REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wnioskodawców działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, podjęto działania, które w założeniu mają ułatwić aplikowanie o środki pomocowe. Ostateczna decyzja w tej sprawie została podjęta podczas posiedzenia Komitetu Monitorującego Programu Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, które odbyło się 22 czerwca br. Przyjęte zmiany będą obowiązywać już od najbliższego naboru wniosków tj. od 30 lipca br. Koniecznie zapoznaj się z tymi zmianami.

REKLAMA

Postulaty zmian zasad aplikowania o środki w ramach tego popularnego konkursu były niejednokrotnie wysuwane ze strony przedsiębiorców. W związku z tym najpierw dokonano zmiany rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego regulującego warunki przyznawania pomocy, a następnie zaproponowano szereg rozwiązań już na etapie składania dokumentacji konkursowej. Przypomnę tylko, że konkursy ogłaszane w ramach działania 8.1 cieszyły się w 2009 roku ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. W ramach ogłoszonych naborów wnioski złożyło ponad 2,8 tys. osób, które ubiegały się o dotacje wysokości 1,8 mld zł. Można zatem przypuszczać, że również tegoroczny nabór będzie bił rekordy popularności wśród przedsiębiorców.

REKLAMA

Od czerwca br. wnioskodawców zainteresowanych pozyskaniem środków unijnych w ramach działania 8.1. POIG obowiązuje nowa treść rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007—2013. Aktualna wersja rozporządzenia z 2 czerwca 2010 roku jest dostępna pod adresem strony internetowej: http://poig.parp.gov.pl

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Jakość, nie termin

W zgodzie z dokumentacją konkursową, wsparcie w ramach naboru będą mogły otrzymać wyłącznie projekty o najwyższej innowacyjności, które oparte są o solidny model biznesowy, rokujący powodzenie na rynku. Przypomnijmy, że po zamknięciu naboru wniosków, co nastąpi zgodnie z ogłoszeniem konkursowym w dniu 30 września br., złożona dokumentacja będzie podlegała ocenie pod kątem spełniania określonych kryteriów. Wśród szeregu kryteriów, nasze wnioski będą oceniane również pod względem tzw. kryteriów merytorycznych fakultatywnych.

Wymagana liczba punktów do uzyskania, aby wniosek mógł być rekomendowany do dofinansowania podczas tej oceny wynosi 60 punktów. Im większa liczba punktów zdobyta podczas tej oceny tym nasze szanse na uzyskanie wsparcie są większe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? - część I

Podczas najbliższego naboru przyjęto, że projekt będzie mógł uzyskać dodatkowe punkty, jeżeli:

  • w ramach projektu wnioskodawca udowodni, że będzie osiągał inne przychody niż ze świadczenia e-usługi, które związane będą z udostępnieniem zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów i nie będą stanowić czynnika decydującego o rentowności projektu,

Wnioskodawca chcący uzyskać punkty w omawianym kryterium fakultatywnym zobowiązany jest do przedstawienia odpowiedniej kalkulacji rentowności oraz wartości przepływów pieniężnych we właściwych punktach wniosku o dofinansowanie wskazanych w Instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie.

  • e–usługa świadczona będzie zarówno dla odbiorów krajowych jak i zagranicznych

Wnioskodawca zainteresowany otrzymaniem dodatkowych punktów w ramach tego kryteriów powinien zadbać m.in. o to aby e-usługa była na tyle uniwersalna i elastyczna, by mogła być świadczona zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych.

  • e-usługa ma znaczenie w skali krajowej lub międzynarodowej

Kryterium dotyczy zaawansowanych e-usług, które mogą okazać się przełomowe w skali krajowej lub międzynarodowej tj. e-usług, których innowacyjność jest na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży.

Polecamy serwis Umowy w firmie

  • zasadnicza (specyficzna) funkcjonalność dotycząca głównej funkcji e-usługi odpowiada na niezagospodarowaną dotychczas niszę rynkową, poprzez zaspokajanie zasadniczej potrzeby grupy docelowej, która nie może być zaspokojona przez inne usługi lub produkty aktualnie dostępne na rynku

W przypadku uruchomienia serwisu z narzędziami do automatycznej korekty dokumentów formatu X, umożliwiającego dodatkowo edycję dokumentów formatu X i udostępniającego bazę tematów pomocy bazującą na doświadczeniach społeczności użytkowników e-usługi, podstawową użytecznością e-usługi jest usługa korekty dokumentów formatu X.

  • projekt wykazuje wysoką efektywność ekonomiczną

Jest to kryterium rozstrzygające, decydujące o ostatecznej liczbie punktów uzyskanych przez projekt.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA