Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie
REKLAMA
REKLAMA
Analizy te obejmują kilka odmian:
REKLAMA
- analizy skłonności do zakupu — znajomość produktów, które dany klient prawdopodobnie zakupi;
- kolejny zakup — przewidywanie, jaki produkt lub usługę klient zakupi w następnej kolejności;
- analizy podobieństw produktów — zrozumienie, które produkty zostaną zakupione w połączeniu z innymi. Znane także jako „analizy koszyka rynkowego”. Mogą polegać na badaniu zakupów danego klienta w celu wyodrębnienia możliwych powiązań między produktami;
- modele elastyczności cenowej i dynamicznych cen — wyznaczanie optymalnego poziomu ceny dla danego produktu, często w odniesieniu do danego klienta lub segmentu rynku.
Polecamy serwis: Umowy
Wiedząc, w jaki sposób klient prawdopodobnie się zachowa, firma może podjąć wiele decyzji marketingowych opartych na tej wiedzy, które obejmują:
- oferowanie z wyprzedzeniem rabatów klientom należącym do grupy skłonnych do odejścia;
- zmniejszanie grupy docelowych odbiorców kampanii marketingowych;
- łączenie określonych produktów i ustalanie wspólnych cen w celu sprzedaży większej liczby sztuk i w rezultacie zwiększenia zyskowności;
- cross-selling produktów stosowany dla zwiększenia prawdopodobieństwa sprzedaży.
Zobacz także: Jak zareklamować firmę za pomocy strony internetowej
Kluczem do wszystkich analiz, a zwłaszcza do efektywnych działań, jest poznanie własnych najlepszych klientów.
Artykuł jest fragmentem książki CRM. Relacje z klientami autorstwa Jiil Dyche. Wydawnictwo Helion.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.