REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć firmową stronę WWW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Firmowa strona WWW jest podstawą wszelkich działań promocyjnych w Sieci. Umożliwia zapoznanie się z ofertą firmy o każdej porze dnia i nocy. Dzięki temu jest jedną z najbardziej powszechnych oraz najskuteczniejszych form zdobywania klientów.

Jednym z powszechnie wybieranych sposobów na stworzenie firmowej witryny WWW jest skorzystanie z oferty usługodawców, którzy umożliwiają zakup strony w modelu abonamentowym. Jest to idealne rozwiązanie, dzięki któremu przedsiębiorstwo może szybko stać się właścicielem profesjonalnego serwisu WWW, bez ponoszenia dużych wydatków. Najczęściej decydują się na nie nowo powstałe firmy, które z powodu dużych kosztów początkowych, nie mogą sobie pozwolić na przeznaczenie kilku lub kilkunastu tysięcy złotych na zlecenie agencji interaktywnej budowania serwisu WWW. Model abonamentowy pozwala zmniejszyć obciążenia finansowe. Dzięki niemu firma musi przeznaczyć na opłacenie usługi jedynie kilkaset złotych w skali całego roku.

REKLAMA

Który projekt odpowiedni

REKLAMA

Dla samego przedsiębiorstwa ważne jest, aby wybór oferowanych projektów był jak najszerszy - łatwiej wtedy wybrać ten najlepszy. Powinien być on przede wszystkim użyteczny dla Internauty. Wpływa na to m.in.: czytelny układ zakładek i odpowiednia organizacja informacji zawartych na poszczególnych podstronach. Warto również sprawdzić, czy projekt oferuje ułatwienia dla potencjalnych klientów, np. formularz kontaktowy, dzięki któremu można wysłać wiadomość e-mail z poziomu strony WWW.

Istotnym elementem, na obecność którego należy zwrócić szczególną uwagę, jest system zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. Oprogramowanie to jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa, które chce samodzielnie zarządzać swoim serwisem. Łatwość jego obsługi, która nie wymaga znajomości języków programowania (HTML, PHP), pozwala, np. na aktualizowanie oferty zawartej na stronie. Warto sprawdzić, czy takie oprogramowanie jest udostępniane przez usługodawcę oraz czy korzystanie z niego pociąga za sobą dodatkowe koszty.

Jak zamówić stronę WWW

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wyborze usługodawcy można przystąpić do zamawiania witryny internetowej dla firmy. W tym celu należy się zalogować na jego stronie WWW.
Użytkownik zalogowany do Panelu Klienta, może przystąpić do zamawiania usługi. Aby tego dokonać należy kliknąć zakładkę „Strony WWW”. W ten sposób zamawiający uzyskuje dostęp do projektów oferowanych przez usługodawcę. Aby ułatwić poszukiwanie najbardziej odpowiadającej witryny, zostały one pogrupowane na kategorie w zależności od branży, np.: Finanse, Usługi Prawne, Turystyka, Moda, Medycyna, itp. Po wyborze jednego z projektów warto zapoznać się z jego specyfikacją. Znajdują się tam informacje na temat przeglądarek, na których strona była testowana, wymaganych programów (np. JavaScript) oraz serwera, na którym zamieszczona będzie witryna.

Zobacz także: Zakup serwera - na co zwrócić uwagę

Wybór projektu deklarowany jest poprzez kliknięcie buttona „Zamawiam” znajdującego się po prawej stronie witryny. W następnym kroku należy wybrać serwer, na którym zostanie zamieszczona witryna. Z listy dostępnych hostingów firma wybiera tą, która najbardziej odpowiada jej potrzebom, a następnie dokonuje jej konfiguracji. Użytkownik wybiera identyfikator serwera, który jest unikalną nazwą, odróżniającą daną usługę od innych. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego hasła do serwera. Po wypełnieniu wszystkich pól można zatwierdzić swój wybór klikając przycisk „DODAJ DO KOSZYKA”.

Dopełnienie formalności

REKLAMA

Przed finalizacją zamówienia należy jeszcze zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić to zaznaczając odpowiednie pole. Znajomość zapisów, które znajdują się w regulaminie ma fundamentalne znaczenie. Jest on formą umowy podpisywaną pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą i określa wszystkie aspekty, które należy mieć na względzie korzystając z usługi. Określa on również szczegółowe warunki promocji.

Nadmierny pośpiech jest najczęstszą przyczyną komplikacji, które mogą wyniknąć w okresie korzystania usługi. Aby ich uniknąć warto poświęcić kilka minut na dokładne zapoznanie się z regulacjami.

Zamawiający powinien następnie sprawdzić, czy w koszyku nie znajdują się dodatkowe oferty, których nie zamawiał. Jeżeli wszystko jest w porządku można wybrać opcję „FINALIZUJ ZAMÓWIENIE”. Na następnej stronie należy wybrać dogodną formę transakcji, np. opłata kartą kredytową, przelew bankowy lub wydrukować blankiet wpłaty.

Dostosowanie witryny

Gdy firma stanie się już posiadaczem nowej strony WWW powinna przystąpić do dostosowania jej pod kątem swoich wymogów. Najważniejsze jest wprowadzenie oferty przedsiębiorstwa, informacji o firmie, danych kontaktowych oraz elementów graficznych zgodnych z dotychczasową identyfikacją wizualną.

Polecamy Wzory umów w firmie

W tym celu można wykorzystać dołączone do projektu narzędzie Active.CMS. Aby go użyć należy kliknąć ikonę o tej nazwie, która znajduje się menu „NARZĘDZIA” umieszczonym w górnym pasku na stronie serwisu nazwa.pl. W oknie logowania należy podać swój login, który stanowi pierwszy człon nazwy serwera, na którym znajduje się strona oraz hasło, które zostało wysłane na adres e-mail podany jako kontaktowy. Hasło można zmienić po zalogowaniu się. CMS jest przydatnym narzędziem, które umożliwia łatwe zarządzanie treścią strony WWW. Dzięki temu szybko i bez dodatkowych nakładów można aktualizować firmowa ofertę oraz np. dane kontaktowe, jeżeli ulegną one zmianie.

Odpowiednie dopasowanie witryny pod względem branży, w której działa firm, jak i wymogów Internautów, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu jaki odniesie jej serwis internetowy. Profesjonalnie przygotowana strona WWW zwiększa atrakcyjność zawartej na niej oferty oraz wspomaga kształtowanie wizerunku solidnego przedsiębiorstwa.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA