REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak postępować z natrętami?

Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki.
Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Istnieją typy ludzi bardzo inwazyjnych, roszczeniowych, którzy wręcz żądają załatwienia dla nich jakiejś sprawy „na już”, „natychmiast”. Ataki tzw. osób trudnych, natrętnych są w pracy sekretarki nieuniknione.

Sekretarka, czy asystentka przyjmująca telefony jest wizytówką firmy, w której pracuje. Powinno zależeć jej na tym, aby po rozmowie z nią interesant uznał, że trafił na „solidną”, godną polecenia firmę. Każda sekretarka powinna nauczy się, jak postępować z upartymi a nawet grubiańskimi rozmówcami. Asertywność jest podstawą – ani zbyt uległa ani zbyt agresywna postawa nie przysporzy jej, a co za tym idzie firmie, dobrej opinii. Jeżeli już podejmiemy jakąś decyzję i jesteśmy jej pewni, nie wolno nagle zmienić zdania.

REKLAMA

REKLAMA

Na taki moment tylko czekają uparci interesanci – czują wtedy, że tracimy grunt pod nogami i że mają szansę przeforsować swoje żądanie. Gdy już podejmiemy jakąś decyzję, nie ważne czy dotyczy ona odmowy natychmiastowego połączenia, czy zupełnie czegoś innego, mówmy twardo „nie”. Niech rozmówca odczuje, że jest to decyzja nieodwołalna i ostateczna, oznaczająca „nie” a nie „może”.

Porównaj: Naucz się odmawiać w pracy

Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki. Używają obelg, pogróżek, nieprzyzwoitych komentarzy. Nie wolno zgadzać się na coś takiego! W takiej sytuacji należy w opanowany sposób powiedzieć, że nie życzymy sobie tego rodzaju zachowania i poinformować rozmówcę, że jeżeli nie zmieni swojego zachowania, to odłożymy słuchawkę. W żadnym wypadku nie należy wchodzić z taką osobą w jakiekolwiek słowne utarczki, bo to tylko ją napędzi.

REKLAMA

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy rozmówca używa obraźliwego słownictwa w sposób „nieumyślny” w chwilach paniki, czy wielkiego stresu. Najczęściej słowa te nie są skierowane konkretnie i umyślnie pod naszym adresem, a służyć mają „rozładowaniu” sytuacji, pozbyciu się emocji. W przypadku takich osób stanowcze „przywołanie do porządku” powinno wystarczyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Nie wolno jednak dać się wciągnąć w emocje rozmówcy i okazać mu współczucia. Może to odnieść skutek przeciwny do zamierzonego - albo zostaniemy obwinieni za wywołani negatywnych emocji u rozmówcy albo wciągnięci w niebezpieczną słowną przepychankę.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA