REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie promować firmę za granicą
Jak skutecznie promować firmę za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Mowa tu o poddziałaniu 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka za pośrednictwem którego Unia Europejska wspiera polskich przedsiębiorców w działalności eksportowej poprzez możliwość zaprezentowania oferty produktowej na rynkach zagranicznych i nawiązania nowych kontaktów z zagranicznymi kontrahentami. Działanie to ma pomóc w poprawie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, poprawy konkurencyjności polskich produktów i usług oraz wykreowania polskich specjalności eksportowych. Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą promocji powinni niezwłocznie złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Pula środków do rozdysponowania jest ograniczona.

REKLAMA

Porównaj: Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzania naboru wniosków, wymogów wobec wnioskodawców oraz wzory poszczególnych dokumentów znajdują się na stronie internetowej organizatora konkursu, czyli Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

REKLAMA

W ramach konkursu dla poddziałania 6.5.2 PO IG wsparcie może być udzielone przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą i posiadającemu siedzibę, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który zgłosił swój udział w programie promocji o charakterze ogólnym.

Konkurs ma formę konkursu otwartego. Wnioski o dofinansowanie projektów można składać od 9 sierpnia 2010 r. do wyczerpania 130 proc. alokacji przeznaczonej na dany konkurs, jednak nie dłużej niż do dnia 30 września 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach obecnego naboru wniosków o dofinansowanie przedsiębiorcy mogą starać się o wyjazd m.in. do Gruzji, Grecji, Hiszpanii czy Chin.

Szczegółowy wykaz misji gospodarczych w ramach których mogą wziąć udział polscy przedsiębiorcy zawiera załącznik do ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie. Wykaz ten zawiera poszczególne propozycje udziału wraz z końcowym terminem naboru wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie udziału w konkretnym programie promocji o charakterze ogólnym należy składać nie później niż 60 dni przed terminem rozpoczęcia programu promocji o charakterze ogólnym.

REKLAMA

Do rozdysponowania na ten cel w 2010 roku jest kwota 12 mln PLN. Każdy przedsiębiorca może otrzymać na udział w jednej misji gospodarczej do 25 tys. PLN. Maksymalna intensywność pomocy na ten cel nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą. Pozostałą kwotę przedsiębiorca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie. 

Podczas oceny projektów największe szanse otrzymania dofinansowania będą miały przedsiębiorstwa gdzie udział eksportu w całkowitej sprzedaży przekracza 30 % lub w ramach których prowadzone są badania dotyczące produktów będących przedmiotem eksportu.

Zobacz: Jak aplikować o wsparcie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA