REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim
Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 23 czerwca 2010 roku trwa nabór wniosków o dofinansowanie w działaniu III.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Wsparcie może zostać udzielone przedsiębiorcom tylko na podstawie kompletnej i poprawnej dokumentacji aplikacyjnej.

Wsparcie w ramach tego działania przeznaczone jest dla przedsiębiorców, którzy są zainteresowani wykorzystaniem wyników prac badawczo-rozwojowych w swoich firmach. Wykorzystanie prac badawczych w praktyce biznesowej pozwoli na zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw w województwie łódzkim. Dofinansowanie sięgające do 50% wydatków kwalifikowanych w projekcie zachęca do zainteresowania się tą formą pomocy.

REKLAMA

Sposób składania dokumentów aplikacyjnych

Przedsiębiorca po przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej składa wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia) i w formacie A4.

Musimy pamiętać, aby do wersji papierowej wniosku załączyć jego tożsamą wersję elektroniczną oraz biznes plan. Dokumenty te powinny zostać dostarczone na płycie CD lub DVD.

Porównaj: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

Wzór formularza wniosku o dofinansowanie jest dostępny pod adresem strony internetowej http://www.cop.lodzkie.pl w odnośniku do dokumentacji konkursowej dla działania III.3. Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie. Pamiętajmy, że zgodnie z wzorem formularza wniosku powinien on zostać wypełniony w programie Microsoft Word, w innym przypadku (wnioski wypełnione w innym edytorze tekstu) nie będą rozpatrywane. Oryginał wniosku powinien zostać podpisany przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną do jego reprezentowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każda ze stron oryginału wniosku powinna zostać parafowana przez osobę/osoby dokonujące podpisu wniosku.

Drugi egzemplarz wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami (kserokopie) musi zostać potwierdzony zapisem „Za zgodność z oryginałem” przez osobę/osoby uprawnione.

W przypadku dokumentów składających się z więcej niż 1 strony dopuszcza się możliwość umieszczenia na pierwszej stronie zapisu: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem od str. ..... do str. .....”.

Instytucja organizująca konkurs zaleca, aby dokumentacja aplikacyjna, czyli wniosek wraz z załącznikami były składane przez przedsiębiorców w segregatorze, w celu zapobieżenia zagubienia stron.

Miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganym kompletem załączników powinien zostać złożony do Instytucji Organizującej Konkurs (IOK) w terminie naboru wniosków, tj. do 23 czerwca 2010 roku do godzinie 16.00. Funkcję IOK w tym konkursie pełni Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi. Wniosek może zostać złożony osobiście przez wnioskodawcę, jego przedstawiciela lub posłańca bądź przesłany pocztą lub przesyłką kurierską.

Wniosek powinien zostać złożony w zamkniętej kopercie. Koperta ta powinna zostać szczegółowo opisana, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie Konkursu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Zastrzega się, że wnioski dostarczone w terminie późniejszym niż określony, zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Szczegółowe informacje na temat aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu dostępne są na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA