REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość
Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki środkom unijnym na lata 2007-2013 wiele firm z całej Polski rozwija swoją działalność, poszerza swoją ofertę produkcyjną lub usługową, unowocześnia zaplecza produkcyjne, korzysta z możliwości profesjonalnego doradztwa. Teraz taką możliwość mają również przedsiębiorcy, którzy zdecydują się zainwestować na terenie województwa łódzkiego. A jeśli się jeszcze wahasz dodam, że można otrzymać na ten cel nawet do 100 tys. zł.

Środki unijne, o których wspominam powyżej są dostępne w ramach tzw. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Jego nazwa nie jest przypadkowa – regionalny oznacza, że za zarządzanie środkami finansowymi pochodzącymi z UE odpowiada samorząd danego województwa. Nie inaczej jest w przypadku województwa łódzkiego, gdzie środki wspierające lokalną przedsiębiorczość są wdrażane i zarządzane przez Marszałka Województwa Łódzkiego.

REKLAMA

Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego

REKLAMA

Inwestycje realizowane przez przedsiębiorców na obszarze województwa łódzkiego mają szansę otrzymać unijną pomoc w ramach III osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. W ramach poszczególnych działań wsparcie udzielane jest na różne typy przedsięwzięć inwestycyjnych oraz pomiędzy różnych wnioskodawców. 

Szczegółowe informacje na unijnego wsparcia udzielanego przedsiębiorcom w ramach III osi priorytetowej zawiera dokument pn. „Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Dokument ten jest dostępny w wersji elektronicznej pod adresem strony internetowej: http://www.rpo.lodzkie.pl

Przeczytaj również: Szansa na rozwój najmniejszych przedsiębiorców w pomorskiem

Wsparcie dla mikro- i małych przedsiębiorców

REKLAMA

W ramach III osi priorytetowej Programu przewidziano możliwość wsparcia mikro- i małych przedsiębiorców w realizacji projektów inwestycyjnych na terenie województwa łódzkiego. Nabór wniosków o dofinansowanie prowadzony jest w ramach Działania III.6 „Rozwój mikro- i małych przedsiębiorstw”. Za sprawną organizację konkursu, w tym nabór wniosków odpowiada instytucja organizująca konkurs, której funkcję dla województwa łódzkiego pełni Centrum Obsługi Przedsiębiorcy (COP).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski o dofinansowanie projektów mikro- i małych przedsiębiorców przyjmowane są w Punkcie przyjmowania wniosków mieszczącym się przy Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi na ul. Roosevelta 15. Nabór wniosków ma formę konkursu zamkniętego, co oznacza, że data rozpoczęcia i zakończenia naboru wniosków jest określona w ogłoszeniu oraz dokumentacji konkursowej. 

W przypadku działania III.6 wnioski o dofinansowanie wraz z załącznikami są przyjmowane przez COP w terminie od 21 września 2010 r. do 24 listopada 2010 r. Wniosek o dofinansowanie projektu może być złożony osobiście przez wnioskodawcę, jego przedstawiciele lub posłańca, przesłany listem poleconym lub przesyłką kurierską. 

Polecamy ABC funduszy unijnych

Szczegółowe wymogi dotyczące wnioskodawców, którzy mogą ubiegać się o unijne dofinansowanie w ramach tego konkursu jak również typów projektów, które mogą być realizowane przy udziale europejskiego wsparcia zostały przedstawione w II części tego artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA