REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim
Dotacje dla firm z branży turystycznej w województwie podlaskim

REKLAMA

REKLAMA

Podlascy przedsiębiorcy działający w branży turystycznej mają teraz szansę otrzymać unijne pieniądze na rozwój swoich przedsiębiorstw. Trzeba się jednak spieszyć - nabór wniosków trwa tylko do końca września i pula środków przeznaczona na ten cel jest już mocno ograniczona.

Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą powinni sięgnąć po informacje w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach tego unijnego programu są wypłacane środki finansowe na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej w ramach działania 3.2. 

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa wraz z regulaminem konkursu jest dostępna na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, pod adresem: http://www.rpowp.wrotapodlasia.pl , w zakładce „Konkursy”. 

W ramach konkursu wspierane będą inwestycje polegające na rozbudowie bazy noclegowej, bazy gastronomicznej oraz innej infrastruktury turystycznej. Priorytetowo traktowane są przedsięwzięcia związane z rozwojem turystyki leczniczo-wypoczynkowej.

Zobacz: Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Konkurs ma formę zamkniętą, co oznacza, że nabór wniosków o dofinansowanie trwa od 12 sierpnia do 30 września br. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy są zdecydowani realizować swoje projekty na terenie województwa podlaskiego. 

O dofinansowanie w ramach konkursu nie mogą ubiegać się osoby podlegające ubezpieczeniu w KRUS. 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Zasadniczą zasadą obowiązującą podczas konkursu jest udzielanie pomocy wyłącznie na nowe inwestycje tj. inwestycje w środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa,
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa,
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych, dodatkowych produktów,
- zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca jedynie do odtworzenia zdolności produkcyjnych oraz nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorcy.

Innymi słowy inwestycje planowane przez nas do realizacji powinny polegać na rozwoju lokalnej i regionalnej infrastruktury turystycznej. Projekty te mogą dotyczyć m.in.

- budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów infrastruktury turystycznej,
- nabycia oraz wytworzenia środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
- stworzenia unikatowej oferty turystycznej w skali regionu lub kraju;
- utworzenia lub rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie?

Wysokość dofinansowania z UE dla projektu jest uzależniona od statusu naszego przedsiębiorstwa, tzn. czy jest to w myśl przepisów unijnych mikro-, małe czy średnie przedsiębiorstwo. Dla mikro- i małych przedsiębiorstw maksymalny poziom dofinansowania z UE wynosi 70%, dla średnich przedsiębiorstw – 60% oraz 50% w przypadku pomocy de minimis. Oznacza to, że pozostałą wartość projektu wnioskodawcy są zobowiązani pokryć z własnego kapitału, w przypadku mikro- i małych przedsiębiorców zależność ta wynosi 30%, dla średnich przedsiębiorców – 40%.

Maksymalna kwota wsparcia unijnego wynosi odpowiednio: dla mikroprzedsiębiorstw 500 tys. złotych, dla małych i średnich przedsiębiorstw – 4 mln złotych.

W przypadku mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w branży turystycznej powyżej 24 miesięcy maksymalna kwota wsparcia unijnego również wynosi 4 mln złotych.

W ramach konkursu przewidziano do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę 7 mln euro. Jest to prawdopodobnie ostatni nabór wniosków w ramach tego działania.

Polecamy: Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA