Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki funduszom unijnym istnieje możliwość wypromowania swoich produktów i usług w kraju i za granicą. Wystarczy tylko w terminie do 30 lipca br. złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Jest ona przyjmowana przez organizatora konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Szansę otrzymania dotacji oferuje konkurs odbywający się w ramach poddziałania 1.2.2 Promocja gospodarcza regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Celem konkursu jest podniesienie aktywności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym poprzez udział w misjach gospodarczych oraz udział w targach i wystawach międzynarodowych.
REKLAMA
Szczegółowe zasady naboru wniosków o dofinansowanie zostały określone w regulaminie konkursu dla poddziałania 1.2.2, który dostępny jest pod adresem strony internetowej: http://rpowp.wrotapodlasia.pl
Dla kogo unijne wsparcie?
O wsparcie unijne w ramach tego konkursu mogą ubiegać się przedsiębiorcy (w rozumieniu przepisów unijnych) z terenu województwa podlaskiego. Oznacza to, że podmiotem ubiegającym się o dofinansowanie może być wyłącznie przedsiębiorstwo posiadające swoją siedzibę na obszarze województwa podlaskiego. Organizator konkursu zastrzegł, że wsparcie unijne będzie można otrzymać maksymalnie na dwie imprezy (targi, wystawy, misje) w ciągu roku.
Zobacz również: Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I
Przedmiotem dofinansowania mogą być jedynie imprezy targowo-wystawiennicze oraz misje gospodarcze, które odbędą się nie wcześniej niż data złożenia wniosku i nie później niż 9 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.
W przypadku uczestnictwa w targach przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, refundacja kosztów np. budowy stoiska wystawienniczego nie będzie możliwa do uzyskania w ramach tego konkursu.
Na jakie działania?
W ramach konkursu przewiduje się wsparcie działań związanych z udziałem w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych w kraju i za granicą, organizacją i udziałem w misjach gospodarczych w kraju i za granicą, realizacją kampanii reklamowych promujących region w kraju i za granicą.
Polecamy serwis Umowy w firmie
W jakiej wysokości?
REKLAMA
Maksymalny udział wartości dofinansowania w wydatkach kwalifikowalnych wynosi 90% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Maksymalna kwota dofinansowania została określona na poziomie:
1) 60 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych;
2) 12 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w misjach gospodarczych.
W przypadku realizacji projektu polegającego na udziale w targach wystawienniczych w Monachium przedsiębiorca szacuje, że koszty poniesione z tego tytułu łącznie 100 tys. złotych, z czego 90 tys. złotych będą stanowiły koszty kwalifikowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla Programu. Przy tym założeniu kwota dofinansowania z UE będzie mogła wynieść maksymalnie 81 tys. złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.