REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Tylko przez kilka dni będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie w ramach konkursu na wsparcie przedsiębiorców w województwie mazowieckim. To prawdopodobnie jedyny nabór wniosków w tym roku w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

W dniu 30 czerwca 2010 roku został ogłoszony długo oczekiwany przez przedsiębiorców nabór wniosków o dofinansowanie dla działania 1.5 Rozwój przedsiębiorczości. Nabór trwa 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o naborze i zakończy się 14 lipca 2010 roku. Nie sugerujmy się jednak okresem wakacyjnym i pewnością, że inni przedsiębiorcy myślami są bliżej letnich wojaży, aniżeli unijnych funduszy.

REKLAMA

REKLAMA

Harmonogram konkursu był aktualizowany kilkakrotnie a nasi „rywale” w wyścigu o unijne dotacje na pewno starannie się do niego przygotowali. Sytuacji nie poprawia także fakt, że do rozdysponowania w ramach tego konkursu pozostało „zaledwie” 16 mln złotych. To kropla w morzu potrzeb przedsiębiorców i już teraz można stwierdzić, że konkurs będzie cieszył się ogromną popularnością. W artykule tym przybliżę podstawowe zasady aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu, zgodnie z dokumentacją konkursową.

Aktualne i obowiązujące wersje dokumentów konkursowych zawsze znajdują się na stronie instytucji organizującej konkurs. W przypadku działania 1.5 funkcje tą pełni Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU). Dokumenty jak również wszystkie niezbędne informacje, które mogą być pomocne w procesie aplikowania o środki unijne znajdują się pod adresem: http://www.mazowia.eu

Wniosek o dofinansowanie

Aplikowanie o unijne środki w ramach Programu Regionalnego Województwa Mazowieckiego odbywa się za pośrednictwem internetowego systemu MEWA (Mazowieckiego Elektronicznego Wniosku Aplikacyjnego) dostępnej ze strony internetowej http://www.mazowia.eu (zakładka „złóż wniosek”). 

REKLAMA

Wszystkie wnioski wypełnione w inny sposób aniżeli w aplikacji MEWA zostaną odrzucone i nie będą podlegać ocenie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każdy punkt wniosku o dofinansowanie powinien być wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosków, która dostępna jest na stronie MJWPU. Instytucja ta zaleca również, aby przed złożeniem wniosku o dofinansowanie szczegółowo zapoznać się z wykazem kryteriów stanowiących załącznik nr 5 do Uszczegółowienia RPO WM 2007-2013 w celu sprawdzenia, czy składany wniosek spełnia kryteria otrzymania wsparcia.

Porównaj: Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Wniosek o dofinansowanie należy wypełnić i wysłać w systemie MEWA – o tym pisałem już wcześniej. Jednakże samo wysłanie wniosku w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu MEWA nie kończy procesu aplikowania o dotację. Kolejny krokiem jest bowiem złożenie dokumentacji konkursowej w wersji papierowej. Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej wydrukowanej z zakładki „korespondencja wysłana” należy złożyć w dwóch egzemplarzach (oryginał wniosku i kopia), w formacie A4 wraz z wymaganymi załącznikami (również w dwóch egzemplarzach).

Pamiętajmy, aby załączniki do wniosku były przygotowane na obowiązujących formularzach, których wzory zamieszczone są na stronie MJWPU. 

Elektroniczną wersję biznes planu wraz z załącznikiem należy wysłać zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie internetowej w zakładce „Złóż wniosek - Mazowiecki Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny (MEWA)”. Elektroniczny format załącznika powinien być zgodny z elektronicznym formatem wzoru załączonego do niniejszego Regulaminu.

Wersja papierowa wniosku o dofinansowanie powinna być tożsama z wersją elektroniczną (taka sama suma kontrolna wersji papierowej i elektronicznej).

Gdzie składać?

Wnioski o dofinansowanie należy składać w Punkcie Przyjmowania Wniosków MJWPU od 30 czerwca 2010 r. do 14 lipca 2010 r. Termin dostarczenia wniosku o dofinansowanie upływa z dniem 14 lipca o godz. 16.00. W tym czasie wnioskodawca jest zobowiązany dostarczyć wersję papierową (w 2 egzemplarzach) wniosku o dofinansowanie do Punktu Przyjmowania Wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie złożone po tym terminie zostaną odrzucone.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

REKLAMA

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA