REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą powinni sięgnąć po informacje w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach tego unijnego programu są wypłacane środki finansowe na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej w ramach działania 3.2. 

REKLAMA

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa wraz z regulaminem konkursu jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, pod adresem: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl , w zakładce „Konkursy”. 

W ramach konkursu wspierane będą inwestycje polegające na rozbudowie bazy noclegowej, bazy gastronomicznej oraz innej infrastruktury turystycznej. Priorytetowo traktowane są przedsięwzięcia związane z rozwojem turystyki leczniczo-wypoczynkowej.

Zobacz: Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

REKLAMA

Konkurs ma formę zamkniętą, co oznacza, że nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 12 sierpnia do 30 września br. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy są zdecydowani realizować swoje projekty na terenie województwa podlaskiego. 

O dofinansowanie w ramach konkursu nie mogą ubiegać się osoby podlegające ubezpieczeniu w KRUS. 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Zasadniczą zasadą obowiązującą podczas konkursu jest udzielanie pomocy wyłącznie na nowe inwestycje tj. inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów,
- zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Innymi słowy inwestycje planowane przez nas do realizacji powinny polegać na rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury turystycznej. Projekty te mogą dotyczyć m.in.

- budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów infrastruktury turystycznej,
- nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
- stworzenia unikatowej oferty turystycznej w skali regionu lub kraju;
- utworzenia lub rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie?

Wysokość dofinansowania z UE dla projektu jest uzależniona od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. czy jest to w myśl przepisów unijnych mikro-, małe czy średnie przedsiębiorstwo. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw maksymalny poziom dofinansowania z UE wynosi 70%, dla średnich przedsiębiorstw – 60% oraz 50% w przypadku pomocy de minimis. Oznacza to, że pozostałą wartość projektu wnioskodawcy są zobowiązani pokryć z własnego kapitału, w przypadku mikro- i małych przedsiębiorców zależność ta wynosi 30%, dla średnich przedsiębiorców – 40%.

Maksymalna kwota wsparcia unijnego wynosi odpowiednio: dla mikroprzedsiębiorstw 500 tys. złotych, dla małych i średnich przedsiębiorstw – 4 mln złotych.

W przypadku mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży turystycznej powyżej 24 miesięcy maksymalna kwota wsparcia unijnego również wynosi 4 mln złotych.

W ramach konkursu przewidziano do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę 7 mln euro. Jest to prawdopodobnie ostatni nabór wniosków w ramach tego działania.

Polecamy: Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA