REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak otrzymać dotację na uruchomienie własnej firmy na Warmii i Mazurach?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacja na uruchomienie własnej firmy na Warmii i Mazurach
Dotacja na uruchomienie własnej firmy na Warmii i Mazurach

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli jesteś bezrobotny i nie masz pieniędzy na otworzenie własnego biznesu dzisiaj możesz to zrobić dzięki funduszom unijnym. Ale uwaga nabór trwa tylko do 6 sierpnia, a liczba uczestników jest ograniczona.

Projekt „Własny biznes- sposób na życie” skierowany jest do osób, w szczególności osób zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy, które zamierzają rozpocząć samodzielną działalność gospodarczą dzięki funduszom unijnym. Projekt skierowany jest do szerokiego grona odbiorców, jednak z uwagi na ograniczoną pulę środków wsparcie uzyskają tylko wybrane osoby. Wyboru uczestników dokonuje Komisja Rekrutacyjna na podstawie przesłanych zgłoszeń.

REKLAMA

Krok I – formularz rekrutacyjny

Osoby spełniające wymogi określone w regulaminie projektu, są zobowiązane do złożenia Formularza Rekrutacyjnego. Formularz ten powinien zostać wypełniony komputerowo i własnoręcznie podpisany.

Porównaj: Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Formularze powinny zostać przesłane pocztą, kurierem lub osobiście dostarczone do:

  • Nidzickiej Fundacji Rozwoju „NIDA”, ul. Rzemieślnicza 3, 13-100 Nidzica,
  • Cechu Rzemieślników i Przedsiębiorców w Szczytnie, ul. Marii Curie - Skłodowskiej 15, 12-100 Szczytno,
  • Cechu Rzemiosł Różnych w Mrągowie, ul. Brzozowa 18, 11-700 Mrągowo

Kandydat na uczestnika projektu może złożyć tylko jeden Formularz Rekrutacyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok II – rozmowa biznesowa

W celu dokonania wyboru uczestników projektu zostanie powołana Komisja Rekrutacyjna. Na podstawie ilości uzyskanych punktów dokona ona ostatecznego wyboru nie więcej niż 90 osób, które przejdą rozmowę biznesową i testy weryfikacyjne (psychologiczne). Po przeprowadzeniu rozmowy biznesowej i testów weryfikacyjnych (psychologicznych) wybrana zostanie grupa 66 osób, która zostanie objęta wsparciem szkoleniowo – doradczym.

Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie podlega jakimkolwiek odwołaniom.

Wsparcie, o którym piszę powyżej jest udzielane uczestnikowi projektu na podstawie tzw. „Umowy o świadczeniu usług szkoleniowo-doradczych”, zawartej pomiędzy uczestnikiem projektu a Fundacją.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Krok III – przyznanie wsparcia finansowego

Po zakończeniu podstawowego wsparcia szkoleniowo-doradczego uczestnicy projektu zobowiązani są do złożenia tzw. „Wniosku na otrzymanie wsparcia finansowego, w terminie i listą załączników określoną przez Fundacje. Na podstawie złożonych wniosków zostanie dokonany wybór beneficjentów, którzy otrzymają wsparcie finansowe na uruchomienie własnej firmy. Planuje się, że spośród osób uczestniczących w części szkoleniowej, do wsparcia finansowego zostanie wytypowanych około 55 osób. Po otrzymaniu informacji o możliwości przyznania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości uczestnik projektu zobowiązany jest do zarejestrowania działalności gospodarczej, najpóźniej do dnia podpisania „Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA