REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym
Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca wie, że skuteczna reklama i marketing to połowa sukcesu w sprzedaży usług i produktów. Dzisiaj można się promować dzięki funduszom unijnym – wystarczy złożyć tylko wymagane dokumenty aplikacyjne.

Taką możliwość oferuje m.in. Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. W ramach działań 1.7 Promocja gospodarcza, zainteresowane podmioty, w tym przedsiębiorcy będą mogli otrzymać dofinansowanie unijne na różne działania promujące, w tym udział w targach i imprezach wystawienniczych. Celem tego działania jest wypromowanie Mazowsza jako regionu przyjaznego dla przedsiębiorców i nowych technologii.

REKLAMA

REKLAMA

W oczekiwaniu na nabór wniosków

Zgodnie z ostatnim komunikatem nabór wniosków do tego działania planowany jest na październik 2010 roku i prawdopodobnie zakończy się w listopadzie. Należy jednakże zaznaczyć są to daty umowne i mogą ulec przesunięciu. Tym nie mniej warto śledzić stronę internetową instytucji organizującej konkurs dla tego działania, w tym przypadku Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, gdzie będą ukazywać się najbardziej aktualne informacje dotyczące terminu i zasad naboru.

Porównaj: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? – część I

Przewidywana kwota środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 5 mln euro. Mając na uwadze dość spore zainteresowanie przedsiębiorców tym konkursem należy liczyć się z faktem, że rywalizacja o przyznanie unijnej dotacji będzie zaciekła. W ten sposób można jednak domniemywać, że do dofinansowania zostaną wybrane tylko projekty najlepsze, które mają najlepiej przygotowaną dokumentacje aplikacyjną. Dlatego zważając na zbliżający się termin ogłoszenia naboru już dzisiaj warto zaznajomić się z ogólnymi wymogami i możliwościami otrzymania dofinansowania. Wiedza ta na pewno będzie przydatna podczas przygotowania już właściwej dokumentacji konkursowej. Pamiętajmy jednak, że na dzień dzisiejszy posiadamy tylko dość ogólne informacje dotyczące możliwości ubiegania się o unijny grant, w szczególności biorąc pod uwagę zapisy takich dokumentów jak Szczegółowy Opis Priorytetów dla Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego lub wytyczne dotyczące kwalifikowalności. Pamiętajmy, że wymogi te mogą zostać doprecyzowane na etapie ogłoszenia konkursu w dokumentacji konkursowej.

REKLAMA

Polecamy serwis Szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak promować?

Przedsiębiorcy, którzy już dzisiaj są zainteresowani ubieganiem się o unijne pieniądze w ramach tego naboru wniosków muszą wiedzieć, że dofinansowaniu będą mogły podlegać koszty związane z:

  • uczestnictwem w targach, imprezach targowo-wystawienniczych – wyłącznie w charakterze wystawcy,
  • udziałem w branżowych misjach gospodarczych mających na celu wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych.

A dokładniej – w ramach projektu będziemy mogli dofinansować działania związane z np. zaprojektowaniem i zabudowaniem stoiska wystawowego / ekspozycji, przygotowaniem materiałów promocyjnych, wynajęciem tablic informacyjnych / billboardów, transportu eksponatów, uczestnictwem przedstawicieli firmy itd. 

Szczegółowy katalog wydatków kwalifikowanych związanych z przygotowaniem i realizacji projektu określają „Zasady kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013”. Dokument ten jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://rpo.mazowia.eu

Maksymalna wysokość dofinansowania na projekt wspierający promocję gospodarczą wynosi 60% (50% na usługi doradcze). Co ważne aktualna dokumentacja programowa nie określa minimalnej ani maksymalnej wartości projektu. Obok przedsiębiorców o dofinansowanie unijne będą mogły ubiegać się również instytucje regionalne wspierające promocję regionu, organizacje pozarządowe działające na rzecz przedsiębiorców, JST.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA