REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim
Konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby otrzymać pieniądze na rozwój swojego przedsiębiorstwa, powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Warto jednak pospieszyć się z decyzją, ponieważ czasu na złożenie wymaganych dokumentów jest coraz mniej.

Tylko do 13 sierpnia br. będą przyjmowane dokumenty aplikacyjne w ramach naboru wniosków do działania 1.4 „Wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców podczas obecnego naboru jest kwota w wysokości ponad 48 mln zł. Warto, zatem już dzisiaj podjąć decyzję o starcie w naborze i niezwłocznie przygotować wszystkie dokumenty aplikacyjne. Celem konkursu jest zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie województwa podlaskiego poprzez wsparcie ich projektów rozwojowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać, że realizowane projekty oprócz korzyści powodujących rozwój firmy, w postaci np. rozszerzenia sprzedaży istniejących produktów, rozwoju nowych rodzajów działalności, czy obniżenia kosztów produkcji, powinny również przynosić korzyści społeczne takie jak redukcja bezrobocia.

REKLAMA

Dla kogo unijne wsparcie?

REKLAMA

Organizator konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego przewiduje w ramach konkursu wsparcie zarówno mikro-, małych, średnich jak i dużych przedsiębiorców. W przypadku mikroprzedsiębiorstw warunkiem ubiegania się o wsparcie w ramach działania jest wartość dofinansowania projektu, o którą aplikują i która nie może być mniejsza niż 500 tys. zł. 

Za przedsiębiorstwo w Działaniu 1.4 uznaje się osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) lub podmiot prowadzący działalność gospodarczą zarejestrowany w krajowym rejestrze sądowym (na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców).

Zobacz również: Wsparcie MŚP w województwie mazowieckim

Na jakie działania?

W ramach konkursu wspierane będą wyłącznie projekty polegające na realizacji nowych inwestycji. Oznacza to inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
  • rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
  • dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów lub
  • zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Przykładowo w ramach konkursu będzie można otrzymać dofinansowanie do inwestycji polegających na zasadniczej zmianie produkcji, procesu produkcyjnego lub zmianie w zakresie sposobu świadczenia usług. Przewiduje się także wsparcie przedsięwzięć dotyczących nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej. Pamiętajmy, że projekty zgłaszane przez wnioskodawców powinny dotyczyć wprowadzanej przez nich innowacji produktowej, procesowej bądź technologicznej.

Polecamy serwis Umowy w firmie

Szczegółowe zasady organizacji konkursu w ramach działania 1.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego zawarte są w dokumentacji konkursowej, w tym regulaminie konkursu, który dostępny jest po adresem strony internetowej: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl

Pozostałe informacje dotyczące zasad naboru projektów w ramach tego konkursu zostały przedstawione w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

Cyfryzacja dwóch prędkości. Jak się digitalizują polskie firmy?

Analizy rynkowe wskazują na istnienie wśród polskich przedsiębiorstw zjawiska „cyfryzacji dwóch prędkości”. Implementacja elementarnych cyfrowych narzędzi, jak podpis elektroniczny czy cyfrowa pieczęć, może stać się pierwszym krokiem w kierunku zniwelowania różnic względem liderów.

REKLAMA