REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu
Wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Podczas trwającego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.5 RPO WM mamy szansę otrzymać unijną dotację na rozwój przedsiębiorstwa. Pieniądze te możemy przeznaczyć na np. modernizację parku maszynowego, zakup wyposażenia do naszej firmy, nabycie licencji, patentów lub know-how.

Kluczem do zdobycia unijnej dotacji jest poprawne wypełnienie dokumentacji aplikacyjnej. W dokumentacji tej powinniśmy udowodnić potrzebę realizacji projektu w określonym przez nas kształcie, wskazać jego finansową wykonalność, a także wpływ projektu na ochronę środowiska naturalnego. Szczegółowe wymagania dotyczące przygotowania aplikacji zostały określone w dokumentacji konkursowej. Bardzo pomocne w tym zakresie może okazać się również Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowania oraz Zasady kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego

REKLAMA

Aktualne wersje dokumentów programowych znajdują się na stronie internetowej Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, pod adresem: http://rpo.mazowia.eu

Na co zwrócić uwagę podczas przygotowania wniosku?

W ramach obecnego naboru wnioski o dofinansowanie składane są za pośrednictwem systemu informatycznego MEWA, dostępnego za pośrednictwem strony internetowej MJWPU. We wniosku wypełniamy wyłącznie pola zaznaczone kolorem szarym. Formularz wniosku składa się z kilku części tematycznych. 

Zobacz także: Szansa firm MŚP na międzynarodowy rozwój

Informacje ogólne o projekcie oraz o beneficjencie

W tych częściach wniosku powinny zostać umieszczone podstawowe informacje dotyczące projektu, okresu jego realizacji oraz wnioskodawcy. W przypadku formułowania tytułu projektu powinniśmy pamiętać, aby był on krótki (do 250 znaków wraz ze spacją i znakami interpunkcyjnymi) i jasno identyfikować nasze zamierzenie inwestycyjne. Jeśli chodzi o status beneficjenta powinien on być spójny z informacjami zawartymi w dokumentach rejestrowych (KRS, EDG).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy określaniu wielkości przedsiębiorstwa (mikro-, małe czy średnie) pomocny może okazać się Załączniki nr 1 do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008. 

Polecamy serwis: Mała firma

Opis projektu

Tutaj przedstawiamy informacje dotyczące naszego projektu. W opisie powinniśmy w sposób syntetyczny przedstawić charakterystykę projektu z możliwie zwięzłym opisem zakresu rzeczowego projektu i poszczególnych działań. Jeśli zostały już przez nas podjęte jakieś działania związane z przygotowaniem projektu również warto o nich wspomnieć w tej części. Powinniśmy także zidentyfikować ryzyka, które mogą wpłynąć na stan przygotowania i realizacji naszego zamierzenia. Jeżeli uważamy, że nasz projekt jest innowacyjny, powinniśmy uzasadnić, co o tym decyduje oraz jakie będą jego efekty oraz jak realizacja projektu rozwiąże określone problemy. Pamiętajmy, także o opisaniu komplementarności projektu, jeżeli takie występuje. 

Pozostałe informacje dotyczące formularza wniosku o dofinansowanie zostały przedstawione w drugiej części artykułu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA