REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

B2B - dofinansowanie e-biznesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dofinansowanie e-biznesu
Dofinansowanie e-biznesu

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka firmy partnerskie mogą starać się o dofinansowanie wdrożenia procesów biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Beneficjenci, cel działania i poziom dofinansowania

Beneficjentami działania 8.2 mogą być wszyscy przedsiębiorcy z sektora MŚP, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą i mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wykluczone z możliwości starania się o wsparcie są jedynie duże firmy, a więc te , które zatrudniają powyżej 250 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Działanie to ma na celu wspieranie przede wszystkim przedsięwzięcia o charakterze technicznym i organizacyjnym, dzięki któremu co najmniej dwie firmy będą mogły realizować wspólne procesy biznesowe prowadzone w formie elektronicznej. Dofinansowanie może być udzielone firmom , które planują rozwój lub rozpoczęcie współpracy w oparciu o rozwiązania elektroniczne, poprzez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów podmiotów z którymi kooperują lub z którymi dopiero zamierzają rozpocząć współpracę.

Ma to na celu automatyzację wymiany informacji między systemami tych firm. Cel ten można osiągnąć albo poprzez integrację systemów współpracujących firm albo poprzez wdrożenie nowego systemu. Projekty te mogą zostać objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące.

Kwota dofinansowania uzależniona jest od wielu czynników, między innymi od wielkości przedsiębiorstwa, lokalizacji projektu i kategorii wydatków. Niemniej jednak kwota ta nie może być niższa niż 20 tysięcy złotych i wyższa niż 2 mln złotych. 

Polecamy: Jak oceniany jest wniosek o dotację

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski przygotowuje się w specjalnie do tego celu uruchomionych generatorze wniosków dostępnym na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wykaz niezbędnych załączników jest każdorazowo umieszczany w ogłoszeniach o konkursie w ramach poszczególnych rund aplikacyjnych. Wypełniony wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami składa się do odpowiedniej dla miejsca realizacji inwestycji Regionalnej Instytucji Finansującej. Wykaz poszczególnych placówek i ich dane teleadresowe są również dostępne na stronie internetowej PARPu.

Terminy konkursów

REKLAMA

Ze względu na duże zainteresowanie konkursem do tej pory zorganizowano już kilka rund aplikacyjnych: jeden w 2008 roku i aż trzy w 2009 roku. Ogłoszenie o naborze najbliższego konkursu zaplanowano na 15 września 2010 roku, a sam nabór wniosków na okres od 29 października 2010 roku do 30 listopada 2010 roku. Będzie to najprawdopodobniej jedyny konkurs w ramach tego działania w 2010 roku. Czas oczekiwania na wynik konkursu to okres około 4 miesięcy.

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby wraz ze swoimi partnerami prowadzić procesy biznesowe w formie elektronicznej, będą więc mogli w najbliższym czasie postarać się o dofinansowanie na ten cel. Muszą jednak wstrzymać się z realizacją inwestycji, z uwagi na to, że wszelkie wydatki można w ramach konkursu ponosić dopiero jeden dzień po dniu złożenia wniosku. Jeśli więc wydatki ponieśli lub będą ponosić przed 29 październikiem 2010 roku, to nie będą się one kwalifikowały do dofinansowania.

Polecamy: Dla kogo są środki unijne

Warto również zajrzeć na stronę internetową Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakładkę dotyczącą błędów przy wypełnianiu wniosków aplikacyjnych w ramach działania 8.2. Przyszły beneficjenci musi pamiętać również o jeszcze jednej ważnej kwestii- systemy zakupione i wdrożone w ramach działania 8.2 muszą wspierać przede wszystkim realizacje wspólnych procesów biznesowych i wspólnych dla firm partnerskich działań biznesowych, a nie usprawniać funkcjonowanie wewnątrz poszczególnych firm, ponieważ sporządzony w takim charakterze wniosek może zostać odrzucony na etapie oceny merytorycznej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA