REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Milewski Marcin
Dotacje 2012 - fundusze unijne dla firm
Dotacje 2012 - fundusze unijne dla firm

REKLAMA

REKLAMA

Dotacje w 2012 roku obejmą przedsiębiorców m.in. w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W sumie jest to 12 działań i poddziałań. Podpowiadamy gdzie szukać dotacji dla firm w 2012 roku.

Dotacje w 2012 roku dla firm w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka będą dostępne w ramach zróżnicowanych działań i poddziałań. Poniżej prezentujemy ich listę.

REKLAMA

Działania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, w ramach których w 2012 r. planowane jest ogłoszenie naborów:

  • Poddziałanie 3.3.2 Wsparcie dla MSP

Dla kogo: mikro-, mali i średni przedsiębiorcy.
Na co: zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym.

  • Działanie 4.3 Kredyt Technologiczny

Dla kogo: mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Na co: na wsparcie inwestycji w zakresie wdrażania nowych technologii poprzez udzielenie MSP kredytu technologicznego z możliwością jego częściowej spłaty ze środków Funduszu Kredytu Technologicznego w formie premii technologicznej.

  • Działanie 4.5 Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki

REKLAMA

Dla kogo: przedsiębiorcy.
Na co: w ramach poddziałania 4.5.1 Wsparcie inwestycji w sektorze produkcyjnym – na inwestycje o charakterze innowacyjnym (np. innowacyjne technologie, innowacyjne produkty), obejmujące zakup lub wdrożenie rozwiązania technologicznego, które jest stosowane na świecie przez okres nie dłuższy niż 3 lata lub stopień jego rozprzestrzenienia na świecie w danej branży nie przekracza 15%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach poddziałania 4.5.2 Wsparcie inwestycji w sektorze usług nowoczesnych - na inwestycje obejmujące zakup środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wzrost zatrudnienia netto nie mniejszy niż 100 nowych miejsc pracy, prowadzące do utworzenia lub rozbudowy centrów usług wspólnych, centrów IT.

  • Działanie 5.1 Wspieranie rozwoju powiązań kooperacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym

Dla kogo: grupy przedsiębiorców, instytucje otoczenia biznesu.
Na co: wspólne przedsięwzięcia grup przedsiębiorców w zakresie: tworzenia oraz zarządzania strukturą organizacyjną powiązania kooperacyjnego, przygotowania wspólnych planów rozwoju powiązań kooperacyjnych, inwestycji realizowanych przez kooperujących przedsiębiorców niezbędnych dla funkcjonowania i rozwoju powiązania, a także w zakresie działań marketingowych powiązań kooperacyjnych.

  • Poddziałania 5.4.1. Wsparcie na uzyskanie/realizację ochrony własności przemysłowej

Dla kogo: mikro, mali i średni przedsiębiorcy.
Na co: projekty mające na celu wykorzystywanie możliwości ochrony przedmiotów własności przemysłowej (wynalazków, wzorów użytkowych oraz wzorów przemysłowych), szczególnie poza granicami kraju. Refundacja  wydatków poniesionych na przygotowanie dokumentacji zgłoszeniowej  oraz prowadzenie postępowań przed właściwymi organami ochrony własności przemysłowej, związanych z uzyskaniem praw własności przemysłowej, a także z realizacją ochrony własności przemysłowej.

Polecamy: Zagraniczne staże dla początkujących przedsiębiorców

  • Działanie 6.1 Paszport do eksportu

Dla kogo: mikro, mali i średni przedsiębiorcy.
Na co: projekty mające na celu wejście na nowe rynki i wzmocnienie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, projekty przyczyniające się do zwiększenia udziału sprzedaży na rynki zagraniczne w ogólnej sprzedaży przedsiębiorstwa oraz projekty promujące polską markę na rynkach zagranicznych.

  • Poddziałanie 6.5.2 Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji
  • Projekty promocji o charakterze ogólnym

Dla kogo: przedsiębiorcy.
Na co: organizację i wsparcie imprez promocyjnych o charakterze ogólnym w kraju i za granicą, zwiększających stopień rozpoznawalności Polski w świecie, w tym wydarzenia promujące Polskę i Polaków, polską kulturę.

  • Programy promocji o charakterze branżowym

Dla kogo: przedsiębiorcy.
Na co: organizację i wsparcie kompleksowych branżowych programów promocji polskich specjalności eksportowych – towarów i usług,  produktów kultury, wykorzystujących różne formy promocji.

  • Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

Dla kogo: mikro i mali przedsiębiorcy.
Na co: projekty mające na celu świadczenie usług drogą elektroniczną (usług cyfrowych), w tym wytworzenie produktów cyfrowych niezbędnych do świadczenia tych usług. Wymaganym rezultatem kwalifikowanego do wsparcia projektu jest wytworzenie, świadczenie i aktualizacja usług cyfrowych.

  • Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B

Dla kogo: przedsiębiorcy sektora MSP
Na co: przedsięwzięcia o charakterze zarówno technicznym (informatycznym), jak i organizacyjnym, które prowadzą do realizacji procesów biznesowych w formie elektronicznej, obejmujących trzy lub więcej przedsiębiorstw.

  • Działanie 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie „ostatniej mili”

Dla kogo: mikro-, mali i średni przedsiębiorcy oraz organizacje pozarządowe non-profit
Na co: na budowę dedykowanej infrastruktury teleinformatycznej stworzonej pomiędzy najbliższym lub najbardziej efektywnym punktem dystrybucji Internetu a grupą docelową.

  • W ramach 4. osi priorytetowej POIG planowany jest nowy instrument

Dla kogo: beneficjentami mieliby być przedsiębiorcy z sektora MSP.
Na co: projekty w ramach nowego instrumentu mają polegać na pierwszym wdrożeniu w przedsiębiorstwie wyników prac B+R, własnych lub nabytych. Najlepiej byłoby dofinansowywać wdrożenie takich wyników, na które beneficjent posiada patent. Dodatkowo wskazane byłoby premiowanie wdrażania wyników własnych badań.

Polecamy: Dotacje dla wiejskich mikroprzedsiębiorców

  • W ramach poddziałania 1.3.1 POIG rozważana jest zmiana zasad udzielania wsparcia

Dla kogo: beneficjentem będą jednostki naukowe wchodzące w skład konsorcjum naukowo-przemysłowego, zaś grupę docelową będą stanowili przedsiębiorcy, którzy wspólnie z jednostką naukową utworzą konsorcjum.
Na co: na realizację projektów rozwojowych, mających na celu wykonanie prac badawczych, których wyniki stanowią podstawę do zastosowania w praktyce.

Źródło: MRR

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA