REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakup serwera - na co zwrócić uwagę

Beata Masór
NetArt
Lg x130
Lg x130

REKLAMA

REKLAMA

Zakup odpowiedniego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarantuje sprawne działanie firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy w oczach klientów, należy wziąć pod uwagę również kwestie związane z usługodawcą hostingowym. Na co powinno zwrócić się zatem uwagę?

Jaki hostingodawca 

REKLAMA

Dla prawidłowego funkcjonowania strony WWW ważne są nie tylko należcie dobrane parametry, ale także jakość usług świadczonych przed hostingodawcę. Właśnie dlatego decyzja o wyborze usługodawcy hostingowego powinna być podjęta z rozwagą. Najistotniejsze aspekty, na które należy zwrócić uwagę to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysoką pozycją w swoim sektorze mogą pochwalić się jedynie firmy gwarantujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bezawaryjności usługi oraz obsługi klienta.

REKLAMA

W przypadku firmy oferujących usługi hostingowe niezwykle istotne jest posiadania własnej infrastruktury technicznej oraz wyspecjalizowanego personelu, zajmującego się utrzymaniem usług. Przeważająca część mniejszych firm to pośrednicy, dzierżawiący serwery u większych hostingodawców.

Niezmiernie ważne jest również, czy dany usługodawca posiada własne data center. Jest to centrum, w którym znajduje się zaplecze technologiczne, czyli m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery. Posiadanie przez hostingodawcę własnego data center to gwarancja stabilnego działania urządzeń, przekłada się również na bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Coraz częściej zdarza się, że niska cena usługi przekłada się na braki technologiczne, stwarzając zagrożenie dla firmowych danych.

Jaki jest poziom obsługi klienta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom obsługi klienta odgrywa istotną rolę z kilku względów. Sprawność, szybkość obsługi klienta jest ważna nie tylko podczas ewentualnych problemów z usługą. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się sprawnie, a jej poziom jest wysoki.

Przeczytaj także: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

REKLAMA

Najkorzystniej jest wybrać firmę, która kontakt z Biurem Obsługi Klienta umożliwia poprzez kilka kanałów komunikacji. Klienci mogą wybrać formę komunikacji, która najbardziej im odpowiada. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyska pewność, że kontakt z usługodawcą będzie zawsze możliwy, nawet w przypadku awarii jednego z kanałów łączności. Warto także zwrócić uwagę na to, czy konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszystkie problemy, związane zarówno z kwestiami handlowymi, jak i technicznymi.

Często firmy, które decydują się na zakup serwera po raz pierwszy, wybierają usługę o niedostatecznych parametrach dla strony WWW. Zdarza się także, że rozwój firmowego serwisu sprawia, iż właściwości stają się niewystarczające. Zanim wybór usługodawcy zostanie dokonany, warto upewnić się, że umożliwia on w trakcie trwania okresu abonamentowego zmianę zakupionej usługi na serwer o wyższych parametrach. Należy zasięgnąć informacji nie tylko w jaki sposób odbywa się dana zmiana, ale również jakie koszty są z nią związane.

Niezwykle istotne są również kwestie związane z przedłużeniem zakupionej usługi. Warto zapoznać się z procedurami, które temu towarzyszą, m.in. w jaki sposób odbywa się przedłużenie okresu abonamentowego serwera, czy prolongata usługi jest automatyczna. Dla przedsiębiorstwa najkorzystniejszy będzie wybór hostingodawcy, który kilkukrotnie przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego (np. serwis nazwa.pl przypomina na 28, 14 i 7 dni przed wygaśnięciem usługi). Dodatkowo dokonuje tego za pomocą kilku kanałów komunikacji, zarówno pocztą elektroniczną, tradycyjną, jak i telefonicznie. Takie działania ze strony usługodawcy zabezpieczają firmę przed przekroczeniem terminów, w wyniku czego przedsiębiorstwo mogłoby utracić dane znajdujące się na serwerze, a działanie firmowej strony WWW byłoby zakłócone lub zawieszone. 

Zasady promocji

Przedsiębiorstwo, decydujące się na zakup usługi powinno wnikliwie przeanalizować informacje zawarte w regulaminie promocji oraz regulaminie usługi. Jest to bowiem forma umowy pomiędzy usługodawcą a klientem, która reguluje warunki współpracy.

Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy firma nie stosuje tzw. umowy lojalnościowej. Jest to forma niekorzystna dla klienta, gdyż zobowiązuje go do przedłużenia usługi zamówionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, nawet, jeżeli serwer nie spełnia oczekiwań klienta. Warto więc wybrać firmę, która nie stosuje tego typu praktyk. 

Polecamy telefony firmowe

Zakup serwera

Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów, które wiążą się z wyborem usługodawcy, wystarczy wejść na stronę WWW wybranej firmy i złożyć zamówienie.
W całym przedsięwzięciu, jakim jest zakup serwera dla firmy, najdłużej trwa wybór hostingodawcy oraz serwera o parametrach odpowiednich dla strony WWW. Sam zakup to kwestia kilku minut. Wystarczy odwiedzić stronę internetową hostingodawcy, wybrać odpowiedni serwer oraz najbardziej korzystną promocję. Następnie należy zaakceptować regulamin usługi oraz promocji, która została wybrana. Niezbędne jest również zdefiniowanie identyfikatora serwera oraz hasła dostępu. Aby hostingodawca mógł wystawić rachunek za usługę niezbędne jest naniesienie w formularzu danych identyfikacyjnych firmy. Należy zwrócić uwagę, aby były one pełne i prawidłowe.

Serwer w firmie

Podstawowym zadaniem serwera jest przechowywanie oraz udostępnianie przeglądarkom internetowym elementów składowych stron WWW. Jednak posiada on wiele innych zastosowań, które mogą znacznie ułatwić pracę. To w jaki sposób oraz w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał serwera zależy przede wszystkim od potrzeb firmy i inwencji pracowników. Choć sam zakup to zaledwie kilka minut, warto poświęcić więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich aspektów, które wiążą się z zakupem serwera. Zarówno właściwy dobór parametrów usługi do potrzeb firmowej strony WWW, jak i wybór odpowiedniego hostingodawcy ma wpływ na bezawaryjność usługi. Niezawodne działanie firmowego serwisu gwarantuje stały dostęp do oferty przedsiębiorstwa, kontakt z firmą za pośrednictwem poczty e-mail. Dobrze dobrany serwera przyniesie przedsiębiorstwu korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

    Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

    Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

    Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

    "DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

    Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    REKLAMA

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    REKLAMA