REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą powinni sięgnąć po informacje w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach tego unijnego programu są wypłacane środki finansowe na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej w ramach działania 3.2. 

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa wraz z regulaminem konkursu jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, pod adresem: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl , w zakładce „Konkursy”. 

W ramach konkursu wspierane będą inwestycje polegające na rozbudowie bazy noclegowej, bazy gastronomicznej oraz innej infrastruktury turystycznej. Priorytetowo traktowane są przedsięwzięcia związane z rozwojem turystyki leczniczo-wypoczynkowej.

Zobacz: Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Konkurs ma formę zamkniętą, co oznacza, że nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 12 sierpnia do 30 września br. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy są zdecydowani realizować swoje projekty na terenie województwa podlaskiego. 

O dofinansowanie w ramach konkursu nie mogą ubiegać się osoby podlegające ubezpieczeniu w KRUS. 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Zasadniczą zasadą obowiązującą podczas konkursu jest udzielanie pomocy wyłącznie na nowe inwestycje tj. inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów,
- zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Innymi słowy inwestycje planowane przez nas do realizacji powinny polegać na rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury turystycznej. Projekty te mogą dotyczyć m.in.

- budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów infrastruktury turystycznej,
- nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
- stworzenia unikatowej oferty turystycznej w skali regionu lub kraju;
- utworzenia lub rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie?

Wysokość dofinansowania z UE dla projektu jest uzależniona od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. czy jest to w myśl przepisów unijnych mikro-, małe czy średnie przedsiębiorstwo. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw maksymalny poziom dofinansowania z UE wynosi 70%, dla średnich przedsiębiorstw – 60% oraz 50% w przypadku pomocy de minimis. Oznacza to, że pozostałą wartość projektu wnioskodawcy są zobowiązani pokryć z własnego kapitału, w przypadku mikro- i małych przedsiębiorców zależność ta wynosi 30%, dla średnich przedsiębiorców – 40%.

Maksymalna kwota wsparcia unijnego wynosi odpowiednio: dla mikroprzedsiębiorstw 500 tys. złotych, dla małych i średnich przedsiębiorstw – 4 mln złotych.

W przypadku mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży turystycznej powyżej 24 miesięcy maksymalna kwota wsparcia unijnego również wynosi 4 mln złotych.

W ramach konkursu przewidziano do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę 7 mln euro. Jest to prawdopodobnie ostatni nabór wniosków w ramach tego działania.

Polecamy: Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

Wyższe składki ZUS w 2025 roku [Kierowcy]

Znamy kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia na 2025 rok. Średnia krajowa wzrośnie o 850 zł. Oznacza to wyższe składki ZUS, a także wzrost kosztów zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym.

Zbiorowa mądrość. Współpraca między zespołami w Grupie Eurocash

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa umożliwia wykorzystanie różnorodnych umiejętności i doświadczeń pracowników, a przez to sprzyja ich kreatywności – różne perspektywy i pomysły wzajemnie się napędzają, prowadząc do innowacyjnych rozwiązań. Wspólna praca buduje także zaangażowanie i motywację wśród pracowników, ponieważ czują się oni częścią większej całości. Dzięki wzajemnemu wsparciu i kontroli zmniejsza się ryzyko błędów, co z kolei przyczynia się do osiągania lepszych wyników firmy. Wie o tym Eurocash, a współpraca zespołowa stała się częścią strategii biznesowej Grupy.

REKLAMA

Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

Czym jest przygotowana likwidacja przedsiębiorstwa?

Przygotowana likwidacja pozwala na sprawne pozyskanie pieniędzy niezbędnych do uregulowania należności wobec wierzycieli, a niekiedy także na zachowanie przez dłużnika części swojego majątku. Dlatego jest to procedura warta uwagi przy planowaniu strategii oddłużenia.

Pracownik ma lepsze wyniki, gdy może wziąć psa do biura. Jak polityka prozwierzęca wpływa na firmę?

Wprowadzenie praktyk prozwierzęcych w miejscu pracy może zwiększyć produktywność pracowników i przyczynić się do poprawy wyników firmy. Taki wniosek płynie z tegorocznego badania przeprowadzonego przez portugalskich naukowców. Eksperci ze sklepu zoologicznego zooplus podkreślają, że to tylko jeden z wielu pozytywnych efektów tworzenia biur przyjaznych zwierzętom.

REKLAMA

Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

REKLAMA