REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dofinansowanie e-biznesu
Dofinansowanie e-biznesu

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka firmy partnerskie mogą starać się o dofinansowanie wdrożenia procesów biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Beneficjenci, cel działania i poziom dofinansowania

Beneficjentami działania 8.2 mogą być wszyscy przedsiębiorcy z sektora MŚP, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą i mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wykluczone z możliwości starania się o wsparcie są jedynie duże firmy, a więc te , które zatrudniają powyżej 250 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Działanie to ma na celu wspieranie przede wszystkim przedsięwzięcia o charakterze technicznym i organizacyjnym, dzięki któremu co najmniej dwie firmy będą mogły realizować wspólne procesy biznesowe prowadzone w formie elektronicznej. Dofinansowanie może być udzielone firmom , które planują rozwój lub rozpoczęcie współpracy w oparciu o rozwiązania elektroniczne, poprzez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów podmiotów z którymi kooperują lub z którymi dopiero zamierzają rozpocząć współpracę.

Ma to na celu automatyzację wymiany informacji między systemami tych firm. Cel ten można osiągnąć albo poprzez integrację systemów współpracujących firm albo poprzez wdrożenie nowego systemu. Projekty te mogą zostać objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące.

Kwota dofinansowania uzależniona jest od wielu czynników, między innymi od wielkości przedsiębiorstwa, lokalizacji projektu i kategorii wydatków. Niemniej jednak kwota ta nie może być niższa niż 20 tysięcy złotych i wyższa niż 2 mln złotych. 

Polecamy: Jak oceniany jest wniosek o dotację

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski przygotowuje się w specjalnie do tego celu uruchomionych generatorze wniosków dostępnym na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wykaz niezbędnych załączników jest każdorazowo umieszczany w ogłoszeniach o konkursie w ramach poszczególnych rund aplikacyjnych. Wypełniony wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami składa się do odpowiedniej dla miejsca realizacji inwestycji Regionalnej Instytucji Finansującej. Wykaz poszczególnych placówek i ich dane teleadresowe są również dostępne na stronie internetowej PARPu.

Terminy konkursów

REKLAMA

Ze względu na duże zainteresowanie konkursem do tej pory zorganizowano już kilka rund aplikacyjnych: jeden w 2008 roku i aż trzy w 2009 roku. Ogłoszenie o naborze najbliższego konkursu zaplanowano na 15 września 2010 roku, a sam nabór wniosków na okres od 29 października 2010 roku do 30 listopada 2010 roku. Będzie to najprawdopodobniej jedyny konkurs w ramach tego działania w 2010 roku. Czas oczekiwania na wynik konkursu to okres około 4 miesięcy.

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby wraz ze swoimi partnerami prowadzić procesy biznesowe w formie elektronicznej, będą więc mogli w najbliższym czasie postarać się o dofinansowanie na ten cel. Muszą jednak wstrzymać się z realizacją inwestycji, z uwagi na to, że wszelkie wydatki można w ramach konkursu ponosić dopiero jeden dzień po dniu złożenia wniosku. Jeśli więc wydatki ponieśli lub będą ponosić przed 29 październikiem 2010 roku, to nie będą się one kwalifikowały do dofinansowania.

Polecamy: Dla kogo są środki unijne

Warto również zajrzeć na stronę internetową Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakładkę dotyczącą błędów przy wypełnianiu wniosków aplikacyjnych w ramach działania 8.2. Przyszły beneficjenci musi pamiętać również o jeszcze jednej ważnej kwestii- systemy zakupione i wdrożone w ramach działania 8.2 muszą wspierać przede wszystkim realizacje wspólnych procesów biznesowych i wspólnych dla firm partnerskich działań biznesowych, a nie usprawniać funkcjonowanie wewnątrz poszczególnych firm, ponieważ sporządzony w takim charakterze wniosek może zostać odrzucony na etapie oceny merytorycznej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA