REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce
Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 2 sierpnia br. trwa nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zamierzających wykorzystać unijną dotację na rozwój swojej firmy. Proces aplikowania o dostępne fundusze unijne podlega zasadom określonym przez instytucje organizującą konkurs.

W tym artykule przedstawię podstawowe informacje dotyczące zasad aplikowania o środki unijne w ramach trwającego obecnie konkursu dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - działanie 1.2 Wsparcie rozwoju MSP Schemat IV Projekty inwestycyjne realizowane w ramach pomocy de minimis. Ich znajomość może być przydatna w procesie przygotowania dokumentacji aplikacyjnej i aplikowania do instytucji organizującej konkurs, w tym przypadku Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Wielkopolskiego (IZ WRPO). Pamiętajmy jednak, że obowiązkową lekturą dla potencjalnego wnioskodawcy jest dokumentacja konkursowa oraz wytyczne i zalecenia, dostępne na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego: http://www.wrpo.wielkopolskie.pl.

REKLAMA

Wniosek o dofinansowanie

Wniosek o dofinansowanie należy przygotować tylko w oparciu o wzory dokumentów zatwierdzone przez IZ WRPO dla konkursu Nr 11/I/2010. Podczas przygotowywania wniosku należy kierować się zaleceniami zawartymi w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 1.2 Schemat IV WRPO na lata 2007 – 2013. Dokument ten jest dostępny do pobrania ze strony http://www.wrpo.wielkopolskie.pl. Dokumentacje aplikacyjną należy złożyć w wersji papierowej i elektronicznej. W przypadku wersji papierowej wniosek o dofinansowanie należy złożyć w oryginale oraz dwóch kopiach. Załączniki do wniosku o dofinansowanie należy złożyć tylko w formie papierowej w 3 egzemplarzach. W przypadku wersji elektronicznej wniosek o dofinansowanie powinien być zapisany na nośniku elektronicznym – płycie CD lub DVD. Płyta powinna znajdować się w zaklejonej i opisanej kopercie.

Porównaj: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Pamiętajmy aby zadbać o to, by wersje: papierowa i elektroniczna były jednakowe. Jakakolwiek zmiana naniesiona w wersji elektronicznej wniosku powinna być również naniesiona na wersję papierową wniosku.

Wniosek o dofinansowanie oraz załączniki powinny być trwale spięte. W ten sam sposób należy przygotować kopie dokumentów. Powstałe trzy komplety dokumentów należy wpiąć do jednego segregatora. Segregator należy umieścić w zamkniętym pudełku archiwizacyjnym. Dodatkowo wymagane jest aby segregator oraz pudełko archiwizacyjne było dokładnie opisane na grzbiecie zgodnie ze wzorem przedstawionym w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Działania 1.2 Schemat IV WRPO na lata 2007 – 2013.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Samochód w firmie

Do wniosku o dofinansowanie projektu należy załączyć tylko załączniki obligatoryjne. Lista załączników znajduje sie we wzorze wniosku o dofinansowanie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA