REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze w lipcu rozpoczyna się nabór wniosków do tego popularnego wśród przedsiębiorców działania. Do rozdysponowania pomiędzy zainteresowane podmioty będzie około 320 mln PLN. Jednocześnie zmianom uległy zasady aplikowania o środki unijne.O jakich zmianach mówimy?

Organizator konkursu, czyli Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wychodząc naprzeciw postulatom przedsiębiorców zmieniła zasady organizacji konkursu, które mają być bardziej przyjazne dla potencjalnych wnioskodawców. W tej części artykułu przedstawię pozostałe zmiany związane z naborem wniosków, które będą obowiązywały podczas najbliższego naboru.

REKLAMA

Zmiany w procedurze składania wniosków

REKLAMA

Podczas najbliższego naboru przedsiębiorcy będą mogli aplikować do tego działania na dwa sposoby. W pierwszym przypadku – przy wykorzystaniu elektronicznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym (złożenie podpisu poprzez skrzynkę ePUAP- www.epuap.gov.pl) lub w tradycyjny sposób - za pośrednictwem Generatora Wniosków, który zamieszczony jest na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, http://www.parp.gov.pl

Przedsiębiorcy nie dysponujący takim podpisem, po sporządzeniu wniosku i zarejestrowaniu go we właściwej Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) za pomocą Generatora Wniosków, zobowiązani będą do przesłania do RIF (pocztą lub kurierem) podpisanego wydruku wniosku wraz z załącznikami.

Zobacz również: Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część I

Pamiętajmy, że za moment przyjęcia wniosku będzie uznany moment jego zarejestrowania w generatorze. Dofinansowanie może zostać udzielone wnioskodawcy, który złożył nie więcej niż jeden wniosek o udzielenie wsparcia w ramach danego konkursu. Wycofanie złożonego (zarejestrowanego w Generatorze Wniosków) wniosku o dofinansowanie nie umożliwia wnioskodawcy ponownego złożenia kolejnego wniosku w ramach tego samego naboru.
Intensywność unijnego wsparcia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podczas naboru wniosków przyjęto za rozporządzeniem maksymalny poziom wsparcia w wysokości 70% wydatków kwalifikowanych w projekcie. W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Dla projektu, w którym wysokość wydatków kwalifikowanych wynosi 200 tys. złotych, maksymalna kwota unijnej dotacji wyniesie 140 tys. złotych, a dla projektodawców, którzy do 27 roku życia 160 tys. złotych.

Polecamy serwis Umowy w firmie

Przypomnijmy, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca otrzymujący wsparcie jest zobowiązany do zapewnienia finansowania projektu w części nieobjętej wsparciem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA