REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty przy współudziale środków unijnych spoczywa na nas szereg obowiązków w zakresie informacji i promocji. Działanie te mają na celu podniesieniu świadomości mieszkańców UE na temat funduszy unijnych.

W części I artykułu przybliżone zostały podstawowe informacje w zakresie oznaczania pism i dokumentów odpowiednimi logotypami i zapisami, wskazującymi że dany projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Teraz przedstawione zostaną główne obowiązki beneficjentów w zakresie umieszczenia tablic, tabliczek i plakietek informacyjnych oraz tablic i tabliczek pamiątkowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim.

REKLAMA

Tablice i tabliczki informacyjne

Tablice i tabliczki informacyjne umieszczane są w miejscach realizacji projektu i dotyczą finansowania robót infrastrukturalnych i budowlanych, którego całkowity wkład publiczny jest równy lub przekracza 500 000 EUR. Tablice informacyjne informują o zakresie realizowanego projektu i wsparciu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)w ramach RPO Województwa Łódzkiego. W przypadku tabliczek informacyjnych umieszcza się je w miejscach realizacji projektu, którego całkowity wkład publiczny do projektu wynosi nie więcej niż 500 000 EUR. Tablice i tabliczki informacyjne muszą spełniać wymagania określone w dokumencie „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Zarówno w przypadku tablic jak i tabliczek informacyjnych wartość wkładu publicznego określa się na podstawie kursu euro obowiązującego w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Plakietki informacyjne

REKLAMA

W przypadku zakupu w ramach danego projektu środka trwałego tj. elementu wyposażenia, komputerów, maszyn, sprzętu audio–wizualnego istnieje obowiązek umieszczenia plakietek informacyjnych bez względu na jego wartość. Plakietki powinny być umieszczone w miejscu dobrze widocznym i zawierać przynajmniej logotyp Unii Europejskiej oraz logotyp Programu Regionalnego.

Tablice, tabliczki oraz plakietki informacyjne (gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR) powinny zostać zastąpione tablicą pamiątkową/tabliczką pamiątkowa nie później niż sześć miesięcy po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu środka trwałego gdy całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR, plakietkę informacyjną pozostawia się w miejscu realizacji projektu co najmniej przez 3 lata (w przypadku MŚP) od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Leasing

Tablice i tabliczki pamiątkowe

Tablice pamiątkowe umieszczane są w widocznym miejscu w celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR, a inwestycja dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych. W przypadku MŚP powinny one pozostawać w miejscu realizacji projektu co najmniej przez trzy lata od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu. Tabliczki pamiątkowe umieszczane są celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy projekt dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych a całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR lub gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA