REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą powinni sięgnąć po informacje w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach tego unijnego programu są wypłacane środki finansowe na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej w ramach działania 3.2. 

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa wraz z regulaminem konkursu jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, pod adresem: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl , w zakładce „Konkursy”. 

W ramach konkursu wspierane będą inwestycje polegające na rozbudowie bazy noclegowej, bazy gastronomicznej oraz innej infrastruktury turystycznej. Priorytetowo traktowane są przedsięwzięcia związane z rozwojem turystyki leczniczo-wypoczynkowej.

Zobacz: Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Konkurs ma formę zamkniętą, co oznacza, że nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 12 sierpnia do 30 września br. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy są zdecydowani realizować swoje projekty na terenie województwa podlaskiego. 

O dofinansowanie w ramach konkursu nie mogą ubiegać się osoby podlegające ubezpieczeniu w KRUS. 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Zasadniczą zasadą obowiązującą podczas konkursu jest udzielanie pomocy wyłącznie na nowe inwestycje tj. inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów,
- zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Innymi słowy inwestycje planowane przez nas do realizacji powinny polegać na rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury turystycznej. Projekty te mogą dotyczyć m.in.

- budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów infrastruktury turystycznej,
- nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
- stworzenia unikatowej oferty turystycznej w skali regionu lub kraju;
- utworzenia lub rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie?

Wysokość dofinansowania z UE dla projektu jest uzależniona od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. czy jest to w myśl przepisów unijnych mikro-, małe czy średnie przedsiębiorstwo. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw maksymalny poziom dofinansowania z UE wynosi 70%, dla średnich przedsiębiorstw – 60% oraz 50% w przypadku pomocy de minimis. Oznacza to, że pozostałą wartość projektu wnioskodawcy są zobowiązani pokryć z własnego kapitału, w przypadku mikro- i małych przedsiębiorców zależność ta wynosi 30%, dla średnich przedsiębiorców – 40%.

Maksymalna kwota wsparcia unijnego wynosi odpowiednio: dla mikroprzedsiębiorstw 500 tys. złotych, dla małych i średnich przedsiębiorstw – 4 mln złotych.

W przypadku mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży turystycznej powyżej 24 miesięcy maksymalna kwota wsparcia unijnego również wynosi 4 mln złotych.

W ramach konkursu przewidziano do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę 7 mln euro. Jest to prawdopodobnie ostatni nabór wniosków w ramach tego działania.

Polecamy: Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA