REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Podczas trwającego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.5 RPO WM mamy szansę otrzymać unijną dotację na rozwój przedsiębiorstwa. Pieniądze te możemy przeznaczyć na np. modernizację parku maszynowego, zakup wyposażenia do naszej firmy, nabycie licencji, patentów lub know-how.

Kluczem do zdobycia unijnej dotacji jest poprawne wypełnienie dokumentacji aplikacyjnej. W dokumentacji tej powinniśmy udowodnić potrzebę realizacji projektu w określonym przez nas kształcie, wskazać jego finansową wykonalność, a także wpływ projektu na ochronę środowiska naturalnego. Szczegółowe wymagania dotyczące przygotowania aplikacji zostały określone w dokumentacji konkursowej. Bardzo pomocne w tym zakresie może okazać się również Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowania oraz Zasady kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego

REKLAMA

Aktualne wersje dokumentów programowych znajdują się na stronie internetowej Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, pod adresem: http://rpo.mazowia.eu

Na co zwrócić uwagę podczas przygotowania wniosku?

W ramach obecnego naboru wnioski o dofinansowanie składane są za pośrednictwem systemu informatycznego MEWA, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej MJWPU. We wniosku wypełniamy wyłącznie pola zaznaczone kolorem szarym. Formularz wniosku składa się z kilku części tematycznych. 

Zobacz także: Szansa firm MŚP na międzynarodowy rozwój

Informacje ogólne o projekcie oraz o beneficjencie

W tych częściach wniosku powinny zostać umieszczone podstawowe informacje dotyczące projektu, okresu jego realizacji oraz wnioskodawcy. W przypadku formułowania tytułu projektu powinniśmy pamiętać, aby był on krótki (do 250 znaków wraz ze spacją i znakami interpunkcyjnymi) i jasno identyfikować nasze zamierzenie inwestycyjne. Jeśli chodzi o status beneficjenta powinien on być spójny z informacjami zawartymi w dokumentach rejestrowych (KRS, EDG).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy określaniu wielkości przedsiębiorstwa (mikro-, małe czy średnie) pomocny może okazać się Załączniki nr 1 do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008. 

Polecamy serwis: Mała firma

Opis projektu

Tutaj przedstawiamy informacje dotyczące naszego projektu. W opisie powinniśmy w sposób syntetyczny przedstawić charakterystykę projektu z możliwie zwięzłym opisem zakresu rzeczowego projektu i poszczególnych działań. Jeśli zostały już przez nas podjęte jakieś działania związane z przygotowaniem projektu również warto o nich wspomnieć w tej części. Powinniśmy także zidentyfikować ryzyka, które mogą wpłynąć na stan przygotowania i realizacji naszego zamierzenia. Jeżeli uważamy, że nasz projekt jest innowacyjny, powinniśmy uzasadnić, co o tym decyduje oraz jakie będą jego efekty oraz jak realizacja projektu rozwiąże określone problemy. Pamiętajmy, także o opisaniu komplementarności projektu, jeżeli takie występuje. 

Pozostałe informacje dotyczące formularza wniosku o dofinansowanie zostały przedstawione w drugiej części artykułu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA