REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim
Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

REKLAMA

REKLAMA

Udzielenie wsparcia z funduszy unijnych następuje na podstawie dokumentacji aplikacyjnej złożonej przez przedsiębiorcę w trakcie naboru wniosków. Po złożeniu wniosku możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie, poprawę lub udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Wystąpienie takiej sytuacji wcale nie musi przekreślać szansy na zdobycie unijnych pieniędzy.

W ramach ogłoszonego konkursu wspierane są projekty inwestycyjne, które mogą polegać na np. przebudowie zakładu produkcyjnego w celu dostosowania systemu produkcji do wymagań rynkowych.

REKLAMA

Mały przedsiębiorca, który jest zainteresowany otrzymaniem wsparcia unijnego na tego typu inwestycje składa w terminie naboru wniosku (do 19 maja br.) dokumentację aplikacyjną, co należy rozumieć jako wniosek wraz wymaganymi załącznikami.

Dokumentacja ta podlega ocenie zgodnie z określonymi kryteriami wyboru projektów. Najpierw dokonywana jest ocena formalna – o zasadach tej oceny pisałem w poprzednim artykule. Po pozytywnie zakończonej ocenie formalnej, dokumentacja jest przekazywana do oceny pod kątem spełniania kryteriów merytorycznych. Zarówno na etapie oceny formalnej jak i merytorycznej istnieje możliwość uzupełnienia, poprawienia lub udzielania dodatkowych wyjaśnień do złożonej dokumentacji. Może to nastąpić na wezwanie za pośrednictwem faksu i/lub e-maila.

Przeczytaj także Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Ocena merytoryczna wniosku o dofinansowanie

REKLAMA

Ocena merytoryczna składa się z dwóch etapów: z oceny technicznej oraz właściwej oceny merytorycznej. Ocena techniczna ma na celu sprawdzenie opracowanej przez projektodawcę dokumentacji pod kątem spełnienia kryteriów technicznych. Co ważne - niespełnienie jednego z warunków powoduje odrzucenie wniosku z dalszej procedury. Podczas oceny technicznej badana jest kwalifikowalność kosztów projektu, wykonalność projektu z punktu widzenia finansowego, w tym prawidłowość przygotowania analiz finansowych, zgodność projektu z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska, charakterystyka projektu pod kątem jego szczegółowej oceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas oceny technicznej może nastąpić sytuacja, gdy Komisja Oceniająca Projekt stwierdzi, że część wydatków zadeklarowanych przez wnioskodawcę nie kwalifikuje się do wsparcia unijnego. Wówczas KOP może podjąć decyzję o obniżeniu kwoty wydatków kwalifikowanych maksymalnie o 10%. O takiej propozycji wnioskodawca jest informowany pisemnie. 

Po uzyskaniu pozytywnej decyzji odnośnie oceny technicznej, dokumentacja aplikacyjna kierowana jest do właściwej oceny merytorycznej. Ocena ta jest oceną punktową. Czyli szczegółowo badane jest spełnianie przez projekt każdego z kryterium i w zależności od tego, w jakim stopniu projekt ten spełnia/nie spełnia wymagań danego kryterium przyznawane są punkty. Podczas oceny merytorycznej badane jest m.in. potencjał i doświadczenie wnioskodawcy na rzecz realizacji projektu, lokalizacja projektu, innowacyjny charakter projektu, zatrudnienie, gotowość projektu do realizacji.

REKLAMA

Co ważne, gdy dokumentacja wymaga złożenia wyjaśnień, dokonania uzupełnienia lub poprawy Komisja Oceniająca Projekt może wezwać wnioskodawcę w trakcie oceny technicznej i/lub w trakcie właściwej oceny merytorycznej do złożenia wyjaśnień, uzupełnienia lub poprawy dokumentacji. 

Wnioskodawca może zostać wezwany do poprawy, uzupełniania lub złożenia dodatkowych jeden raz na etapie oceny technicznej oraz jeszcze raz na etapie oceny merytorycznej. W przypadku otrzymania takiego wezwania przedsiębiorca powinien niezwłocznie udzielić wyjaśnień, nanieść poprawki lub uzupełnienia do złożonej dokumentacji w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych, liczonych z początkiem następnego dnia od daty doręczenia faksu lub maila.

Po przeprowadzeniu każdego etapu oceny projektów, wnioskodawca jest pisemnie informowany o wynikach oceny jego projektu, w tym o odrzuceniu projektu (na etapie oceny formalnej i merytorycznej). W przypadku odrzuceniu projektu taka informacja powinna zawierać wskazanie przyczyn, dlaczego wniosek został odrzucony i na jakim etapie.

Wniosek zostanie odrzucony, jeżeli pomimo jego uzupełnienia lub uzupełnienia załączonej dokumentacji do wniosku, stwierdzone zostaną błędy lub jeśli dodatkowe wyjaśnienia na piśmie są niewystarczające. Analogicznie, wniosek zostanie odrzucony, gdy np. nie zostanie poprawiony / uzupełniony w wymaganym terminie lub na etapie właściwej oceny merytorycznej uzyska poniżej 60% maksymalnej liczby punktów.

Wybór projektów dokonywany jest przez Zarząd Województwa Małopolskiego. Lista projektów wybranych do dofinansowania publikowana jest na stronie internetowej www.mcp.malopolska.pl.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA