REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kanały komunikacji z klientem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

Odpowiedni poziom obsługi klienta to obecnie jeden z głównych elementów wpływających na wybór usługodawcy. Jakość obsługi przekłada się nie tylko na szybkość reakcji biura obsługi klienta, ale również na możliwość wyboru drogi komunikacji na linii klient – firma. Wbrew mylnym przekonaniom, sprawny kontakt z rejestratorem jest istotny nie tylko w przypadku wystąpienia ewentualnych zakłóceń w działaniu usług. Jest także ważny, kiedy firma potrzebuje zasięgnąć informacji na temat oferty czy płatności. Szczególnie w przypadku usług internetowych, jakimi są domeny oraz hosting, poziom posprzedażowej obsługi klienta jest niezwykle ważny.

REKLAMA

Dlatego wybierając dostawcę, warto zdecydować się na takiego, który oferuje kilka możliwości wydania dyspozycji odnośnie posiadanych usług. Najlepiej, jeśli można zrobić to za pośrednictwem poczty elektronicznej, systemu Livechat lub kontaktując się telefonicznie. Równie istotna jest możliwość kontaktu tradycyjnymi metodami, czyli korespondencja zwykłą pocztą, przesłanie pisma faksem lub osobista wizyta u usługodawcy.

Biuro Obsługi Klienta

Coraz więcej usługodawców posiada w swej strukturze wyodrębnioną komórkę, odpowiedzialną za kontakt z klientami. Dzięki temu mogą oni zawsze liczyć na rzetelne informacje i kompetentną pomoc. Korzystnie jest zapoznać się z poziomem obsługi klienta u poszczególnych usługodawców. Cenne mogą okazać się również opinie wyrażane przez osoby korzystające z usług danej firmy, które znaleźć można np. na forach internetowych. Warto także przeanalizować stronę internetową potencjalnego zleceniobiorcy pod kątem informacji związanych z obsługą klienta. Można tam znaleźć informacje m.in. o przyznawanych nagrodach i wyróżnieniach dotyczących obsługi klienta (np. rejestrator domen – serwis nazwa.pl otrzymał godło Firma Przyjazna Klientowi).

Kanały komunikacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontakt telefoniczny to obecnie jeden z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych przez klientów kanałów komunikacji z usługodawcą. Gwarantuje natychmiastową reakcję ze strony pracowników biura obsługi, umożliwia szybkie rozwiązanie problemu, bądź uzyskanie potrzebnych informacji na temat usług. Niezwykle istotne jest to, aby rejestrator zapewniał możliwie jak najdłuższy czas dostępności infolinii. Najwięksi usługodawcy domen w Polsce gwarantują pomoc swoim klientom codziennie przez niemal 24 godziny na dobę. Jest to niezwykle istotne w przypadku usług wirtualnych gdzie kłopot z wyświetlaniem strony WWW, spowodowany, np. wygaśnięciem domeny, działa niekorzystanie na wizerunek firmy.

Porównaj: Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

REKLAMA

Właściwie nieograniczony dostęp do Internetu sprawił, że usługodawcy w trosce o wygodę swoich klientów oferują możliwość kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. W firmach posiadających nowoczesne biuro obsługi, reakcja konsultantów na wiadomość e-mail wysłaną przez klienta jest rozpatrywana równie szybko, co np. odebranie przychodzącego połączenia telefonicznego. Tylko takie działanie może gwarantować usługobiorcy zadowolenie z wyboru firmy, w której jest Abonentem domeny. Internet to medium bardzo dynamiczne dlatego możliwość szybkiego dokonywania zmian, przeprowadzania transferów domen, jest bardzo ważne i wpływa na konkurencyjność firmy na rynku.

Coraz chętniej wykorzystywanym narzędziem komunikacji pomiędzy rejestratorem a klientem jest Livechat. Rozmowa odbywa się na zasadach bardzo podobnych do popularnych chat'ów. Jest to wygodna forma kontaktu, która zapewnia szybkość rozwiązania problemu, bądź dokonania zmian, zapewniając przy tym maksimum bezpieczeństwa. System Livechat to dobra alternatywa dla bardziej popularnych kontaktów telefonicznych. Po pierwsze, w razie niedyspozycji telefonu (np. rozładowana bateria) to właśnie Livechat jest najszybszym sposobem nawiązania rozmowy z konsultantem. Częstą sytuacją jest również brak możliwości rozmowy „na głos” ze względu na miejsce przebywania. W takich przypadkach Livechat jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Używanie tego systemu jest bardzo proste. Klient, który chce wydać dyspozycje dotyczące posiadanych usług nawiązuje rozmowę z konsultantem firmy, podczas której wpisuje swoje polecenia w okno rozmowy.

Polecamy: Programy dla firm

REKLAMA

Wybierając usługodawcę warto również sprawdzić, czy firma ta zapewnia swoim klientom możliwość kontaktu osobistego w biurze. Korzystna może okazać się wiedza na temat lokalizacji biura obsługi pod względem możliwości dojazdu. Siedziba firmy położona w centrum miasta gwarantuje łatwość odnalezienia placówki oraz większą wygodę dotarcia do niej np. komunikacją miejską.
Decydując się na skorzystanie z usług firmy oferującej rejestrację domen, bądź hosting serwerów należy wiedzieć, czy można się z nią skontaktować za pomocą tradycyjnej poczty, bądź faksu. To bardzo ważny aspekt, szczególnie dla klientów, którym zależy na pełnym bezpieczeństwie np. zmiany Abonenta domeny, czyli na cesji w pełni sformalizowanej. Proces ten powiązany jest z wysłaniem przez klientów do rejestratora odpowiednich dokumentów (podpisanych i opieczętowanych) w wydrukowanej wersji. Dzięki temu rejestrator ma pewność, że cesja domeny nie jest przeprowadzana przez osoby niepowołane, a zainteresowane strony unikają jakiegokolwiek ryzyka utraty domeny.

Wybór rejestratora oraz hostingodawcy nie może być przypadkowy. Usługi wirtualne są obecnie jednymi z najważniejszych narzędzi marketingowych w rękach firm, dlatego usługodawca powinien gwarantować ich pełne bezpieczeństwo oraz oferować szybką pomoc w razie wystąpienia problemów. Wybierając dostawcę usług nie zawsze należy kierować się wyłącznie cennikiem. Najważniejszym aspektem powinna być jakość obsługi klienta.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek – Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA