REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty przy współudziale środków unijnych spoczywa na nas szereg obowiązków w zakresie informacji i promocji. Działanie te mają na celu podniesieniu świadomości mieszkańców UE na temat funduszy unijnych.

W części I artykułu przybliżone zostały podstawowe informacje w zakresie oznaczania pism i dokumentów odpowiednimi logotypami i zapisami, wskazującymi że dany projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Teraz przedstawione zostaną główne obowiązki beneficjentów w zakresie umieszczenia tablic, tabliczek i plakietek informacyjnych oraz tablic i tabliczek pamiątkowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim.

REKLAMA

Tablice i tabliczki informacyjne

Tablice i tabliczki informacyjne umieszczane są w miejscach realizacji projektu i dotyczą finansowania robót infrastrukturalnych i budowlanych, którego całkowity wkład publiczny jest równy lub przekracza 500 000 EUR. Tablice informacyjne informują o zakresie realizowanego projektu i wsparciu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)w ramach RPO Województwa Łódzkiego. W przypadku tabliczek informacyjnych umieszcza się je w miejscach realizacji projektu, którego całkowity wkład publiczny do projektu wynosi nie więcej niż 500 000 EUR. Tablice i tabliczki informacyjne muszą spełniać wymagania określone w dokumencie „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Zarówno w przypadku tablic jak i tabliczek informacyjnych wartość wkładu publicznego określa się na podstawie kursu euro obowiązującego w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Plakietki informacyjne

REKLAMA

W przypadku zakupu w ramach danego projektu środka trwałego tj. elementu wyposażenia, komputerów, maszyn, sprzętu audio–wizualnego istnieje obowiązek umieszczenia plakietek informacyjnych bez względu na jego wartość. Plakietki powinny być umieszczone w miejscu dobrze widocznym i zawierać przynajmniej logotyp Unii Europejskiej oraz logotyp Programu Regionalnego.

Tablice, tabliczki oraz plakietki informacyjne (gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR) powinny zostać zastąpione tablicą pamiątkową/tabliczką pamiątkowa nie później niż sześć miesięcy po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu środka trwałego gdy całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR, plakietkę informacyjną pozostawia się w miejscu realizacji projektu co najmniej przez 3 lata (w przypadku MŚP) od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Leasing

Tablice i tabliczki pamiątkowe

Tablice pamiątkowe umieszczane są w widocznym miejscu w celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR, a inwestycja dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych. W przypadku MŚP powinny one pozostawać w miejscu realizacji projektu co najmniej przez trzy lata od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu. Tabliczki pamiątkowe umieszczane są celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy projekt dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych a całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR lub gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA