REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie promować firmę za granicą
Jak skutecznie promować firmę za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Mowa tu o poddziałaniu 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka za pośrednictwem którego Unia Europejska wspiera polskich przedsiębiorców w działalności eksportowej poprzez możliwość zaprezentowania oferty produktowej na rynkach zagranicznych i nawiązania nowych kontaktów z zagranicznymi kontrahentami. Działanie to ma pomóc w poprawie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, poprawy konkurencyjności polskich produktów i usług oraz wykreowania polskich specjalności eksportowych. Przedsiębiorcy zainteresowani tą formą promocji powinni niezwłocznie złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną. Pula środków do rozdysponowania jest ograniczona.

REKLAMA

Porównaj: Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Szczegółowe informacje dotyczące zasad przeprowadzania naboru wniosków, wymogów wobec wnioskodawców oraz wzory poszczególnych dokumentów znajdują się na stronie internetowej organizatora konkursu, czyli Ministerstwa Gospodarki, pod adresem: http://www.mg.gov.pl .

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

REKLAMA

W ramach konkursu dla poddziałania 6.5.2 PO IG wsparcie może być udzielone przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą i posiadającemu siedzibę, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który zgłosił swój udział w programie promocji o charakterze ogólnym.

Konkurs ma formę konkursu otwartego. Wnioski o dofinansowanie projektów można składać od 9 sierpnia 2010 r. do wyczerpania 130 proc. alokacji przeznaczonej na dany konkurs, jednak nie dłużej niż do dnia 30 września 2010 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach obecnego naboru wniosków o dofinansowanie przedsiębiorcy mogą starać się o wyjazd m.in. do Gruzji, Grecji, Hiszpanii czy Chin.

Szczegółowy wykaz misji gospodarczych w ramach których mogą wziąć udział polscy przedsiębiorcy zawiera załącznik do ogłoszenia o naborze wniosków o dofinansowanie. Wykaz ten zawiera poszczególne propozycje udziału wraz z końcowym terminem naboru wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie udziału w konkretnym programie promocji o charakterze ogólnym należy składać nie później niż 60 dni przed terminem rozpoczęcia programu promocji o charakterze ogólnym.

REKLAMA

Do rozdysponowania na ten cel w 2010 roku jest kwota 12 mln PLN. Każdy przedsiębiorca może otrzymać na udział w jednej misji gospodarczej do 25 tys. PLN. Maksymalna intensywność pomocy na ten cel nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą. Pozostałą kwotę przedsiębiorca jest zobowiązany zapewnić we własnym zakresie. 

Podczas oceny projektów największe szanse otrzymania dofinansowania będą miały przedsiębiorstwa gdzie udział eksportu w całkowitej sprzedaży przekracza 30 % lub w ramach których prowadzone są badania dotyczące produktów będących przedmiotem eksportu.

Zobacz: Jak aplikować o wsparcie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

REKLAMA

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

REKLAMA