Zakup serwera - na co zwrócić uwagę
REKLAMA
REKLAMA
Jaki hostingodawca
REKLAMA
Dla prawidłowego funkcjonowania strony WWW ważne są nie tylko należcie dobrane parametry, ale także jakość usług świadczonych przed hostingodawcę. Właśnie dlatego decyzja o wyborze usługodawcy hostingowego powinna być podjęta z rozwagą. Najistotniejsze aspekty, na które należy zwrócić uwagę to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysoką pozycją w swoim sektorze mogą pochwalić się jedynie firmy gwarantujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bezawaryjności usługi oraz obsługi klienta.
REKLAMA
W przypadku firmy oferujących usługi hostingowe niezwykle istotne jest posiadania własnej infrastruktury technicznej oraz wyspecjalizowanego personelu, zajmującego się utrzymaniem usług. Przeważająca część mniejszych firm to pośrednicy, dzierżawiący serwery u większych hostingodawców.
Niezmiernie ważne jest również, czy dany usługodawca posiada własne data center. Jest to centrum, w którym znajduje się zaplecze technologiczne, czyli m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery. Posiadanie przez hostingodawcę własnego data center to gwarancja stabilnego działania urządzeń, przekłada się również na bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Coraz częściej zdarza się, że niska cena usługi przekłada się na braki technologiczne, stwarzając zagrożenie dla firmowych danych.
Jaki jest poziom obsługi klienta
Poziom obsługi klienta odgrywa istotną rolę z kilku względów. Sprawność, szybkość obsługi klienta jest ważna nie tylko podczas ewentualnych problemów z usługą. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się sprawnie, a jej poziom jest wysoki.
Przeczytaj także: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny
REKLAMA
Najkorzystniej jest wybrać firmę, która kontakt z Biurem Obsługi Klienta umożliwia poprzez kilka kanałów komunikacji. Klienci mogą wybrać formę komunikacji, która najbardziej im odpowiada. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyska pewność, że kontakt z usługodawcą będzie zawsze możliwy, nawet w przypadku awarii jednego z kanałów łączności. Warto także zwrócić uwagę na to, czy konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszystkie problemy, związane zarówno z kwestiami handlowymi, jak i technicznymi.
Często firmy, które decydują się na zakup serwera po raz pierwszy, wybierają usługę o niedostatecznych parametrach dla strony WWW. Zdarza się także, że rozwój firmowego serwisu sprawia, iż właściwości stają się niewystarczające. Zanim wybór usługodawcy zostanie dokonany, warto upewnić się, że umożliwia on w trakcie trwania okresu abonamentowego zmianę zakupionej usługi na serwer o wyższych parametrach. Należy zasięgnąć informacji nie tylko w jaki sposób odbywa się dana zmiana, ale również jakie koszty są z nią związane.
Niezwykle istotne są również kwestie związane z przedłużeniem zakupionej usługi. Warto zapoznać się z procedurami, które temu towarzyszą, m.in. w jaki sposób odbywa się przedłużenie okresu abonamentowego serwera, czy prolongata usługi jest automatyczna. Dla przedsiębiorstwa najkorzystniejszy będzie wybór hostingodawcy, który kilkukrotnie przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego (np. serwis nazwa.pl przypomina na 28, 14 i 7 dni przed wygaśnięciem usługi). Dodatkowo dokonuje tego za pomocą kilku kanałów komunikacji, zarówno pocztą elektroniczną, tradycyjną, jak i telefonicznie. Takie działania ze strony usługodawcy zabezpieczają firmę przed przekroczeniem terminów, w wyniku czego przedsiębiorstwo mogłoby utracić dane znajdujące się na serwerze, a działanie firmowej strony WWW byłoby zakłócone lub zawieszone.
Zasady promocji
Przedsiębiorstwo, decydujące się na zakup usługi powinno wnikliwie przeanalizować informacje zawarte w regulaminie promocji oraz regulaminie usługi. Jest to bowiem forma umowy pomiędzy usługodawcą a klientem, która reguluje warunki współpracy.
Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy firma nie stosuje tzw. umowy lojalnościowej. Jest to forma niekorzystna dla klienta, gdyż zobowiązuje go do przedłużenia usługi zamówionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, nawet, jeżeli serwer nie spełnia oczekiwań klienta. Warto więc wybrać firmę, która nie stosuje tego typu praktyk.
Zakup serwera
Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów, które wiążą się z wyborem usługodawcy, wystarczy wejść na stronę WWW wybranej firmy i złożyć zamówienie.
W całym przedsięwzięciu, jakim jest zakup serwera dla firmy, najdłużej trwa wybór hostingodawcy oraz serwera o parametrach odpowiednich dla strony WWW. Sam zakup to kwestia kilku minut. Wystarczy odwiedzić stronę internetową hostingodawcy, wybrać odpowiedni serwer oraz najbardziej korzystną promocję. Następnie należy zaakceptować regulamin usługi oraz promocji, która została wybrana. Niezbędne jest również zdefiniowanie identyfikatora serwera oraz hasła dostępu. Aby hostingodawca mógł wystawić rachunek za usługę niezbędne jest naniesienie w formularzu danych identyfikacyjnych firmy. Należy zwrócić uwagę, aby były one pełne i prawidłowe.
Podstawowym zadaniem serwera jest przechowywanie oraz udostępnianie przeglądarkom internetowym elementów składowych stron WWW. Jednak posiada on wiele innych zastosowań, które mogą znacznie ułatwić pracę. To w jaki sposób oraz w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał serwera zależy przede wszystkim od potrzeb firmy i inwencji pracowników. Choć sam zakup to zaledwie kilka minut, warto poświęcić więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich aspektów, które wiążą się z zakupem serwera. Zarówno właściwy dobór parametrów usługi do potrzeb firmowej strony WWW, jak i wybór odpowiedniego hostingodawcy ma wpływ na bezawaryjność usługi. Niezawodne działanie firmowego serwisu gwarantuje stały dostęp do oferty przedsiębiorstwa, kontakt z firmą za pośrednictwem poczty e-mail. Dobrze dobrany serwera przyniesie przedsiębiorstwu korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.