REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promowanie działań innowacyjnych – część III

 Talento
Firma konsultingowa
Promowanie działań innowacyjnych
Promowanie działań innowacyjnych
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W części 2 artykułu przedstawiliśmy działanie PO IG 4.3 Kredyt technologiczny PO IG 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym. Poniżej zaprezentowane zostaną kolejne działania PO IG dedykowane sektorowi MSPPO IG 4.5 Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki.

Działanie daje teoretyczną możliwość wsparcia dla MSP. Teoretyczną gdyż, pomimo że MSP są w grupie, która może ubiegać się o wsparcie, to minimalne progi i założenia inwestycyjne przy projektach możliwych do realizacji w ramach tego działania wykluczają tę grupę firm.

REKLAMA

Przyjrzymy się proponowanym typom działań: 

A. Nowe inwestycje o charakterze innowacyjnym, obejmujące zakup lub wdrożenie rozwiązania technologicznego, które jest stosowane na świecie przez okres nie dłuższy niż trzy lata lub stopień jego rozprzestrzenienia na świecie w danej branży nie przekracza 15 proc. oraz spełniające poniższe warunki (łącznie):

  •  wydatki kwalifikowane nie mniejsze niż 160 mln zl oraz wzrost zatrudnienia nie mniejszy niż 200 osób.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

B. Wsparcie inwestycji w sektorze usług nowoczesnych, obejmujące zakup środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wzrost zatrudnienia nie mniejszy niż sto osób, prowadzące do utworzenia/rozbudowy centrów usług wspólnych lub centrów IT.
C. Nowe inwestycje o wydatkach kwalifikowanych powyżej 2 mln zl, dotyczące rozpoczęcia lub rozwinięcia działalności B + R, obejmujące zakup środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wzrost zatrudnienia nie mniejszy niż dziesięć osób personelu B + R, prowadzące do utworzenia lub rozwinięcia działalności centrów badawczo-rozwojowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach działania przedsiębiorcy mogą uzyskać wsparcie w wysokości do 30 proc. wydatków kwalifikowanych.

Porównaj: Dotacje na tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw

PO IG 5.4 Zarządzanie własnością intelektualną

Zarządzanie własnością intelektualną jest w Polsce wciąż kwestią marginalizowaną. Działanie skierowane jest do sektora MSP i ma zachęcić przedsiębiorców do stosowania ochrony prawnej wytworów intelektualnych. Interesujące dla MSP będzie w szczególności poddziałanie 5.4.1 Wsparcie na uzyskanie/realizację ochrony własności przemysłowej. Nabór w tym poddziałaniu uruchomiono 1 lutego br. i będzie kontynuowany do wyczerpania alokacji na 2010.

W tym czasie możliwe są do realizacji dwa typy projektów:

  • Wsparcie na uzyskanie ochrony własności przemysłowej" - umożliwia pokrycie kosztów przygotowania zgłoszenia wynalazku, wzoru użytkowego lub wzoru przemysłowego przez zawodowego pełnomocnika i pokrycie kosztów zgłoszenia wynalazku, wzoru użytkowego lub wzoru przemysłowego.
  •  „Wsparcie na realizację ochrony własności przemysłowej" - umożliwia pokrycie kosztów związanych z wszczęciem i prowadzeniem postępowania w zakresie unieważnienia patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy albo prawa z rejestracji lub postępowania w zakresie stwierdzenia wygaśnięcia patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy albo prawa z rejestracji.

Wydatkami kwalifikującymi w ramach tych działań są m.in.: opłaty urzędowe, opłaty za tłumaczenia czy koszty związane z prowadzeniem postępowania w danej instancji przez zawodowego pełnomocnika. Wartość projektów nie może być niższa niż 2 tys. zł, ani nie może przekroczyć 400 tys. zl. Przy czym procent dofinansowania wynosi od 35 do 70 proc. całości projektu.

PO IG 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej

To jedno z najbardziej znanych i najlepiej rozreklamowanych działań PARP-u. Wsparcie w nim mogą uzyskać firmy istniejące na rynku nie dłużej niż rok. Projekt musi zakładać wprowadzenie na rynek i świadczenie przez firmę e-usługi. Kwota kosztów kwalifikowanych to maksymalnie 700.000 PLN, a poziom dofinansowania najprawdopodobniej będzie wynosił 70-80 proc. kosztów kwalifikowanych. Dokładne, zmienione w stosunku do dotychczasowych warunki udzielania wsparcia mają być znane w lipcu br., ponieważ, do końca II kwartału 2010 r. ma wejść w życie nowe rozporządzenie dotyczące przeprowadzania konkursów PO IG 8.1 i 8.2. Nabór wniosków w działaniu 8.1 potrwa od 29.07 do 30.09. br.

Polecamy: PO IG 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B

REKLAMA

Działanie ma na celu dofinansowanie przedsięwzięć o charakterze technicznym, informatycznym i organizacyjnym, które prowadzą do realizacji procesów biznesowych w formie elektronicznej. Przedsięwzięcie musi obejmować minimum trzy współpracujące firmy z sektora MSP. Podobnie jak w przypadku 8.1., szczegóły naboru będą znane w połowie 2010 r. Intensywność wsparcia będzie wynosiła od 50-85 proc, w zależności od charakteru zakupu i wielkości firmy.

Inwestycje w innowacyjność polskich firm mogą dać efekty, które będą niewspółmiernie wysokie do nakładów. Efekty w wysokie technologie pozwolą polskim przedsiębiorcom na podjęcie konkurencji na rynkach międzynarodowych.

Polecamy serwis Szkolenia

PO IG ma na celu wdrożenie i promocję nowoczesnych rozwiązań, które umożliwią budowę społeczeństwa opartego na wiedzy i realizację przedsięwzięć o dużym potencjale. Konkurencja w programie jest z reguły duża, a wnioski składane są na wartość wielokrotnie przekraczającą wielkość alokacji w danym konkursie, dlatego niezwykle istotna jest nie tylko ponadprzeciętna idea, ale także starannie opracowany plan realizacji.

W konkursach dotacyjnych „czysty pomysł" nie wystarcza. Przygotowując się do wniosku musimy zaplanować realizację projektu krok po kroku. Określić jego słabe i mocne strony oraz zastanowić się nad wymiernymi efektami, jakie przyniesie. Czasami oprócz doskonałej idei i starannego zaplanowania przyda nam się także odrobina szczęścia - w postaci przychylnego oka osoby oceniającej projekt do naszej koncepcji.

Nabór wniosków planowany jest na październik i listopad 2010r.

Kinga Korniejenko - specjalistka ds. funduszy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA