REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakup serwera - na co zwrócić uwagę

Beata Masór
NetArt
Lg x130
Lg x130

REKLAMA

REKLAMA

Zakup odpowiedniego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarantuje sprawne działanie firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy w oczach klientów, należy wziąć pod uwagę również kwestie związane z usługodawcą hostingowym. Na co powinno zwrócić się zatem uwagę?

Jaki hostingodawca 

REKLAMA

REKLAMA

Dla prawidłowego funkcjonowania strony WWW ważne są nie tylko należcie dobrane parametry, ale także jakość usług świadczonych przed hostingodawcę. Właśnie dlatego decyzja o wyborze usługodawcy hostingowego powinna być podjęta z rozwagą. Najistotniejsze aspekty, na które należy zwrócić uwagę to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych klientów. Wysoką pozycją w swoim sektorze mogą pochwalić się jedynie firmy gwarantujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa, bezawaryjności usługi oraz obsługi klienta.

W przypadku firmy oferujących usługi hostingowe niezwykle istotne jest posiadania własnej infrastruktury technicznej oraz wyspecjalizowanego personelu, zajmującego się utrzymaniem usług. Przeważająca część mniejszych firm to pośrednicy, dzierżawiący serwery u większych hostingodawców.

Niezmiernie ważne jest również, czy dany usługodawca posiada własne data center. Jest to centrum, w którym znajduje się zaplecze technologiczne, czyli m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery. Posiadanie przez hostingodawcę własnego data center to gwarancja stabilnego działania urządzeń, przekłada się również na bezpieczeństwo danych znajdujących się na serwerze. Coraz częściej zdarza się, że niska cena usługi przekłada się na braki technologiczne, stwarzając zagrożenie dla firmowych danych.

REKLAMA

Jaki jest poziom obsługi klienta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom obsługi klienta odgrywa istotną rolę z kilku względów. Sprawność, szybkość obsługi klienta jest ważna nie tylko podczas ewentualnych problemów z usługą. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się sprawnie, a jej poziom jest wysoki.

Przeczytaj także: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

Najkorzystniej jest wybrać firmę, która kontakt z Biurem Obsługi Klienta umożliwia poprzez kilka kanałów komunikacji. Klienci mogą wybrać formę komunikacji, która najbardziej im odpowiada. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyska pewność, że kontakt z usługodawcą będzie zawsze możliwy, nawet w przypadku awarii jednego z kanałów łączności. Warto także zwrócić uwagę na to, czy konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszystkie problemy, związane zarówno z kwestiami handlowymi, jak i technicznymi.

Często firmy, które decydują się na zakup serwera po raz pierwszy, wybierają usługę o niedostatecznych parametrach dla strony WWW. Zdarza się także, że rozwój firmowego serwisu sprawia, iż właściwości stają się niewystarczające. Zanim wybór usługodawcy zostanie dokonany, warto upewnić się, że umożliwia on w trakcie trwania okresu abonamentowego zmianę zakupionej usługi na serwer o wyższych parametrach. Należy zasięgnąć informacji nie tylko w jaki sposób odbywa się dana zmiana, ale również jakie koszty są z nią związane.

Niezwykle istotne są również kwestie związane z przedłużeniem zakupionej usługi. Warto zapoznać się z procedurami, które temu towarzyszą, m.in. w jaki sposób odbywa się przedłużenie okresu abonamentowego serwera, czy prolongata usługi jest automatyczna. Dla przedsiębiorstwa najkorzystniejszy będzie wybór hostingodawcy, który kilkukrotnie przypomina o zbliżającym się zakończeniu okresu abonamentowego (np. serwis nazwa.pl przypomina na 28, 14 i 7 dni przed wygaśnięciem usługi). Dodatkowo dokonuje tego za pomocą kilku kanałów komunikacji, zarówno pocztą elektroniczną, tradycyjną, jak i telefonicznie. Takie działania ze strony usługodawcy zabezpieczają firmę przed przekroczeniem terminów, w wyniku czego przedsiębiorstwo mogłoby utracić dane znajdujące się na serwerze, a działanie firmowej strony WWW byłoby zakłócone lub zawieszone. 

Zasady promocji

Przedsiębiorstwo, decydujące się na zakup usługi powinno wnikliwie przeanalizować informacje zawarte w regulaminie promocji oraz regulaminie usługi. Jest to bowiem forma umowy pomiędzy usługodawcą a klientem, która reguluje warunki współpracy.

Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy firma nie stosuje tzw. umowy lojalnościowej. Jest to forma niekorzystna dla klienta, gdyż zobowiązuje go do przedłużenia usługi zamówionej w promocji na kolejny okres abonamentowy, nawet, jeżeli serwer nie spełnia oczekiwań klienta. Warto więc wybrać firmę, która nie stosuje tego typu praktyk. 

Polecamy telefony firmowe

Zakup serwera

Po przeanalizowaniu wszystkich aspektów, które wiążą się z wyborem usługodawcy, wystarczy wejść na stronę WWW wybranej firmy i złożyć zamówienie.
W całym przedsięwzięciu, jakim jest zakup serwera dla firmy, najdłużej trwa wybór hostingodawcy oraz serwera o parametrach odpowiednich dla strony WWW. Sam zakup to kwestia kilku minut. Wystarczy odwiedzić stronę internetową hostingodawcy, wybrać odpowiedni serwer oraz najbardziej korzystną promocję. Następnie należy zaakceptować regulamin usługi oraz promocji, która została wybrana. Niezbędne jest również zdefiniowanie identyfikatora serwera oraz hasła dostępu. Aby hostingodawca mógł wystawić rachunek za usługę niezbędne jest naniesienie w formularzu danych identyfikacyjnych firmy. Należy zwrócić uwagę, aby były one pełne i prawidłowe.

Serwer w firmie

Podstawowym zadaniem serwera jest przechowywanie oraz udostępnianie przeglądarkom internetowym elementów składowych stron WWW. Jednak posiada on wiele innych zastosowań, które mogą znacznie ułatwić pracę. To w jaki sposób oraz w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał serwera zależy przede wszystkim od potrzeb firmy i inwencji pracowników. Choć sam zakup to zaledwie kilka minut, warto poświęcić więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich aspektów, które wiążą się z zakupem serwera. Zarówno właściwy dobór parametrów usługi do potrzeb firmowej strony WWW, jak i wybór odpowiedniego hostingodawcy ma wpływ na bezawaryjność usługi. Niezawodne działanie firmowego serwisu gwarantuje stały dostęp do oferty przedsiębiorstwa, kontakt z firmą za pośrednictwem poczty e-mail. Dobrze dobrany serwera przyniesie przedsiębiorstwu korzyści zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA