REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakup serwera - na co zwrócić uwagę

Beata Masór
NetArt
Lg x130
Lg x130

REKLAMA

REKLAMA

Zakup odpowiedniego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarantuje sprawne działanie firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy w oczach klientów, należy wziąć pod uwagę również kwestie związane z usługodawcą hostingowym. Na co powinno zwrócić się zatem uwagę?

Jaki hostingodawca 

REKLAMA

Dla prawidłowego funkcjonowania strony WWW ważne są nie tylko należcie dobrane parametry, ale także jakość usług świadczonych przed hostingodawcę. Właśnie dlatego decyzja o wyborze usługodawcy hostingowego powinna być podjęta z rozwagą. Najistotniejsze aspekty, na które należy zwrócić uwagę to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysoką pozycją w swoim sektorze mogą pochwalić się jedynie firmy gwarantujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bezawaryjności usługi oraz obsługi klienta.

REKLAMA

W przypadku firmy oferujących usługi hostingowe niezwykle istotne jest posiadania własnej infrastruktury technicznej oraz wyspecjalizowanego personelu, zajmującego się utrzymaniem usług. Przeważająca część mniejszych firm to pośrednicy, dzierżawiący serwery u większych hostingodawców.

Niezmiernie ważne jest również, czy dany usługodawca posiada własne data center. Jest to centrum, w którym znajduje się zaplecze technologiczne, czyli m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery. Posiadanie przez hostingodawcę własnego data center to gwarancja stabilnego działania urządzeń, przekłada się również na bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Coraz częściej zdarza się, że niska cena usługi przekłada się na braki technologiczne, stwarzając zagrożenie dla firmowych danych.

Jaki jest poziom obsługi klienta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom obsługi klienta odgrywa istotną rolę z kilku względów. Sprawność, szybkość obsługi klienta jest ważna nie tylko podczas ewentualnych problemów z usługą. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się sprawnie, a jej poziom jest wysoki.

Przeczytaj także: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

REKLAMA

Najkorzystniej jest wybrać firmę, która kontakt z Biurem Obsługi Klienta umożliwia poprzez kilka kanałów komunikacji. Klienci mogą wybrać formę komunikacji, która najbardziej im odpowiada. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyska pewność, że kontakt z usługodawcą będzie zawsze możliwy, nawet w przypadku awarii jednego z kanałów łączności. Warto także zwrócić uwagę na to, czy konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszystkie problemy, związane zarówno z kwestiami handlowymi, jak i technicznymi.

Często firmy, które decydują się na zakup serwera po raz pierwszy, wybierają usługę o niedostatecznych parametrach dla strony WWW. Zdarza się także, że rozwój firmowego serwisu sprawia, iż właściwości stają się niewystarczające. Zanim wybór usługodawcy zostanie dokonany, warto upewnić się, że umożliwia on w trakcie trwania okresu abonamentowego zmianę zakupionej usługi na serwer o wyższych parametrach. Należy zasięgnąć informacji nie tylko w jaki sposób odbywa się dana zmiana, ale również jakie koszty są z nią związane.

Niezwykle istotne są również kwestie związane z przedłużeniem zakupionej usługi. Warto zapoznać się z procedurami, które temu towarzyszą, m.in. w jaki sposób odbywa się przedłużenie okresu abonamentowego serwera, czy prolongata usługi jest automatyczna. Dla przedsiębiorstwa najkorzystniejszy będzie wybór hostingodawcy, który kilkukrotnie przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego (np. serwis nazwa.pl przypomina na 28, 14 i 7 dni przed wygaśnięciem usługi). Dodatkowo dokonuje tego za pomocą kilku kanałów komunikacji, zarówno pocztą elektroniczną, tradycyjną, jak i telefonicznie. Takie działania ze strony usługodawcy zabezpieczają firmę przed przekroczeniem terminów, w wyniku czego przedsiębiorstwo mogłoby utracić dane znajdujące się na serwerze, a działanie firmowej strony WWW byłoby zakłócone lub zawieszone. 

Zasady promocji

Przedsiębiorstwo, decydujące się na zakup usługi powinno wnikliwie przeanalizować informacje zawarte w regulaminie promocji oraz regulaminie usługi. Jest to bowiem forma umowy pomiędzy usługodawcą a klientem, która reguluje warunki współpracy.

Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy firma nie stosuje tzw. umowy lojalnościowej. Jest to forma niekorzystna dla klienta, gdyż zobowiązuje go do przedłużenia usługi zamówionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, nawet, jeżeli serwer nie spełnia oczekiwań klienta. Warto więc wybrać firmę, która nie stosuje tego typu praktyk. 

Polecamy telefony firmowe

Zakup serwera

Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów, które wiążą się z wyborem usługodawcy, wystarczy wejść na stronę WWW wybranej firmy i złożyć zamówienie.
W całym przedsięwzięciu, jakim jest zakup serwera dla firmy, najdłużej trwa wybór hostingodawcy oraz serwera o parametrach odpowiednich dla strony WWW. Sam zakup to kwestia kilku minut. Wystarczy odwiedzić stronę internetową hostingodawcy, wybrać odpowiedni serwer oraz najbardziej korzystną promocję. Następnie należy zaakceptować regulamin usługi oraz promocji, która została wybrana. Niezbędne jest również zdefiniowanie identyfikatora serwera oraz hasła dostępu. Aby hostingodawca mógł wystawić rachunek za usługę niezbędne jest naniesienie w formularzu danych identyfikacyjnych firmy. Należy zwrócić uwagę, aby były one pełne i prawidłowe.

Serwer w firmie

Podstawowym zadaniem serwera jest przechowywanie oraz udostępnianie przeglądarkom internetowym elementów składowych stron WWW. Jednak posiada on wiele innych zastosowań, które mogą znacznie ułatwić pracę. To w jaki sposób oraz w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał serwera zależy przede wszystkim od potrzeb firmy i inwencji pracowników. Choć sam zakup to zaledwie kilka minut, warto poświęcić więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich aspektów, które wiążą się z zakupem serwera. Zarówno właściwy dobór parametrów usługi do potrzeb firmowej strony WWW, jak i wybór odpowiedniego hostingodawcy ma wpływ na bezawaryjność usługi. Niezawodne działanie firmowego serwisu gwarantuje stały dostęp do oferty przedsiębiorstwa, kontakt z firmą za pośrednictwem poczty e-mail. Dobrze dobrany serwera przyniesie przedsiębiorstwu korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA