Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RP w mazowieckim– część II
REKLAMA
REKLAMA
Okres kwalifikowalności wydatków
Okres kwalifikowalności wydatków jest niczym innym jak przedziałem czasowym w ramach, którego można ponosić wydatki, które będą mogły zostać uznane za kwalifkowalne. Innymi słowy będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych.
REKLAMA
Zgodnie z obowiązującymi dokumentami okres kwalifikowalności wydatków rozpoczyna się 1 stycznia 2007 r., a kończy 31 grudnia 2015 r., chyba, że Regulamin Konkursu stanowi inaczej.
Warto pamiętać, że dla projektów podlegających pomocy publicznej szczegółowe ramy kwalifikowalności wydatków są określone w przepisach dotyczących pomocy publicznej. Wówczas inwestycja nie może zostać rozpoczęta przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie do instytucji odpowiedzialnej za nabór wniosków.
Przeczytaj koniecznie Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu
Wydatki kwalifikowane
Wydatek kwalifikowany to wydatek, które może zostać pokryty w określonej wysokości i na określonych zasadach ze środków unijnych. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego za kwalifikwalne należy uznać wydatki które spełniają w sposób łączny następujące przesłanki:
- została podpisana umowa o dofinansowanie projektu,
- zostały one poniesione w okresie kwalifikowalności wydatków,
- zostały należycie udokumentowane,
- są zgodne z postanowieniami RPO WM 2007-2013,
- są niezbędne do realizacji projektu i zostały poniesione w związku z realizacją projektu,
- zostały dokonane w sposób oszczędny, w oparciu o zasadę dążenia do uzyskania założonych efektów przy jak najniższej kwocie wydatku,
- zostały przewidziane w zatwierdzonym budżecie projektu,
- są zgodne ze szczegółowymi wymogami określonymi w zasadach kwalifikowania wydatków w ramach RPO WM 2007-2013.
REKLAMA
Za wydatki kwalifikowane można uznać koszty poniesione na przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym studium wykonalności, biznesplan, koszty poniesione na dokumentację związaną z oceną oddziaływania na środowisko, mapy, szkice lokalne sytuujące projekt, a także inna niezbędna dokumentacja techniczna lub finansowa.
Podczas przygotowywaniu dokumentacji aplikacyjnej musi pamiętać, że każdy wydatek kwalifikowany powinien zostać uwzględniony w montażu finansowym we wniosku o dofinansowanie i załączniku do umowy o dofinansowanie. Wypłata środków będzie możliwa tylko na podstawie dowodu stwierdzającego dokonanie wydatków.
Za wydatek niekwalifikowany jest uznawane przygotowanie i wypełnienie wniosku o dofinansowanie projektu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.