REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Beneficjenci realizujący projekty unijne są zobowiązani do przestrzegania zasad związanych z informacją i promocją funduszy unijnych.

Celem tych działań jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat udziału środków Unii Europejskiej w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego (RPO WŁ).

REKLAMA

Musimy pamiętać, że z dniem podpisania umowy o dofinansowanie beneficjenci są zobowiązani do informowania opinii publicznej o pomocy otrzymanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach RPO WŁ poprzez umieszczanie odpowiednich znaków graficznych oraz logotypów na dokumentach dotyczących projektu, w tym: na materiałach promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych dotyczących projektu oraz składnikach majątku finansowanych w ramach projektu.

Porównaj: Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

Zasady informowania o przyznanej pomocy obowiązują wszystkich beneficjentów bez względu na termin rozpoczęcia realizacji projektu.

REKLAMA

Działania informacyjne i promocyjne prowadzone przez beneficjenta, skierowane do opinii publicznej powinny zawierać logotypy Unii Europejskiej, Programu Regionalnego, Województwa Łódzkiego oraz Centrum Obsługi Przedsiębiorców (III oś priorytetowa) zgodnie z wzorami określonymi w „Zasadach promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokument „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”, znajduje się na stronie internetowej http://www.rpo.lodzkie.pl, w zakładce „Dokument IZ RPO WŁ”-> „Zasady/Wytyczne/Podręczniki IZ RPO WŁ”.

Ponadto wymagany jest opis następującej treści: „Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego”. Jeżeli projekt jest współfinansowany ze środków budżetu państwa, samorządu województwa łódzkiego dodatkowy wymaga się zamieszczenia stosownej informacji. Jeszcze jednym warunkiem, który powinien zostać spełniony podczas informowania o funduszach unijnych jest zamieszczenie hasła określonego przez Instytucję Zarządzającą RPO WŁ o następującej treści: „Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego”.

Polecamy serwis Zakładam firmę

REKLAMA

W zestawieniach z innymi znakami logotyp Programu Regionalnego znajduje się zawsze z lewej strony, logotyp UE z prawej strony, w przestrzeni pomiędzy tymi znakami umieszcza się logotyp Województwa Łódzkiego. W przypadku obowiązku umieszczenia dodatkowo logotypu Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, znajduje się on w przestrzeni pomiędzy logotypem Województwa Łódzkiego a logotypem UE.

Na wszystkich materiałach powinny być umieszczane całe nazwy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego lub Programu Regionalnego a nie ich skróty, ponieważ mogą one nie być powszechnie znane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA