REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Tylko przez kilka dni będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie w ramach konkursu na wsparcie przedsiębiorców w województwie mazowieckim. To prawdopodobnie jedyny nabór wniosków w tym roku w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

W dniu 30 czerwca 2010 roku został ogłoszony długo oczekiwany przez przedsiębiorców nabór wniosków o dofinansowanie dla działania 1.5 Rozwój przedsiębiorczości. Nabór trwa 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o naborze i zakończy się 14 lipca 2010 roku. Nie sugerujmy się jednak okresem wakacyjnym i pewnością, że inni przedsiębiorcy myślami są bliżej letnich wojaży, aniżeli unijnych funduszy.

REKLAMA

REKLAMA

Harmonogram konkursu był aktualizowany kilkakrotnie a nasi „rywale” w wyścigu o unijne dotacje na pewno starannie się do niego przygotowali. Sytuacji nie poprawia także fakt, że do rozdysponowania w ramach tego konkursu pozostało „zaledwie” 16 mln złotych. To kropla w morzu potrzeb przedsiębiorców i już teraz można stwierdzić, że konkurs będzie cieszył się ogromną popularnością. W artykule tym przybliżę podstawowe zasady aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu, zgodnie z dokumentacją konkursową.

Aktualne i obowiązujące wersje dokumentów konkursowych zawsze znajdują się na stronie instytucji organizującej konkurs. W przypadku działania 1.5 funkcje tą pełni Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU). Dokumenty jak również wszystkie niezbędne informacje, które mogą być pomocne w procesie aplikowania o środki unijne znajdują się pod adresem: http://www.mazowia.eu

Wniosek o dofinansowanie

Aplikowanie o unijne środki w ramach Programu Regionalnego Województwa Mazowieckiego odbywa się za pośrednictwem internetowego systemu MEWA (Mazowieckiego Elektronicznego Wniosku Aplikacyjnego) dostępnej ze strony internetowej http://www.mazowia.eu (zakładka „złóż wniosek”). 

Wszystkie wnioski wypełnione w inny sposób aniżeli w aplikacji MEWA zostaną odrzucone i nie będą podlegać ocenie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każdy punkt wniosku o dofinansowanie powinien być wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosków, która dostępna jest na stronie MJWPU. Instytucja ta zaleca również, aby przed złożeniem wniosku o dofinansowanie szczegółowo zapoznać się z wykazem kryteriów stanowiących załącznik nr 5 do Uszczegółowienia RPO WM 2007-2013 w celu sprawdzenia, czy składany wniosek spełnia kryteria otrzymania wsparcia.

Porównaj: Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Wniosek o dofinansowanie należy wypełnić i wysłać w systemie MEWA – o tym pisałem już wcześniej. Jednakże samo wysłanie wniosku w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu MEWA nie kończy procesu aplikowania o dotację. Kolejny krokiem jest bowiem złożenie dokumentacji konkursowej w wersji papierowej. Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej wydrukowanej z zakładki „korespondencja wysłana” należy złożyć w dwóch egzemplarzach (oryginał wniosku i kopia), w formacie A4 wraz z wymaganymi załącznikami (również w dwóch egzemplarzach).

Pamiętajmy, aby załączniki do wniosku były przygotowane na obowiązujących formularzach, których wzory zamieszczone są na stronie MJWPU. 

Elektroniczną wersję biznes planu wraz z załącznikiem należy wysłać zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie internetowej w zakładce „Złóż wniosek - Mazowiecki Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny (MEWA)”. Elektroniczny format załącznika powinien być zgodny z elektronicznym formatem wzoru załączonego do niniejszego Regulaminu.

Wersja papierowa wniosku o dofinansowanie powinna być tożsama z wersją elektroniczną (taka sama suma kontrolna wersji papierowej i elektronicznej).

Gdzie składać?

Wnioski o dofinansowanie należy składać w Punkcie Przyjmowania Wniosków MJWPU od 30 czerwca 2010 r. do 14 lipca 2010 r. Termin dostarczenia wniosku o dofinansowanie upływa z dniem 14 lipca o godz. 16.00. W tym czasie wnioskodawca jest zobowiązany dostarczyć wersję papierową (w 2 egzemplarzach) wniosku o dofinansowanie do Punktu Przyjmowania Wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie złożone po tym terminie zostaną odrzucone.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA