Jak wypromować swoje produkty za granicą dzięki funduszom unijnym
REKLAMA
REKLAMA
Taką możliwość oferuje m.in. Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. W ramach działań 1.7 Promocja gospodarcza, zainteresowane podmioty, w tym przedsiębiorcy będą mogli otrzymać dofinansowanie unijne na różne działania promujące, w tym udział w targach i imprezach wystawienniczych. Celem tego działania jest wypromowanie Mazowsza jako regionu przyjaznego dla przedsiębiorców i nowych technologii.
REKLAMA
W oczekiwaniu na nabór wniosków
Zgodnie z ostatnim komunikatem nabór wniosków do tego działania planowany jest na październik 2010 roku i prawdopodobnie zakończy się w listopadzie. Należy jednakże zaznaczyć są to daty umowne i mogą ulec przesunięciu. Tym nie mniej warto śledzić stronę internetową instytucji organizującej konkurs dla tego działania, w tym przypadku Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, gdzie będą ukazywać się najbardziej aktualne informacje dotyczące terminu i zasad naboru.
Porównaj: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? – część I
Przewidywana kwota środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 5 mln euro. Mając na uwadze dość spore zainteresowanie przedsiębiorców tym konkursem należy liczyć się z faktem, że rywalizacja o przyznanie unijnej dotacji będzie zaciekła. W ten sposób można jednak domniemywać, że do dofinansowania zostaną wybrane tylko projekty najlepsze, które mają najlepiej przygotowaną dokumentacje aplikacyjną. Dlatego zważając na zbliżający się termin ogłoszenia naboru już dzisiaj warto zaznajomić się z ogólnymi wymogami i możliwościami otrzymania dofinansowania. Wiedza ta na pewno będzie przydatna podczas przygotowania już właściwej dokumentacji konkursowej. Pamiętajmy jednak, że na dzień dzisiejszy posiadamy tylko dość ogólne informacje dotyczące możliwości ubiegania się o unijny grant, w szczególności biorąc pod uwagę zapisy takich dokumentów jak Szczegółowy Opis Priorytetów dla Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego lub wytyczne dotyczące kwalifikowalności. Pamiętajmy, że wymogi te mogą zostać doprecyzowane na etapie ogłoszenia konkursu w dokumentacji konkursowej.
Polecamy serwis Szkolenia
Jak promować?
Przedsiębiorcy, którzy już dzisiaj są zainteresowani ubieganiem się o unijne pieniądze w ramach tego naboru wniosków muszą wiedzieć, że dofinansowaniu będą mogły podlegać koszty związane z:
- uczestnictwem w targach, imprezach targowo-wystawienniczych – wyłącznie w charakterze wystawcy,
- udziałem w branżowych misjach gospodarczych mających na celu wyszukiwanie i dobór partnerów na rynkach docelowych.
REKLAMA
A dokładniej – w ramach projektu będziemy mogli dofinansować działania związane z np. zaprojektowaniem i zabudowaniem stoiska wystawowego / ekspozycji, przygotowaniem materiałów promocyjnych, wynajęciem tablic informacyjnych / billboardów, transportu eksponatów, uczestnictwem przedstawicieli firmy itd.
Szczegółowy katalog wydatków kwalifikowanych związanych z przygotowaniem i realizacji projektu określają „Zasady kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013”. Dokument ten jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://rpo.mazowia.eu
Maksymalna wysokość dofinansowania na projekt wspierający promocję gospodarczą wynosi 60% (50% na usługi doradcze). Co ważne aktualna dokumentacja programowa nie określa minimalnej ani maksymalnej wartości projektu. Obok przedsiębiorców o dofinansowanie unijne będą mogły ubiegać się również instytucje regionalne wspierające promocję regionu, organizacje pozarządowe działające na rzecz przedsiębiorców, JST.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA