REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie promować firmę za granicą
Jak skutecznie promować firmę za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Mowa tu o poddziałaniu 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka za pośrednictwem którego Unia Europejska wspiera polskich przedsiębiorców w działalności eksportowej poprzez możliwość zaprezentowania oferty produktowej na rynkach zagranicznych i nawiązania nowych kontaktów z zagranicznymi kontrahentami. Działanie to ma pomóc w poprawie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, poprawy konkurencyjności polskich produktów i usług oraz wykreowania polskich specjalności eksportowych. Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą promocji powinni niezwłocznie złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Pula środków do rozdysponowania jest ograniczona.

REKLAMA

REKLAMA

Porównaj: Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzania naboru wniosków, wymogów wobec wnioskodawców oraz wzory poszczególnych dokumentów znajdują się na stronie internetowej organizatora konkursu, czyli Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

W ramach konkursu dla poddziałania 6.5.2 PO IG wsparcie może być udzielone przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą i posiadającemu siedzibę, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który zgłosił swój udział w programie promocji o charakterze ogólnym.

REKLAMA

Konkurs ma formę konkursu otwartego. Wnioski o dofinansowanie projektów można składać od 9 sierpnia 2010 r. do wyczerpania 130 proc. alokacji przeznaczonej na dany konkurs, jednak nie dłużej niż do dnia 30 września 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach obecnego naboru wniosków o dofinansowanie przedsiębiorcy mogą starać się o wyjazd m.in. do Gruzji, Grecji, Hiszpanii czy Chin.

Szczegółowy wykaz misji gospodarczych w ramach których mogą wziąć udział polscy przedsiębiorcy zawiera załącznik do ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie. Wykaz ten zawiera poszczególne propozycje udziału wraz z końcowym terminem naboru wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie udziału w konkretnym programie promocji o charakterze ogólnym należy składać nie później niż 60 dni przed terminem rozpoczęcia programu promocji o charakterze ogólnym.

Do rozdysponowania na ten cel w 2010 roku jest kwota 12 mln PLN. Każdy przedsiębiorca może otrzymać na udział w jednej misji gospodarczej do 25 tys. PLN. Maksymalna intensywność pomocy na ten cel nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą. Pozostałą kwotę przedsiębiorca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie. 

Podczas oceny projektów największe szanse otrzymania dofinansowania będą miały przedsiębiorstwa gdzie udział eksportu w całkowitej sprzedaży przekracza 30 % lub w ramach których prowadzone są badania dotyczące produktów będących przedmiotem eksportu.

Zobacz: Jak aplikować o wsparcie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA