REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym
Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca wie, że skuteczna reklama i marketing to połowa sukcesu w sprzedaży usług i produktów. Dzisiaj można się promować dzięki funduszom unijnym – wystarczy złożyć tylko wymagane dokumenty aplikacyjne.

Taką możliwość oferuje m.in. Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. W ramach działań 1.7 Promocja gospodarcza, zainteresowane podmioty, w tym przedsiębiorcy będą mogli otrzymać dofinansowanie unijne na różne działania promujące, w tym udział w targach i imprezach wystawienniczych. Celem tego działania jest wypromowanie Mazowsza jako regionu przyjaznego dla przedsiębiorców i nowych technologii.

REKLAMA

W oczekiwaniu na nabór wniosków

Zgodnie z ostatnim komunikatem nabór wniosków do tego działania planowany jest na październik 2010 roku i prawdopodobnie zakończy się w listopadzie. Należy jednakże zaznaczyć są to daty umowne i mogą ulec przesunięciu. Tym nie mniej warto śledzić stronę internetową instytucji organizującej konkurs dla tego działania, w tym przypadku Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, gdzie będą ukazywać się najbardziej aktualne informacje dotyczące terminu i zasad naboru.

Porównaj: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? – część I

Przewidywana kwota środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 5 mln euro. Mając na uwadze dość spore zainteresowanie przedsiębiorców tym konkursem należy liczyć się z faktem, że rywalizacja o przyznanie unijnej dotacji będzie zaciekła. W ten sposób można jednak domniemywać, że do dofinansowania zostaną wybrane tylko projekty najlepsze, które mają najlepiej przygotowaną dokumentacje aplikacyjną. Dlatego zważając na zbliżający się termin ogłoszenia naboru już dzisiaj warto zaznajomić się z ogólnymi wymogami i możliwościami otrzymania dofinansowania. Wiedza ta na pewno będzie przydatna podczas przygotowania już właściwej dokumentacji konkursowej. Pamiętajmy jednak, że na dzień dzisiejszy posiadamy tylko dość ogólne informacje dotyczące możliwości ubiegania się o unijny grant, w szczególności biorąc pod uwagę zapisy takich dokumentów jak Szczegółowy Opis Priorytetów dla Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego lub wytyczne dotyczące kwalifikowalności. Pamiętajmy, że wymogi te mogą zostać doprecyzowane na etapie ogłoszenia konkursu w dokumentacji konkursowej.

Polecamy serwis Szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak promować?

Przedsiębiorcy, którzy już dzisiaj są zainteresowani ubieganiem się o unijne pieniądze w ramach tego naboru wniosków muszą wiedzieć, że dofinansowaniu będą mogły podlegać koszty związane z:

  • uczestnictwem w targach, imprezach targowo-wystawienniczych – wyłącznie w charakterze wystawcy,
  • udziałem w branżowych misjach gospodarczych mających na celu wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych.

REKLAMA

A dokładniej – w ramach projektu będziemy mogli dofinansować działania związane z np. zaprojektowaniem i zabudowaniem stoiska wystawowego / ekspozycji, przygotowaniem materiałów promocyjnych, wynajęciem tablic informacyjnych / billboardów, transportu eksponatów, uczestnictwem przedstawicieli firmy itd. 

Szczegółowy katalog wydatków kwalifikowanych związanych z przygotowaniem i realizacji projektu określają „Zasady kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013”. Dokument ten jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://rpo.mazowia.eu

Maksymalna wysokość dofinansowania na projekt wspierający promocję gospodarczą wynosi 60% (50% na usługi doradcze). Co ważne aktualna dokumentacja programowa nie określa minimalnej ani maksymalnej wartości projektu. Obok przedsiębiorców o dofinansowanie unijne będą mogły ubiegać się również instytucje regionalne wspierające promocję regionu, organizacje pozarządowe działające na rzecz przedsiębiorców, JST.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA