REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wnioskodawców działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, podjęto działania, które w założeniu mają ułatwić aplikowanie o środki pomocowe. Ostateczna decyzja w tej sprawie została podjęta podczas posiedzenia Komitetu Monitorującego Programu Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, które odbyło się 22 czerwca br. Przyjęte zmiany będą obowiązywać już od najbliższego naboru wniosków tj. od 30 lipca br. Koniecznie zapoznaj się z tymi zmianami.

REKLAMA

Postulaty zmian zasad aplikowania o środki w ramach tego popularnego konkursu były niejednokrotnie wysuwane ze strony przedsiębiorców. W związku z tym najpierw dokonano zmiany rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego regulującego warunki przyznawania pomocy, a następnie zaproponowano szereg rozwiązań już na etapie składania dokumentacji konkursowej. Przypomnę tylko, że konkursy ogłaszane w ramach działania 8.1 cieszyły się w 2009 roku ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. W ramach ogłoszonych naborów wnioski złożyło ponad 2,8 tys. osób, które ubiegały się o dotacje wysokości 1,8 mld zł. Można zatem przypuszczać, że również tegoroczny nabór będzie bił rekordy popularności wśród przedsiębiorców.

REKLAMA

Od czerwca br. wnioskodawców zainteresowanych pozyskaniem środków unijnych w ramach działania 8.1. POIG obowiązuje nowa treść rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007—2013. Aktualna wersja rozporządzenia z 2 czerwca 2010 roku jest dostępna pod adresem strony internetowej: http://poig.parp.gov.pl

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Jakość, nie termin

W zgodzie z dokumentacją konkursową, wsparcie w ramach naboru będą mogły otrzymać wyłącznie projekty o najwyższej innowacyjności, które oparte są o solidny model biznesowy, rokujący powodzenie na rynku. Przypomnijmy, że po zamknięciu naboru wniosków, co nastąpi zgodnie z ogłoszeniem konkursowym w dniu 30 września br., złożona dokumentacja będzie podlegała ocenie pod kątem spełniania określonych kryteriów. Wśród szeregu kryteriów, nasze wnioski będą oceniane również pod względem tzw. kryteriów merytorycznych fakultatywnych.

Wymagana liczba punktów do uzyskania, aby wniosek mógł być rekomendowany do dofinansowania podczas tej oceny wynosi 60 punktów. Im większa liczba punktów zdobyta podczas tej oceny tym nasze szanse na uzyskanie wsparcie są większe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? - część I

Podczas najbliższego naboru przyjęto, że projekt będzie mógł uzyskać dodatkowe punkty, jeżeli:

  • w ramach projektu wnioskodawca udowodni, że będzie osiągał inne przychody niż ze świadczenia e-usługi, które związane będą z udostępnieniem zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów i nie będą stanowić czynnika decydującego o rentowności projektu,

Wnioskodawca chcący uzyskać punkty w omawianym kryterium fakultatywnym zobowiązany jest do przedstawienia odpowiedniej kalkulacji rentowności oraz wartości przepływów pieniężnych we właściwych punktach wniosku o dofinansowanie wskazanych w Instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie.

  • e–usługa świadczona będzie zarówno dla odbiorów krajowych jak i zagranicznych

Wnioskodawca zainteresowany otrzymaniem dodatkowych punktów w ramach tego kryteriów powinien zadbać m.in. o to aby e-usługa była na tyle uniwersalna i elastyczna, by mogła być świadczona zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych.

  • e-usługa ma znaczenie w skali krajowej lub międzynarodowej

Kryterium dotyczy zaawansowanych e-usług, które mogą okazać się przełomowe w skali krajowej lub międzynarodowej tj. e-usług, których innowacyjność jest na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży.

Polecamy serwis Umowy w firmie

  • zasadnicza (specyficzna) funkcjonalność dotycząca głównej funkcji e-usługi odpowiada na niezagospodarowaną dotychczas niszę rynkową, poprzez zaspokajanie zasadniczej potrzeby grupy docelowej, która nie może być zaspokojona przez inne usługi lub produkty aktualnie dostępne na rynku

W przypadku uruchomienia serwisu z narzędziami do automatycznej korekty dokumentów formatu X, umożliwiającego dodatkowo edycję dokumentów formatu X i udostępniającego bazę tematów pomocy bazującą na doświadczeniach społeczności użytkowników e-usługi, podstawową użytecznością e-usługi jest usługa korekty dokumentów formatu X.

  • projekt wykazuje wysoką efektywność ekonomiczną

Jest to kryterium rozstrzygające, decydujące o ostatecznej liczbie punktów uzyskanych przez projekt.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA