REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak postępować z natrętami?

Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki.
Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Istnieją typy ludzi bardzo inwazyjnych, roszczeniowych, którzy wręcz żądają załatwienia dla nich jakiejś sprawy „na już”, „natychmiast”. Ataki tzw. osób trudnych, natrętnych są w pracy sekretarki nieuniknione.

Sekretarka, czy asystentka przyjmująca telefony jest wizytówką firmy, w której pracuje. Powinno zależeć jej na tym, aby po rozmowie z nią interesant uznał, że trafił na „solidną”, godną polecenia firmę. Każda sekretarka powinna nauczy się, jak postępować z upartymi a nawet grubiańskimi rozmówcami. Asertywność jest podstawą – ani zbyt uległa ani zbyt agresywna postawa nie przysporzy jej, a co za tym idzie firmie, dobrej opinii. Jeżeli już podejmiemy jakąś decyzję i jesteśmy jej pewni, nie wolno nagle zmienić zdania.

REKLAMA

Na taki moment tylko czekają uparci interesanci – czują wtedy, że tracimy grunt pod nogami i że mają szansę przeforsować swoje żądanie. Gdy już podejmiemy jakąś decyzję, nie ważne czy dotyczy ona odmowy natychmiastowego połączenia, czy zupełnie czegoś innego, mówmy twardo „nie”. Niech rozmówca odczuje, że jest to decyzja nieodwołalna i ostateczna, oznaczająca „nie” a nie „może”.

Porównaj: Naucz się odmawiać w pracy

REKLAMA

Wielu niewychowanych interesantów uważa, że najłatwiejszym sposobem na wymuszenie spełnienia swoich żądań jest zastraszenie osoby po drugiej stronie słuchawki. Używają obelg, pogróżek, nieprzyzwoitych komentarzy. Nie wolno zgadzać się na coś takiego! W takiej sytuacji należy w opanowany sposób powiedzieć, że nie życzymy sobie tego rodzaju zachowania i poinformować rozmówcę, że jeżeli nie zmieni swojego zachowania, to odłożymy słuchawkę. W żadnym wypadku nie należy wchodzić z taką osobą w jakiekolwiek słowne utarczki, bo to tylko ją napędzi.

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy rozmówca używa obraźliwego słownictwa w sposób „nieumyślny” w chwilach paniki, czy wielkiego stresu. Najczęściej słowa te nie są skierowane konkretnie i umyślnie pod naszym adresem, a służyć mają „rozładowaniu” sytuacji, pozbyciu się emocji. W przypadku takich osób stanowcze „przywołanie do porządku” powinno wystarczyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Nie wolno jednak dać się wciągnąć w emocje rozmówcy i okazać mu współczucia. Może to odnieść skutek przeciwny do zamierzonego - albo zostaniemy obwinieni za wywołani negatywnych emocji u rozmówcy albo wciągnięci w niebezpieczną słowną przepychankę.

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transformacja zaczyna się od lidera

Rozmowa z Krzysztofem Witkowskim, partnerem w EY Academy of Business, o tym, dlaczego inwestycje w rozwój power skills są dziś konieczne dla wzrostu organizacji

Karty sportowe to przepis na zdrowie

W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness. 

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości [KOMENTARZ]

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości. Komentuje Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl.

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? [Poradnik]

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? Oto poradnik dla przyszłych właścicieli salonów kosmetycznych.

REKLAMA

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

Wypalenie zawodowe to już problem występujący w każdej firmie. Jak można zminimalizować jego skutki

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe, wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Wszelkie okoliczności, od warunków pracy po sytuację rodzinną i zagrożenia klimatyczne, nie są sprzyjające zmarginalizowaniu tego zjawiska.

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców. Od 1 listopada 2024 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z wakacji składkowych. Jakie są warunki, by skorzystać z wakacji składkowych? Gdzie należy złożyć wniosek?

ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

REKLAMA

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

REKLAMA