REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wycofać się z kłopotliwej sytuacji?

Mimo tego, iż odchodzi się od utożsamiania stanowisk sekretarskich i asystenckich wyłącznie z zawodem kobiecym, w dalszym ciągu pracuje na nich więcej kobiet, niż mężczyzn.
Mimo tego, iż odchodzi się od utożsamiania stanowisk sekretarskich i asystenckich wyłącznie z zawodem kobiecym, w dalszym ciągu pracuje na nich więcej kobiet, niż mężczyzn.

REKLAMA

REKLAMA

Osoby zatrudnione na stanowisku sekretarki, czy asystentki muszą posiadać szereg tzw. umiejętności miękkich, przydatnych w kontaktach interpersonalnych. Prócz tego, że najczęściej są „prawą ręką” swojego przełożonego oraz pośrednikiem między nim, a resztą pracowników, odpowiadają również za kontakty z interesantami.

Kontakty z pracownikami biura, czy firmy są o tyle łatwiejsze, że sekretarka w zasadzie styka się z tymi ludźmi codziennie, ma okazję bliżej ich poznać, a tym samym przewidzieć, jak mogą się w danej sytuacji zachować.

REKLAMA

Inaczej wyglądają kontakty z interesantami, zwłaszcza, jeśli jest to ich pierwsza wizyta. Klienci zachowują się różnie, są mili albo agresywni, jednak to co łączy ich wszystkich, jest to, że wszyscy liczą na załatwienie sprawy po ich myśli.

REKLAMA

Mimo tego, iż odchodzi się od utożsamiania stanowisk sekretarskich i asystenckich wyłącznie z zawodem kobiecym, w dalszym ciągu pracuje na nich więcej kobiet, niż mężczyzn. Daje to złudne skojarzenie, że jest to funkcja „służebna”, niesamodzielna, a sekretarka czy asystentka jest tylko ozdobą firmy i można ją bardzo łatwo zmanipulować, zdominować, czy zastraszyć.

Poniżej zaprezentowane rady, nie odnoszą się, oczywiście, tylko do kobiet. Powinien korzystać z nich każdy, kto nie wie, a chciałby się nauczyć, jak pozbyć się natrętnego, „wiercącego dziurę w brzuchu” klienta.

Jest taki typ ludzi, których gdy widzimy, to mamy ochotę uciec jak najdalej. Zamiast jednak wymawiać się wyjściem do łazienki, koniecznością wysłania faksu itd., lepiej „pozbyć się” go w asertywny sposób. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Etykieta w biznesie

Jak postępować z „natrętem”:

  1. Określić czas, który możemy mu poświęcić – i zrobić to w miarę precyzyjnie, np. „Mogę Panu poświęcić 10 min, nie więcej. Później muszę wyjść”. Nigdy nie operujmy kategoriami „chwilka”, „moment”, „niedługo”, bo wtedy na pewno nie uwolnimy się od uciążliwego interesanta; dla niego „chwilka” to bardzo dużo czasu
  2. Zapowiedziany przez nas czas, powinniśmy poświęcić na stopniowe wycofywanie się z rozmowy. Zaczynamy od subtelnych sygnałów, pomoże nam na pewno unikanie kontaktu wzrokowego, mowa ciała świadcząca o wycofywaniu się. Coraz mniej angażujemy się w rozmowę, przestajemy przytakiwać (zarówno werbalnie, jak i za pomocą ruchów głowy) i oddalamy się od rozmówcy.
  3. Na ostateczne zakończenie „rozmowy” powinniśmy wybrać moment, gdy nasz rozmówca zrobi pauzę, np. by złapać oddech. Aby podkreślić to, że jak dla nas, rozmowa jest już skończona, można wykonać też dodatkowy gest – położyć rozmówcy rękę na ramieniu rozmówcy i stanowczo powiedzieć „Muszę już iść”. Jeśli to nie podziała, skrzyżujmy ręce na wysokości twarzy dłońmi zwróconymi w stronę rozmówcy, by zablokować kontakt. Powtórzmy raz jeszcze, że musimy już iść i po prostu odejdźmy.
  4. Zakończenie rozmowy powinno być zakomunikowane grzecznie, ale stanowczo. Nie potrzebne są wykręty w rodzaju „porozmawiamy o tym później”, bo to zostawia „natrętowi” furtkę do dalszego nagabywania nas. Jeżeli kończymy rozmowę, robimy to stanowczo, bez względu na protesty drugiej strony.

Zobacz także: Dlaczego stajemy się nieasertywni

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA