REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą powinni sięgnąć po informacje w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach tego unijnego programu są wypłacane środki finansowe na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej w ramach działania 3.2. 

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa wraz z regulaminem konkursu jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, pod adresem: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl , w zakładce „Konkursy”. 

W ramach konkursu wspierane będą inwestycje polegające na rozbudowie bazy noclegowej, bazy gastronomicznej oraz innej infrastruktury turystycznej. Priorytetowo traktowane są przedsięwzięcia związane z rozwojem turystyki leczniczo-wypoczynkowej.

Zobacz: Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Konkurs ma formę zamkniętą, co oznacza, że nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 12 sierpnia do 30 września br. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy są zdecydowani realizować swoje projekty na terenie województwa podlaskiego. 

O dofinansowanie w ramach konkursu nie mogą ubiegać się osoby podlegające ubezpieczeniu w KRUS. 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Zasadniczą zasadą obowiązującą podczas konkursu jest udzielanie pomocy wyłącznie na nowe inwestycje tj. inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów,
- zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Innymi słowy inwestycje planowane przez nas do realizacji powinny polegać na rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury turystycznej. Projekty te mogą dotyczyć m.in.

- budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów infrastruktury turystycznej,
- nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
- stworzenia unikatowej oferty turystycznej w skali regionu lub kraju;
- utworzenia lub rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie?

Wysokość dofinansowania z UE dla projektu jest uzależniona od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. czy jest to w myśl przepisów unijnych mikro-, małe czy średnie przedsiębiorstwo. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw maksymalny poziom dofinansowania z UE wynosi 70%, dla średnich przedsiębiorstw – 60% oraz 50% w przypadku pomocy de minimis. Oznacza to, że pozostałą wartość projektu wnioskodawcy są zobowiązani pokryć z własnego kapitału, w przypadku mikro- i małych przedsiębiorców zależność ta wynosi 30%, dla średnich przedsiębiorców – 40%.

Maksymalna kwota wsparcia unijnego wynosi odpowiednio: dla mikroprzedsiębiorstw 500 tys. złotych, dla małych i średnich przedsiębiorstw – 4 mln złotych.

W przypadku mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży turystycznej powyżej 24 miesięcy maksymalna kwota wsparcia unijnego również wynosi 4 mln złotych.

W ramach konkursu przewidziano do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę 7 mln euro. Jest to prawdopodobnie ostatni nabór wniosków w ramach tego działania.

Polecamy: Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

REKLAMA

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA