REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie
Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie

REKLAMA

REKLAMA

Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Analizy te obejmują kilka odmian:

REKLAMA

  • analizy skłonności do zakupu — znajomość produktów, które dany klient prawdopodobnie zakupi;
  • kolejny zakup — przewidywanie, jaki produkt lub usługę klient zakupi w następnej kolejności;
  • analizy podobieństw produktów — zrozumienie, które produkty zostaną zakupione w połączeniu z innymi. Znane także jako „analizy koszyka rynkowego”. Mogą polegać na badaniu zakupów danego klienta w celu wyodrębnienia możliwych powiązań między produktami;
  • modele elastyczności cenowej i dynamicznych cen — wyznaczanie optymalnego poziomu ceny dla danego produktu, często w odniesieniu do danego klienta lub segmentu rynku.

Polecamy serwis: Umowy

Wiedząc, w jaki sposób klient prawdopodobnie się zachowa, firma może podjąć wiele decyzji marketingowych opartych na tej wiedzy, które obejmują:

  • oferowanie z wyprzedzeniem rabatów klientom należącym do grupy skłonnych do odejścia;
  • zmniejszanie grupy docelowych odbiorców kampanii marketingowych;
  • łączenie określonych produktów i ustalanie wspólnych cen w celu sprzedaży większej liczby sztuk i w rezultacie zwiększenia zyskowności;
  • cross-selling produktów stosowany dla zwiększenia prawdopodobieństwa sprzedaży.

Zobacz także: Jak zareklamować firmę za pomocy strony internetowej

Kluczem do wszystkich analiz, a zwłaszcza do efektywnych działań, jest poznanie własnych najlepszych klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Artykuł jest fragmentem książki CRM. Relacje z klientami autorstwa Jiil Dyche. Wydawnictwo Helion.pl