REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dofinansowanie e-biznesu
Dofinansowanie e-biznesu

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka firmy partnerskie mogą starać się o dofinansowanie wdrożenia procesów biznesowych prowadzonych w formie elektronicznej.

Beneficjenci, cel działania i poziom dofinansowania

Beneficjentami działania 8.2 mogą być wszyscy przedsiębiorcy z sektora MŚP, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą i mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wykluczone z możliwości starania się o wsparcie są jedynie duże firmy, a więc te , które zatrudniają powyżej 250 pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Działanie to ma na celu wspieranie przede wszystkim przedsięwzięcia o charakterze technicznym i organizacyjnym, dzięki któremu co najmniej dwie firmy będą mogły realizować wspólne procesy biznesowe prowadzone w formie elektronicznej. Dofinansowanie może być udzielone firmom , które planują rozwój lub rozpoczęcie współpracy w oparciu o rozwiązania elektroniczne, poprzez dostosowanie własnych systemów informatycznych do systemów podmiotów z którymi kooperują lub z którymi dopiero zamierzają rozpocząć współpracę.

Ma to na celu automatyzację wymiany informacji między systemami tych firm. Cel ten można osiągnąć albo poprzez integrację systemów współpracujących firm albo poprzez wdrożenie nowego systemu. Projekty te mogą zostać objęte wsparciem przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące.

Kwota dofinansowania uzależniona jest od wielu czynników, między innymi od wielkości przedsiębiorstwa, lokalizacji projektu i kategorii wydatków. Niemniej jednak kwota ta nie może być niższa niż 20 tysięcy złotych i wyższa niż 2 mln złotych. 

Polecamy: Jak oceniany jest wniosek o dotację

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski przygotowuje się w specjalnie do tego celu uruchomionych generatorze wniosków dostępnym na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wykaz niezbędnych załączników jest każdorazowo umieszczany w ogłoszeniach o konkursie w ramach poszczególnych rund aplikacyjnych. Wypełniony wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami składa się do odpowiedniej dla miejsca realizacji inwestycji Regionalnej Instytucji Finansującej. Wykaz poszczególnych placówek i ich dane teleadresowe są również dostępne na stronie internetowej PARPu.

Terminy konkursów

REKLAMA

Ze względu na duże zainteresowanie konkursem do tej pory zorganizowano już kilka rund aplikacyjnych: jeden w 2008 roku i aż trzy w 2009 roku. Ogłoszenie o naborze najbliższego konkursu zaplanowano na 15 września 2010 roku, a sam nabór wniosków na okres od 29 października 2010 roku do 30 listopada 2010 roku. Będzie to najprawdopodobniej jedyny konkurs w ramach tego działania w 2010 roku. Czas oczekiwania na wynik konkursu to okres około 4 miesięcy.

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby wraz ze swoimi partnerami prowadzić procesy biznesowe w formie elektronicznej, będą więc mogli w najbliższym czasie postarać się o dofinansowanie na ten cel. Muszą jednak wstrzymać się z realizacją inwestycji, z uwagi na to, że wszelkie wydatki można w ramach konkursu ponosić dopiero jeden dzień po dniu złożenia wniosku. Jeśli więc wydatki ponieśli lub będą ponosić przed 29 październikiem 2010 roku, to nie będą się one kwalifikowały do dofinansowania.

Polecamy: Dla kogo są środki unijne

Warto również zajrzeć na stronę internetową Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakładkę dotyczącą błędów przy wypełnianiu wniosków aplikacyjnych w ramach działania 8.2. Przyszły beneficjenci musi pamiętać również o jeszcze jednej ważnej kwestii- systemy zakupione i wdrożone w ramach działania 8.2 muszą wspierać przede wszystkim realizacje wspólnych procesów biznesowych i wspólnych dla firm partnerskich działań biznesowych, a nie usprawniać funkcjonowanie wewnątrz poszczególnych firm, ponieważ sporządzony w takim charakterze wniosek może zostać odrzucony na etapie oceny merytorycznej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA