REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim
Ocena wniosku na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

REKLAMA

REKLAMA

Udzielenie wsparcia z funduszy unijnych następuje na podstawie dokumentacji aplikacyjnej złożonej przez przedsiębiorcę w trakcie naboru wniosków. Po złożeniu wniosku możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie, poprawę lub udzielenie dodatkowych wyjaśnień. Wystąpienie takiej sytuacji wcale nie musi przekreślać szansy na zdobycie unijnych pieniędzy.

W ramach ogłoszonego konkursu wspierane są projekty inwestycyjne, które mogą polegać na np. przebudowie zakładu produkcyjnego w celu dostosowania systemu produkcji do wymagań rynkowych.

REKLAMA

REKLAMA

Mały przedsiębiorca, który jest zainteresowany otrzymaniem wsparcia unijnego na tego typu inwestycje składa w terminie naboru wniosku (do 19 maja br.) dokumentację aplikacyjną, co należy rozumieć jako wniosek wraz wymaganymi załącznikami.

Dokumentacja ta podlega ocenie zgodnie z określonymi kryteriami wyboru projektów. Najpierw dokonywana jest ocena formalna – o zasadach tej oceny pisałem w poprzednim artykule. Po pozytywnie zakończonej ocenie formalnej, dokumentacja jest przekazywana do oceny pod kątem spełniania kryteriów merytorycznych. Zarówno na etapie oceny formalnej jak i merytorycznej istnieje możliwość uzupełnienia, poprawienia lub udzielania dodatkowych wyjaśnień do złożonej dokumentacji. Może to nastąpić na wezwanie za pośrednictwem faksu i/lub e-maila.

Przeczytaj także Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

Ocena merytoryczna wniosku o dofinansowanie

Ocena merytoryczna składa się z dwóch etapów: z oceny technicznej oraz właściwej oceny merytorycznej. Ocena techniczna ma na celu sprawdzenie opracowanej przez projektodawcę dokumentacji pod kątem spełnienia kryteriów technicznych. Co ważne - niespełnienie jednego z warunków powoduje odrzucenie wniosku z dalszej procedury. Podczas oceny technicznej badana jest kwalifikowalność kosztów projektu, wykonalność projektu z punktu widzenia finansowego, w tym prawidłowość przygotowania analiz finansowych, zgodność projektu z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska, charakterystyka projektu pod kątem jego szczegółowej oceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas oceny technicznej może nastąpić sytuacja, gdy Komisja Oceniająca Projekt stwierdzi, że część wydatków zadeklarowanych przez wnioskodawcę nie kwalifikuje się do wsparcia unijnego. Wówczas KOP może podjąć decyzję o obniżeniu kwoty wydatków kwalifikowanych maksymalnie o 10%. O takiej propozycji wnioskodawca jest informowany pisemnie. 

Po uzyskaniu pozytywnej decyzji odnośnie oceny technicznej, dokumentacja aplikacyjna kierowana jest do właściwej oceny merytorycznej. Ocena ta jest oceną punktową. Czyli szczegółowo badane jest spełnianie przez projekt każdego z kryterium i w zależności od tego, w jakim stopniu projekt ten spełnia/nie spełnia wymagań danego kryterium przyznawane są punkty. Podczas oceny merytorycznej badane jest m.in. potencjał i doświadczenie wnioskodawcy na rzecz realizacji projektu, lokalizacja projektu, innowacyjny charakter projektu, zatrudnienie, gotowość projektu do realizacji.

Co ważne, gdy dokumentacja wymaga złożenia wyjaśnień, dokonania uzupełnienia lub poprawy Komisja Oceniająca Projekt może wezwać wnioskodawcę w trakcie oceny technicznej i/lub w trakcie właściwej oceny merytorycznej do złożenia wyjaśnień, uzupełnienia lub poprawy dokumentacji. 

Wnioskodawca może zostać wezwany do poprawy, uzupełniania lub złożenia dodatkowych jeden raz na etapie oceny technicznej oraz jeszcze raz na etapie oceny merytorycznej. W przypadku otrzymania takiego wezwania przedsiębiorca powinien niezwłocznie udzielić wyjaśnień, nanieść poprawki lub uzupełnienia do złożonej dokumentacji w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych, liczonych z początkiem następnego dnia od daty doręczenia faksu lub maila.

Po przeprowadzeniu każdego etapu oceny projektów, wnioskodawca jest pisemnie informowany o wynikach oceny jego projektu, w tym o odrzuceniu projektu (na etapie oceny formalnej i merytorycznej). W przypadku odrzuceniu projektu taka informacja powinna zawierać wskazanie przyczyn, dlaczego wniosek został odrzucony i na jakim etapie.

Wniosek zostanie odrzucony, jeżeli pomimo jego uzupełnienia lub uzupełnienia załączonej dokumentacji do wniosku, stwierdzone zostaną błędy lub jeśli dodatkowe wyjaśnienia na piśmie są niewystarczające. Analogicznie, wniosek zostanie odrzucony, gdy np. nie zostanie poprawiony / uzupełniony w wymaganym terminie lub na etapie właściwej oceny merytorycznej uzyska poniżej 60% maksymalnej liczby punktów.

Wybór projektów dokonywany jest przez Zarząd Województwa Małopolskiego. Lista projektów wybranych do dofinansowania publikowana jest na stronie internetowej www.mcp.malopolska.pl.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA