REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcia z UE na wzornictwo przemysłowe - działanie 4.2 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.2 POIG
Działanie 4.2 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Ubiegając się o środki z UE na wsparcie swojego przedsiębiorstwa należy pamiętać, iż dokumentacja aplikacyjna jest oceniana pod kątem kryteriów obowiązkowych oraz dodatkowych. Większa liczba punktów przyznana podczas oceny kryteriów dodatkowych zwiększa szanse na uzyskanie wsparcia.

REKLAMA

Przypomnijmy – w ramach działania 4.2 przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie z UE na opracowanie wzoru przemysłowego lub użytkowego, obejmujące zakup usług szkoleniowych w zakresie wdrażania nowych produktów wzorniczych oraz doradczych związanych z opracowaniem dokumentacji projektu, w tym dokumentacji techniczno – technologicznej i konstrukcyjnej. 

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej w wersji papierowej i elektronicznej do PARP jest ona poddawana ocenie formalnej i merytorycznej. Ocena merytoryczna dokonywana jest pod kątem spełniania kryteriów obligatoryjnych oraz fakultatywnych. Po spełnieniu przez wniosek wszystkich kryteriów obligatoryjnych jest on przekazywany do oceny fakultatywnej. Aby wniosek mógł zostać zarekomendowany do wsparcia musi otrzymać na etapie oceny fakultatywnej co najmniej 40 punktów na 100 możliwych. Zatem spełnienie dodatkowych kryteriów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej potencjalnie zwiększa szanse na otrzymanie wsparcia, np. w sytuacji wyczerpania środków w ramach działania. W takim przypadku wsparcie zostanie udzielone przedsiębiorcom, których projekty otrzymały największą ilość punktów podczas oceny merytorycznej fakultatywnej.

Kryteria merytoryczne fakultatywne dla projektów dotyczących wzornictwa

W ramach 7 kryteriów fakultatywnych można otrzymać 100 punktów. 

Zapotrzebowanie rynkowe na rezultat projektu

W ramach tego kryterium wnioskodawca powinien udowodnić że istnieje zapotrzebowanie na dany wyrób/usługę będącą rezultatem projektu na rynku międzynarodowym. Waga tego kryterium wynosi 15 punktów.

Punkty w ramach tego kryterium będą przyznawane na podstawie deklaracji wnioskodawcy we wniosku o dofinansowanie, że udział przychodów ze sprzedaży poza obszar Polski nowego wyrobu/usługi/technologii będzie stanowił co najmniej 10% przychodów ze sprzedaży wyrobu/usługi/technologii w ogóle. Poziom ten powinien zostać osiągnięty w okresie 2 lat po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

MŚP

W ramach tego kryterium przyznawane są dodatkowe punkty, pod warunkiem że wnioskodawca należy do sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Waga tego kryterium wynosi 15 punktów.

Wdrożenie wzoru użytkowego

Punkty w ramach tego kryterium zostaną przyznane, jeżeli wnioskodawca zadeklaruje we wniosku o dofinansowanie, że opracuje i wdroży nowy wzór użytkowy. Waga tego kryterium wynosi15 punktów.

Warto pamiętać, że punkty w ramach tego kryterium nie zostaną przyznane w sytuacji, gdy realizowany projekt dotyczy opracowania i wdrożenia wyłącznie wzoru przemysłowego.

Przeczytaj również: Kto i kiedy może zawiesić działalność gospodarczą

Zgłoszenie wzoru użytkowego do ochrony własności przemysłowej

Dodatkowe punkty przyznawane są w sytuacji, gdy wnioskodawca opracuje wzór użytkowy a następnie dokona jego zgłoszenia w celu ochrony praw własności przemysłowej. Aby punkty zostały przyznane musi to nastąpić do momentu zakończenia realizacji projektu. Waga tego kryterium wynosi 15 punktów. 

Struktura złożona lub linia wzornicza

REKLAMA

Dodatkowo premiowane będą projekty, które zakładają opracowanie wzoru przy zastosowaniu co najmniej 3 różnych technologii (struktura złożona) albo będzie obejmował rodzinę produktów opartą o ten sam projekt (linia wzornicza). Waga tego kryterium wynosi 20 punktów.

Pozostałe 2 kryteria odnoszą się do wpływu projektu na polityki horyzontalne UE oraz posiadania przez wnioskodawcę odpowiednich certyfikatów jakości, bhp, zarządzania środowiskowego. Waga dla każdego z tych 2 kryteriów wynosi 10 punktów.

Zapoznaj się z serwisem: Zakładam firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA