REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu
Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy z Mazowsza zainteresowani pozyskaniem zewnętrznego kapitału na rozwój swojej firmy powinni poszukać możliwości sfinansowania swoich przedsięwzięć z funduszy unijnych.

W przypadku inwestycji realizowanych na obszarze województwa mazowieckiego doskonałym narzędziem wsparcia finansowego może być Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. W ramach tego programu wsparcie jest kierowane na wsparcie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które realizują projekty służące podniesieniu ich konkurencyjności i wyzwaniom na rynku.

REKLAMA

Największą popularnością wśród przedsiębiorców w ramach RPO WM cieszy się działanie 1.5 „Rozwój przedsiębiorczości”. Jest to spowodowane również tym, że w ramach tego działania łączna kwota przewidziana na wsparcie przedsiębiorców wynosi ponad 165 mln euro. Jest zatem o co walczyć. Co więcej, zgodnie z obowiązującym harmonogramem naboru wniosków, uruchomienie konkursu w ramach tego działania to maj 2010. Z uwagi na zbliżający się termin naboru warto poznać podstawowe zasad, aby móc skutecznie aplikować o środki w ramach tego działania.

Aktualne informacje dotyczące uruchomienia naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, pod adresem: http://www.mazowia.eu

Przeczytaj także: Zasady sporządzenia dobrego biznesplanu

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

O dofinansowanie projektów w ramach Działania 1.5 RPO WM ubiegać mogą się przedsiębiorcy, którzy spełniają kryteria określone w regulaminie konkursu, z wyłączeniem podmiotów, do których mają zastosowanie przepisy w art. 211 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Celem Działania jest podniesienie konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw i MSP poprzez dostosowanie do wymogów rynkowych, w tym zapewnienie dostępu do nowych technologii, systemów certyfikacji i jakości.

W związku z powyższym działanie to zostało ukierunkowane na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez realizację nowych inwestycji. Rozumie się poprzez to inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z utworzeniem nowego przedsiębiorstwa, rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie. Ponadto istnieje możliwość otrzymania dofinansowania na nabycie środków trwałych bezpośrednio związanych z przedsiębiorstwem, które zostało zamknięte lub zostałoby zamknięte, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym środki nabywanesą przez inwestora niezależnego od zbywcy.

Wśród wydatków, które można uznać za potencjalnie kwalifikowane należą koszty ponoszone na prace przygotowawcze, w tym m.in.:

  • przygotowanie dokumentacji technicznej: koncepcja budowlana, projekt budowlany, projekt wykonawczy, itp.,
  • przygotowanie biznes planu,
  • raport oddziaływania na środowisko,
  • zakup nieruchomości niezabudowanej nierozerwalnie związanej z realizacją projektu (maksymalnie 10% całkowitych kosztów kwalifikowalnych w ramach projektu),

W przypadku wydatków związanych z etapem realizacyjnym, za kwalifikowane mogą zostać uznane ponoszone m.in. na:

  • prace budowlano-montażowe,
  • prace instalacyjne,
  • zakup materiałów niezbędnych do realizacji projektu,
  • zakup nowych środków trwałych bezpośrednio związanych z realizacją projektu,
  • zakup specjalistycznych usług doradczych w zakresie jakości, innowacji i nowych technologii, pozyskiwania zewnętrznego finansowania,
  • koszty informacji i promocji projektu integralnie związane z jego realizacją.

Polecamy serwis Umowy

W ramach Działania będą mogły być realizowane również usługi doradcze w zakresie projektowania, wdrażania i doskonalenia nowego produktu lub usługi, systemów zarządzania jakością i innych wspomagających zarządzanie, zarządzania środowiskiem, BHP oraz w zakresie certyfikacji wyrobów, usług, maszyn i urządzeń.

Za wydatek niekwalifikowany jest uznawany koszt poniesiony na przygotowanie (wypełnienie) wniosku o dofinansowanie projektu.

Przewidzianą formą finansowania dla wniosków składanych w ramach działania 1.5 Rozwój przedsiębiorczości są refundacja lub zaliczka. Maksymalna wartość projektu dla projektów innowacyjnych wynosi 8 mln zł, natomiast minimalna wartość projektu wynosi powyżej 40 tys. zł.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA