REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG
Zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wnioskodawców działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, podjęto działania, które w założeniu mają ułatwić aplikowanie o środki pomocowe. Ostateczna decyzja w tej sprawie została podjęta podczas posiedzenia Komitetu Monitorującego Programu Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, które odbyło się 22 czerwca br. Przyjęte zmiany będą obowiązywać już od najbliższego naboru wniosków tj. od 30 lipca br. Koniecznie zapoznaj się z tymi zmianami.

Postulaty zmian zasad aplikowania o środki w ramach tego popularnego konkursu były niejednokrotnie wysuwane ze strony przedsiębiorców. W związku z tym najpierw dokonano zmiany rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego regulującego warunki przyznawania pomocy, a następnie zaproponowano szereg rozwiązań już na etapie składania dokumentacji konkursowej. Przypomnę tylko, że konkursy ogłaszane w ramach działania 8.1 cieszyły się w 2009 roku ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. W ramach ogłoszonych naborów wnioski złożyło ponad 2,8 tys. osób, które ubiegały się o dotacje wysokości 1,8 mld zł. Można zatem przypuszczać, że również tegoroczny nabór będzie bił rekordy popularności wśród przedsiębiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Od czerwca br. wnioskodawców zainteresowanych pozyskaniem środków unijnych w ramach działania 8.1. POIG obowiązuje nowa treść rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007—2013. Aktualna wersja rozporządzenia z 2 czerwca 2010 roku jest dostępna pod adresem strony internetowej: http://poig.parp.gov.pl

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Jakość, nie termin

W zgodzie z dokumentacją konkursową, wsparcie w ramach naboru będą mogły otrzymać wyłącznie projekty o najwyższej innowacyjności, które oparte są o solidny model biznesowy, rokujący powodzenie na rynku. Przypomnijmy, że po zamknięciu naboru wniosków, co nastąpi zgodnie z ogłoszeniem konkursowym w dniu 30 września br., złożona dokumentacja będzie podlegała ocenie pod kątem spełniania określonych kryteriów. Wśród szeregu kryteriów, nasze wnioski będą oceniane również pod względem tzw. kryteriów merytorycznych fakultatywnych.

REKLAMA

Wymagana liczba punktów do uzyskania, aby wniosek mógł być rekomendowany do dofinansowania podczas tej oceny wynosi 60 punktów. Im większa liczba punktów zdobyta podczas tej oceny tym nasze szanse na uzyskanie wsparcie są większe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? - część I

Podczas najbliższego naboru przyjęto, że projekt będzie mógł uzyskać dodatkowe punkty, jeżeli:

  • w ramach projektu wnioskodawca udowodni, że będzie osiągał inne przychody niż ze świadczenia e-usługi, które związane będą z udostępnieniem zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów i nie będą stanowić czynnika decydującego o rentowności projektu,

Wnioskodawca chcący uzyskać punkty w omawianym kryterium fakultatywnym zobowiązany jest do przedstawienia odpowiedniej kalkulacji rentowności oraz wartości przepływów pieniężnych we właściwych punktach wniosku o dofinansowanie wskazanych w Instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie.

  • e–usługa świadczona będzie zarówno dla odbiorów krajowych jak i zagranicznych

Wnioskodawca zainteresowany otrzymaniem dodatkowych punktów w ramach tego kryteriów powinien zadbać m.in. o to aby e-usługa była na tyle uniwersalna i elastyczna, by mogła być świadczona zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych.

  • e-usługa ma znaczenie w skali krajowej lub międzynarodowej

Kryterium dotyczy zaawansowanych e-usług, które mogą okazać się przełomowe w skali krajowej lub międzynarodowej tj. e-usług, których innowacyjność jest na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży.

Polecamy serwis Umowy w firmie

  • zasadnicza (specyficzna) funkcjonalność dotycząca głównej funkcji e-usługi odpowiada na niezagospodarowaną dotychczas niszę rynkową, poprzez zaspokajanie zasadniczej potrzeby grupy docelowej, która nie może być zaspokojona przez inne usługi lub produkty aktualnie dostępne na rynku

W przypadku uruchomienia serwisu z narzędziami do automatycznej korekty dokumentów formatu X, umożliwiającego dodatkowo edycję dokumentów formatu X i udostępniającego bazę tematów pomocy bazującą na doświadczeniach społeczności użytkowników e-usługi, podstawową użytecznością e-usługi jest usługa korekty dokumentów formatu X.

  • projekt wykazuje wysoką efektywność ekonomiczną

Jest to kryterium rozstrzygające, decydujące o ostatecznej liczbie punktów uzyskanych przez projekt.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA