REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim
Konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby otrzymać pieniądze na rozwój swojego przedsiębiorstwa, powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Warto jednak pospieszyć się z decyzją, ponieważ czasu na złożenie wymaganych dokumentów jest coraz mniej.

Tylko do 13 sierpnia br. będą przyjmowane dokumenty aplikacyjne w ramach naboru wniosków do działania 1.4 „Wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców podczas obecnego naboru jest kwota w wysokości ponad 48 mln zł. Warto, zatem już dzisiaj podjąć decyzję o starcie w naborze i niezwłocznie przygotować wszystkie dokumenty aplikacyjne. Celem konkursu jest zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie województwa podlaskiego poprzez wsparcie ich projektów rozwojowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że realizowane projekty oprócz korzyści powodujących rozwój firmy, w postaci np. rozszerzenia sprzedaży istniejących produktów, rozwoju nowych rodzajów działalności, czy obniżenia kosztów produkcji, powinny również przynosić korzyści społeczne takie jak redukcja bezrobocia.

REKLAMA

Dla kogo unijne wsparcie?

REKLAMA

Organizator konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przewiduje w ramach konkursu wsparcie zarówno mikro-, małych, średnich jak i dużych przedsiębiorców. W przypadku mikroprzedsiębiorstw warunkiem ubiegania się o wsparcie w ramach działania jest wartość dofinansowania projektu, o którą aplikują i która nie może być mniejsza niż 500 tys. zł. 

Za przedsiębiorstwo w Działaniu 1.4 uznaje się osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą zarejestrowany w krajowym rejestrze sądowym (na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców).

Zobacz również: Wsparcie MŚP w województwie mazowieckim

Na jakie działania?

W ramach konkursu wspierane będą wyłącznie projekty polegające na realizacji nowych inwestycji. Oznacza to inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
  • rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
  • dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów lub
  • zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Przykładowo w ramach konkursu będzie można otrzymać dofinansowanie do inwestycji polegających na zasadniczej zmianie produkcji, procesu produkcyjnego lub zmianie w zakresie sposobu świadczenia usług. Przewiduje się także wsparcie przedsięwzięć dotyczących nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej. Pamiętajmy, że projekty zgłaszane przez wnioskodawców powinny dotyczyć wprowadzanej przez nich innowacji produktowej, procesowej bądź technologicznej.

Polecamy serwis Umowy w firmie

Szczegółowe zasady organizacji konkursu w ramach działania 1.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego zawarte są w dokumentacji konkursowej, w tym regulaminie konkursu, który dostępny jest po adresem strony internetowej: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl

Pozostałe informacje dotyczące zasad naboru projektów w ramach tego konkursu zostały przedstawione w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA