REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promocja w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom
Promocja w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 30 lipca br. będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie przedsiębiorców, którzy chcieliby promować swoje produkty za granicami Polski. Na ten cel przeznaczono kwotę ponad 1,5 mln PLN.

Dzięki funduszom unijnym istnieje możliwość wypromowania swoich produktów i usług w kraju i za granicą. Wystarczy tylko w terminie do 30 lipca br. złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Jest ona przyjmowana przez organizatora konkursu, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Szansę otrzymania dotacji oferuje konkurs odbywający się w ramach poddziałania 1.2.2 Promocja gospodarcza regionu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Celem konkursu jest podniesienie aktywności przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym poprzez udział w misjach gospodarczych oraz udział w targach i wystawach międzynarodowych.

REKLAMA

Szczegółowe zasady naboru wniosków o dofinansowanie zostały określone w regulaminie konkursu dla poddziałania 1.2.2, który dostępny jest pod adresem strony internetowej: http://rpowp.wrotapodlasia.pl

Dla kogo unijne wsparcie?

O wsparcie unijne w ramach tego konkursu mogą ubiegać się przedsiębiorcy (w rozumieniu przepisów unijnych) z terenu województwa podlaskiego. Oznacza to, że podmiotem ubiegającym się o dofinansowanie może być wyłącznie przedsiębiorstwo posiadające swoją siedzibę na obszarze województwa podlaskiego. Organizator konkursu zastrzegł, że wsparcie unijne będzie można otrzymać maksymalnie na dwie imprezy (targi, wystawy, misje) w ciągu roku.

Zobacz również: Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Przedmiotem dofinansowania mogą być jedynie imprezy targowo-wystawiennicze oraz misje gospodarcze, które odbędą się nie wcześniej niż data złożenia wniosku i nie później niż 9 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku uczestnictwa w targach przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, refundacja kosztów np. budowy stoiska wystawienniczego nie będzie możliwa do uzyskania w ramach tego konkursu. 

Na jakie działania?

W ramach konkursu przewiduje się wsparcie działań związanych z udziałem w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych w kraju i za granicą, organizacją i udziałem w misjach gospodarczych w kraju i za granicą, realizacją kampanii reklamowych promujących region w kraju i za granicą. 

Polecamy serwis Umowy w firmie

W jakiej wysokości?

REKLAMA

Maksymalny udział wartości dofinansowania w wydatkach kwalifikowalnych wynosi 90% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Maksymalna kwota dofinansowania została określona na poziomie:
1) 60 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w charakterze wystawcy w imprezach targowo-wystawienniczych;
2) 12 tys. zł / jeden podmiot w przypadku projektów dotyczących udziału w misjach gospodarczych.

W przypadku realizacji projektu polegającego na udziale w targach wystawienniczych w Monachium przedsiębiorca szacuje, że koszty poniesione z tego tytułu łącznie 100 tys. złotych, z czego 90 tys. złotych będą stanowiły koszty kwalifikowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi dla Programu. Przy tym założeniu kwota dofinansowania z UE będzie mogła wynieść maksymalnie 81 tys. złotych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA