REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim
Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli myślisz o rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez np. rozszerzenie oferty produktowej niezwłocznie powinieneś zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Jeszcze do 13 sierpnia istnieje możliwość wsparcia tego typu inwestycji ze środków europejskich.

Szansę, o której piszę powyżej otrzymały przedsiębiorstwa, które są zdecydowane realizować swoje projekty w województwie podlaskim. Środki na ten cel są bowiem dostępne w ramach działania 1.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Jeśli zatem myślisz o zmianie profilu swojego przedsiębiorstwa poprzez uczynienie go bardziej innowacyjnym i konkurencyjnym na rynku nie zastanawiaj się już dłużej. Nabór wniosków trwa bowiem tylko do 13 sierpnia.

REKLAMA

W jakiej wysokości dotacja?

Wysokość dotacji unijną, którą możemy otrzymać na realizację naszego projektu uzależniona jest od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. od tego czy jest to mikro-, małe, średnie czy duże przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów unijnych.

Szczególnie pomocnym narzędziem w określeniu kwalifikowalności projektu i beneficjenta jest Kwalifikator kryteriów dla działania 1.4, umieszczony na stronie internetowej http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl

Zobacz także: Jak pozyskać fundusze na rozwój najmniejszych firm w województwie łódzkim

W związku z powyższym maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie projektu wynosi odpowiednio:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 70% - mikro i małe przedsiębiorstwa,
  • 60% - średnie przedsiębiorstwa,
  • 50% - duże przedsiębiorstwa oraz MSP działające w sektorze transportu,
  • 50% - MSP w przypadku pomocy de minimis

Maksymalna kwota wsparcia wynosi 6 mln zł. 

W przypadku, gdy wnioskodawca ma status małego przedsiębiorstwa to wkład własny na pokrycie wydatków kwalifikowanych powinien wynosić co najmniej 30%. Powinniśmy również pamiętać o wydatkach niekwalifikowanych, których wysokość jest uzależniona od projektu i musi zostać pokryta przez ze środków własnych wnioskodawcy.

Polecamy serwis Szkolenia

Organizator konkursu stawia przed potencjalnymi wnioskodawcami również dodatkowe wymagania dotyczące wartości planowanych projektów. I tak aby projekt mógł zostać zakwalifikowany do wsparcia to m.in. jego wartość musi wynosić co najmniej 100 tys. zł. Podobne ograniczenie obowiązuje również w przypadku maksymalnej wartości projektu, która jest uzależniona od statusu przedsiębiorstwa:

  • Przedsiębiorstwa sektora MSP - bez ograniczeń za wyjątkiem inwestycji o wysokim potencjale innowacyjnym, tj. projektów, w których wykorzystano rozwiązania stosowane na świecie nie dłużej niż 3 lata – kwota wydatków kwalifikowalnych poniżej 8 mln zł.
  • Duże przedsiębiorstwa - 8 mln zł.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA