REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu
Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

REKLAMA

REKLAMA

Tylko przez kilka dni będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie w ramach konkursu na wsparcie przedsiębiorców w województwie mazowieckim. To prawdopodobnie jedyny nabór wniosków w tym roku w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

W dniu 30 czerwca 2010 roku został ogłoszony długo oczekiwany przez przedsiębiorców nabór wniosków o dofinansowanie dla działania 1.5 Rozwój przedsiębiorczości. Nabór trwa 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o naborze i zakończy się 14 lipca 2010 roku. Nie sugerujmy się jednak okresem wakacyjnym i pewnością, że inni przedsiębiorcy myślami są bliżej letnich wojaży, aniżeli unijnych funduszy.

REKLAMA

REKLAMA

Harmonogram konkursu był aktualizowany kilkakrotnie a nasi „rywale” w wyścigu o unijne dotacje na pewno starannie się do niego przygotowali. Sytuacji nie poprawia także fakt, że do rozdysponowania w ramach tego konkursu pozostało „zaledwie” 16 mln złotych. To kropla w morzu potrzeb przedsiębiorców i już teraz można stwierdzić, że konkurs będzie cieszył się ogromną popularnością. W artykule tym przybliżę podstawowe zasady aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu, zgodnie z dokumentacją konkursową.

Aktualne i obowiązujące wersje dokumentów konkursowych zawsze znajdują się na stronie instytucji organizującej konkurs. W przypadku działania 1.5 funkcje tą pełni Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU). Dokumenty jak również wszystkie niezbędne informacje, które mogą być pomocne w procesie aplikowania o środki unijne znajdują się pod adresem: http://www.mazowia.eu

Wniosek o dofinansowanie

Aplikowanie o unijne środki w ramach Programu Regionalnego Województwa Mazowieckiego odbywa się za pośrednictwem internetowego systemu MEWA (Mazowieckiego Elektronicznego Wniosku Aplikacyjnego) dostępnej ze strony internetowej http://www.mazowia.eu (zakładka „złóż wniosek”). 

Wszystkie wnioski wypełnione w inny sposób aniżeli w aplikacji MEWA zostaną odrzucone i nie będą podlegać ocenie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każdy punkt wniosku o dofinansowanie powinien być wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosków, która dostępna jest na stronie MJWPU. Instytucja ta zaleca również, aby przed złożeniem wniosku o dofinansowanie szczegółowo zapoznać się z wykazem kryteriów stanowiących załącznik nr 5 do Uszczegółowienia RPO WM 2007-2013 w celu sprawdzenia, czy składany wniosek spełnia kryteria otrzymania wsparcia.

Porównaj: Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Wniosek o dofinansowanie należy wypełnić i wysłać w systemie MEWA – o tym pisałem już wcześniej. Jednakże samo wysłanie wniosku w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu MEWA nie kończy procesu aplikowania o dotację. Kolejny krokiem jest bowiem złożenie dokumentacji konkursowej w wersji papierowej. Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej wydrukowanej z zakładki „korespondencja wysłana” należy złożyć w dwóch egzemplarzach (oryginał wniosku i kopia), w formacie A4 wraz z wymaganymi załącznikami (również w dwóch egzemplarzach).

Pamiętajmy, aby załączniki do wniosku były przygotowane na obowiązujących formularzach, których wzory zamieszczone są na stronie MJWPU. 

Elektroniczną wersję biznes planu wraz z załącznikiem należy wysłać zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie internetowej w zakładce „Złóż wniosek - Mazowiecki Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny (MEWA)”. Elektroniczny format załącznika powinien być zgodny z elektronicznym formatem wzoru załączonego do niniejszego Regulaminu.

Wersja papierowa wniosku o dofinansowanie powinna być tożsama z wersją elektroniczną (taka sama suma kontrolna wersji papierowej i elektronicznej).

Gdzie składać?

Wnioski o dofinansowanie należy składać w Punkcie Przyjmowania Wniosków MJWPU od 30 czerwca 2010 r. do 14 lipca 2010 r. Termin dostarczenia wniosku o dofinansowanie upływa z dniem 14 lipca o godz. 16.00. W tym czasie wnioskodawca jest zobowiązany dostarczyć wersję papierową (w 2 egzemplarzach) wniosku o dofinansowanie do Punktu Przyjmowania Wniosków. 

Wnioski o dofinansowanie złożone po tym terminie zostaną odrzucone.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA