REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim
Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 23 czerwca 2010 roku trwa nabór wniosków o dofinansowanie w działaniu III.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Wsparcie może zostać udzielone przedsiębiorcom tylko na podstawie kompletnej i poprawnej dokumentacji aplikacyjnej.

Wsparcie w ramach tego działania przeznaczone jest dla przedsiębiorców, którzy są zainteresowani wykorzystaniem wyników prac badawczo-rozwojowych w swoich firmach. Wykorzystanie prac badawczych w praktyce biznesowej pozwoli na zwiększenie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw w województwie łódzkim. Dofinansowanie sięgające do 50% wydatków kwalifikowanych w projekcie zachęca do zainteresowania się tą formą pomocy.

REKLAMA

REKLAMA

Sposób składania dokumentów aplikacyjnych

Przedsiębiorca po przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej składa wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia) i w formacie A4.

Musimy pamiętać, aby do wersji papierowej wniosku załączyć jego tożsamą wersję elektroniczną oraz biznes plan. Dokumenty te powinny zostać dostarczone na płycie CD lub DVD.

Porównaj: Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

REKLAMA

Wzór formularza wniosku o dofinansowanie jest dostępny pod adresem strony internetowej http://www.cop.lodzkie.pl w odnośniku do dokumentacji konkursowej dla działania III.3. Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie. Pamiętajmy, że zgodnie z wzorem formularza wniosku powinien on zostać wypełniony w programie Microsoft Word, w innym przypadku (wnioski wypełnione w innym edytorze tekstu) nie będą rozpatrywane. Oryginał wniosku powinien zostać podpisany przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną do jego reprezentowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każda ze stron oryginału wniosku powinna zostać parafowana przez osobę/osoby dokonujące podpisu wniosku.

Drugi egzemplarz wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami (kserokopie) musi zostać potwierdzony zapisem „Za zgodność z oryginałem” przez osobę/osoby uprawnione.

W przypadku dokumentów składających się z więcej niż 1 strony dopuszcza się możliwość umieszczenia na pierwszej stronie zapisu: „Potwierdzam za zgodność z oryginałem od str. ..... do str. .....”.

Instytucja organizująca konkurs zaleca, aby dokumentacja aplikacyjna, czyli wniosek wraz z załącznikami były składane przez przedsiębiorców w segregatorze, w celu zapobieżenia zagubienia stron.

Miejsce składania dokumentów aplikacyjnych

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganym kompletem załączników powinien zostać złożony do Instytucji Organizującej Konkurs (IOK) w terminie naboru wniosków, tj. do 23 czerwca 2010 roku do godzinie 16.00. Funkcję IOK w tym konkursie pełni Centrum Obsługi Przedsiębiorcy z siedzibą w Łodzi. Wniosek może zostać złożony osobiście przez wnioskodawcę, jego przedstawiciela lub posłańca bądź przesłany pocztą lub przesyłką kurierską.

Wniosek powinien zostać złożony w zamkniętej kopercie. Koperta ta powinna zostać szczegółowo opisana, zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie Konkursu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Zastrzega się, że wnioski dostarczone w terminie późniejszym niż określony, zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Szczegółowe informacje na temat aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu dostępne są na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA