REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promocja w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom
Promocja w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 30 lipca br. będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie przedsiębiorców, którzy chcieliby promować swoje produkty za granicami Polski. Na ten cel przeznaczono kwotę ponad 1,5 mln PLN.

Dzięki funduszom unijnym istnieje możliwość wypromowania swoich produktów i usług w kraju i za granicą. Wystarczy tylko w terminie do 30 lipca br. złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Jest ona przyjmowana przez organizatora konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Szansę otrzymania dotacji oferuje konkurs odbywający się w ramach poddziałania 1.2.2 Promocja gospodarcza regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Celem konkursu jest podniesienie aktywności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym poprzez udział w misjach gospodarczych oraz udział w targach i wystawach międzynarodowych.

REKLAMA

Szczegółowe zasady naboru wniosków o dofinansowanie zostały określone w regulaminie konkursu dla poddziałania 1.2.2, który dostępny jest pod adresem strony internetowej: http://rpowp.wrotapodlasia.pl

Dla kogo unijne wsparcie?

O wsparcie unijne w ramach tego konkursu mogą ubiegać się przedsiębiorcy (w rozumieniu przepisów unijnych) z terenu województwa podlaskiego. Oznacza to, że podmiotem ubiegającym się o dofinansowanie może być wyłącznie przedsiębiorstwo posiadające swoją siedzibę na obszarze województwa podlaskiego. Organizator konkursu zastrzegł, że wsparcie unijne będzie można otrzymać maksymalnie na dwie imprezy (targi, wystawy, misje) w ciągu roku.

Zobacz również: Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Przedmiotem dofinansowania mogą być jedynie imprezy targowo-wystawiennicze oraz misje gospodarcze, które odbędą się nie wcześniej niż data złożenia wniosku i nie później niż 9 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku uczestnictwa w targach przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, refundacja kosztów np. budowy stoiska wystawienniczego nie będzie możliwa do uzyskania w ramach tego konkursu. 

Na jakie działania?

W ramach konkursu przewiduje się wsparcie działań związanych z udziałem w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych w kraju i za granicą, organizacją i udziałem w misjach gospodarczych w kraju i za granicą, realizacją kampanii reklamowych promujących region w kraju i za granicą. 

Polecamy serwis Umowy w firmie

W jakiej wysokości?

REKLAMA

Maksymalny udział wartości dofinansowania w wydatkach kwalifikowalnych wynosi 90% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Maksymalna kwota dofinansowania została określona na poziomie:
1) 60 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych;
2) 12 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w misjach gospodarczych.

W przypadku realizacji projektu polegającego na udziale w targach wystawienniczych w Monachium przedsiębiorca szacuje, że koszty poniesione z tego tytułu łącznie 100 tys. złotych, z czego 90 tys. złotych będą stanowiły koszty kwalifikowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla Programu. Przy tym założeniu kwota dofinansowania z UE będzie mogła wynieść maksymalnie 81 tys. złotych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA