swojego zachowania dać odczuć rozmówcy, że jest do niego pozytywnie nastawiona (uwaga na mowę ciała!),
  • nie gestykulować zbyt gwałtownie,
  • zachować kontakt wzrokowy z rozmówcą,
  • nie rozpraszać się – skupić się na słowach rozmówcy i na przekazie pozawerbalnym,
  • być asertywna i nie pozwolić na naruszenie własnych praw.

Rozmowa z szefem i z klientem

Zasadniczo nie ma większych różnic w prowadzeniu rozmowy z szefem i z klientem. W obydwu przypadkach asystentka musi dostosować się do sposobu mówienia tych osób.

Zobacz również: Jak selekcjonować interesantów?

W kontaktach z przełożonym jest o tyle łatwiej, że asystentka zna go od dłuższego czasu i potrafi reagować na wysyłane przez niego znaki niewerbalne. Dzięki temu może odczytać, czy mu się spieszy, czy też nie i albo udzielić krótkiego wyjaśnienia na zadane pytanie albo omówić problem szerzej i zaproponować jego wyjaśnienie.

REKLAMA

Kontakt z klientem, zwłaszcza pierwszy, wymaga od asystentki maksymalnego skupienia. Musi nie tylko skupić się na jego wypowiedzi i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski. Prócz tego musi być niezwykle cierpliwa, potrafić „okiełznać” nawet najbardziej negatywne emocje i umieć się powstrzymać od wszelkich komentarzy. Interesant nierzadko będzie próbował użyć różnych sztuczek, by osiągnąć swój cel. Dobra asystentka musi umieć temu zapobiec, jednocześnie próbując jak najlepiej pomóc klientowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozmowy telefoniczne

Rozmowy telefoniczne są o tyle trudniejsze od rozmów „twarzą w twarz”, gdyż nie mamy możliwości obserwować reakcji drugiej strony. Mimo, że jesteśmy niewidoczni i nasi rozmówcy nie mogą nas zobaczyć, to i tak doskonale wyczują wszelkie nasze emocje i nasze nastawienie do nich.

Polecamy serwis Szkolenia

Przeprowadzając rozmowę telefoniczną, należy pamiętać o tym, by:

  • zawsze wyraźnie się przedstawić oraz podać nazwę firmy,
  • nie bać się poprosić o przeliterowanie nazwiska w razie wątpliwości, co do tożsamości rozmówcy lub sposobu zapisu,
  • mówić wyraźnie, nie krzyczeć ani nie szeptać,
  • nie używać długich rozbudowanych zdań, tylko mówić w miarę zwięźle,
  • upewniać się czy dobrze zrozumiało się przekazywaną informację,
  • uważnie słuchać rozmówcy i w razie potrzeby robić notatki.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA