REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość
Unijne fundusze wspierają łódzką przedsiębiorczość

REKLAMA

REKLAMA

Ruszył nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców realizujących projekty inwestycyjne na terenie województwa łódzkiego. Wsparcie udzielane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i może wynieść nawet do 100 tys. zł.

Właśnie ruszył nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców realizujących projekty inwestycyjne na terenie województwa łódzkiego. Wsparcie udzielane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i może wynieść nawet do 100 tys. zł.

REKLAMA

Pomoc finansowa wspierająca przedsięwzięcia inwestycyjne, w tym również niezbędne działania szkoleniowe i doradcze, jest udzielana w ramach działania III.6 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. W wyniki przeprowadzonego naboru przewiduje się udzielenie wsparcia przedsiębiorcom, którzy rozpoczynają lub kontynuują inwestycje bezpośrednie w swoich firmach w celu podniesienia ich konkurencyjności i efektywności działania. Dotacja może być przeznaczona na kontynuację bieżącej działalności gospodarczej lub zmianę jej profilu. Warunkiem przyznania dotacji jest poprawne przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej i jej złożenie w wymaganym terminie do instytucji organizującej konkurs. Złożona przez wnioskodawców dokumentacja będzie podlegać ocenie spełniania kryteriów programowych.

Przeczytaj także: Jak kwalifikować zakup używanych środków trwałych w projekcie unijnym

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

Zgodnie z obowiązującą dokumentacją konkursową, o dofinansowanie w ramach tego naboru mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy posiadają status mikro- lub małego przedsiębiorcy. Pamiętajmy, że jednym z warunków przyznania unijnej dotacji jest realizacja projektu na obszarze województwa łódzkiego.

O wsparcie unijne w ramach tego działania nie mogą wnioskować tzw. „start-upy”, czyli przedsiębiorstwa działające krócej niż 12 miesięcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Projekty wyłonione w ramach konkursu powinny prowadzić do podnoszenia potencjału rozwojowego, co przekładać sie powinno na wzrost przychodów z prowadzonej działalności, bezpośrednio w wyniku realizacji dofinansowanej inwestycji.
Dofinansowaniu podlegają projekty polegające na bezpośrednich inwestycjach w mikroprzedsiębiorstwach i małych przedsiębiorstwach rozumiane, jako projekty inwestycyjne (w tym niezbędne, stanowiące element projektów inwestycyjnych działania szkoleniowe lub doradcze) w tym:

  • działania modernizacyjne w przedsiębiorstwach prowadzące do wprowadzenia na rynek nowych lub ulepszonych produktów/usług,
  • dokonywanie zasadniczych zmian procesu produkcyjnego lub sposobu świadczenia usług,
  • unowocześnienie wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorstwa,
  • modernizację środków produkcji.

Pomoc, o której piszę powyżej może być udzielona na realizację nowych inwestycji lub rozpoczęcie bądź kontynuację bezpośrednich inwestycji oraz na doradztwo w zakresie poprawy efektywności prowadzenia działalności gospodarczej.

Nową inwestycją nie jest inwestycja prowadząca wyłącznie do odtworzenia zdolności produkcyjnych jak również nabycie udziałów lub akcji przedsiębiorstwa.

Prace związane z realizacją nowej inwestycji mogą rozpocząć się po złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Dotacje

W jakiej wysokości jest udzielane dofinansowanie?

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 50 % całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu, przy czym poziom dofinansowania może zostać zwiększony o 20% w przypadku ubiegania się o dofinansowanie mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, z wyłączeniem prowadzącego działalność w sektorze transportu.

Maksymalna wartość dofinansowania projektu (maksymalna kwota wsparcia) wynosi 100 tys. zł.

Aktualne informacje na temat naboru projektów do tego działania znajdują się w dokumentacji konkursowej dostępnej na stronie internetowej COP, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA