REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kanały komunikacji z klientem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

REKLAMA

Odpowiedni poziom obsługi klienta to obecnie jeden z głównych elementów wpływających na wybór usługodawcy. Jakość obsługi przekłada się nie tylko na szybkość reakcji biura obsługi klienta, ale również na możliwość wyboru drogi komunikacji na linii klient – firma. Wbrew mylnym przekonaniom, sprawny kontakt z rejestratorem jest istotny nie tylko w przypadku wystąpienia ewentualnych zakłóceń w działaniu usług. Jest także ważny, kiedy firma potrzebuje zasięgnąć informacji na temat oferty czy płatności. Szczególnie w przypadku usług internetowych, jakimi są domeny oraz hosting, poziom posprzedażowej obsługi klienta jest niezwykle ważny.

REKLAMA

Dlatego wybierając dostawcę, warto zdecydować się na takiego, który oferuje kilka możliwości wydania dyspozycji odnośnie posiadanych usług. Najlepiej, jeśli można zrobić to za pośrednictwem poczty elektronicznej, systemu Livechat lub kontaktując się telefonicznie. Równie istotna jest możliwość kontaktu tradycyjnymi metodami, czyli korespondencja zwykłą pocztą, przesłanie pisma faksem lub osobista wizyta u usługodawcy.

Biuro Obsługi Klienta

Coraz więcej usługodawców posiada w swej strukturze wyodrębnioną komórkę, odpowiedzialną za kontakt z klientami. Dzięki temu mogą oni zawsze liczyć na rzetelne informacje i kompetentną pomoc. Korzystnie jest zapoznać się z poziomem obsługi klienta u poszczególnych usługodawców. Cenne mogą okazać się również opinie wyrażane przez osoby korzystające z usług danej firmy, które znaleźć można np. na forach internetowych. Warto także przeanalizować stronę internetową potencjalnego zleceniobiorcy pod kątem informacji związanych z obsługą klienta. Można tam znaleźć informacje m.in. o przyznawanych nagrodach i wyróżnieniach dotyczących obsługi klienta (np. rejestrator domen – serwis nazwa.pl otrzymał godło Firma Przyjazna Klientowi).

Kanały komunikacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontakt telefoniczny to obecnie jeden z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych przez klientów kanałów komunikacji z usługodawcą. Gwarantuje natychmiastową reakcję ze strony pracowników biura obsługi, umożliwia szybkie rozwiązanie problemu, bądź uzyskanie potrzebnych informacji na temat usług. Niezwykle istotne jest to, aby rejestrator zapewniał możliwie jak najdłuższy czas dostępności infolinii. Najwięksi usługodawcy domen w Polsce gwarantują pomoc swoim klientom codziennie przez niemal 24 godziny na dobę. Jest to niezwykle istotne w przypadku usług wirtualnych gdzie kłopot z wyświetlaniem strony WWW, spowodowany, np. wygaśnięciem domeny, działa niekorzystanie na wizerunek firmy.

Porównaj: Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

REKLAMA

Właściwie nieograniczony dostęp do Internetu sprawił, że usługodawcy w trosce o wygodę swoich klientów oferują możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. W firmach posiadających nowoczesne biuro obsługi, reakcja konsultantów na wiadomość e-mail wysłaną przez klienta jest rozpatrywana równie szybko, co np. odebranie przychodzącego połączenia telefonicznego. Tylko takie działanie może gwarantować usługobiorcy zadowolenie z wyboru firmy, w której jest Abonentem domeny. Internet to medium bardzo dynamiczne dlatego możliwość szybkiego dokonywania zmian, przeprowadzania transferów domen, jest bardzo ważne i wpływa na konkurencyjność firmy na rynku.

Coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji pomiędzy rejestratorem a klientem jest Livechat. Rozmowa odbywa się na zasadach bardzo podobnych do popularnych chat'ów. Jest to wygodna forma kontaktu, która zapewnia szybkość rozwiązania problemu, bądź dokonania zmian, zapewniając przy tym maksimum bezpieczeństwa. System Livechat to dobra alternatywa dla bardziej popularnych kontaktów telefonicznych. Po pierwsze, w razie niedyspozycji telefonu (np. rozładowana bateria) to właśnie Livechat jest najszybszym sposobem nawiązania rozmowy z konsultantem. Częstą sytuacją jest również brak możliwości rozmowy „na głos” ze względu na miejsce przebywania. W takich przypadkach Livechat jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Używanie tego systemu jest bardzo proste. Klient, który chce wydać dyspozycje dotyczące posiadanych usług nawiązuje rozmowę z konsultantem firmy, podczas której wpisuje swoje polecenia w okno rozmowy.

Polecamy: Programy dla firm

Wybierając usługodawcę warto również sprawdzić, czy firma ta zapewnia swoim klientom możliwość kontaktu osobistego w biurze. Korzystna może okazać się wiedza na temat lokalizacji biura obsługi pod względem możliwości dojazdu. Siedziba firmy położona w centrum miasta gwarantuje łatwość odnalezienia placówki oraz większą wygodę dotarcia do niej np. komunikacją miejską.
Decydując się na skorzystanie z usług firmy oferującej rejestrację domen, bądź hosting serwerów należy wiedzieć, czy można się z nią skontaktować za pomocą tradycyjnej poczty, bądź faksu. To bardzo ważny aspekt, szczególnie dla klientów, którym zależy na pełnym bezpieczeństwie np. zmiany Abonenta domeny, czyli na cesji w pełni sformalizowanej. Proces ten powiązany jest z wysłaniem przez klientów do rejestratora odpowiednich dokumentów (podpisanych i opieczętowanych) w wydrukowanej wersji. Dzięki temu rejestrator ma pewność, że cesja domeny nie jest przeprowadzana przez osoby niepowołane, a zainteresowane strony unikają jakiegokolwiek ryzyka utraty domeny.

Wybór rejestratora oraz hostingodawcy nie może być przypadkowy. Usługi wirtualne są obecnie jednymi z najważniejszych narzędzi marketingowych w rękach firm, dlatego usługodawca powinien gwarantować ich pełne bezpieczeństwo oraz oferować szybką pomoc w razie wystąpienia problemów. Wybierając dostawcę usług nie zawsze należy kierować się wyłącznie cennikiem. Najważniejszym aspektem powinna być jakość obsługi klienta.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek – Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA