REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty przy współudziale środków unijnych spoczywa na nas szereg obowiązków w zakresie informacji i promocji. Działanie te mają na celu podniesieniu świadomości mieszkańców UE na temat funduszy unijnych.

W części I artykułu przybliżone zostały podstawowe informacje w zakresie oznaczania pism i dokumentów odpowiednimi logotypami i zapisami, wskazującymi że dany projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Teraz przedstawione zostaną główne obowiązki beneficjentów w zakresie umieszczenia tablic, tabliczek i plakietek informacyjnych oraz tablic i tabliczek pamiątkowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim.

REKLAMA

Tablice i tabliczki informacyjne

Tablice i tabliczki informacyjne umieszczane są w miejscach realizacji projektu i dotyczą finansowania robót infrastrukturalnych i budowlanych, którego całkowity wkład publiczny jest równy lub przekracza 500 000 EUR. Tablice informacyjne informują o zakresie realizowanego projektu i wsparciu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)w ramach RPO Województwa Łódzkiego. W przypadku tabliczek informacyjnych umieszcza się je w miejscach realizacji projektu, którego całkowity wkład publiczny do projektu wynosi nie więcej niż 500 000 EUR. Tablice i tabliczki informacyjne muszą spełniać wymagania określone w dokumencie „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Zarówno w przypadku tablic jak i tabliczek informacyjnych wartość wkładu publicznego określa się na podstawie kursu euro obowiązującego w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Plakietki informacyjne

REKLAMA

W przypadku zakupu w ramach danego projektu środka trwałego tj. elementu wyposażenia, komputerów, maszyn, sprzętu audio–wizualnego istnieje obowiązek umieszczenia plakietek informacyjnych bez względu na jego wartość. Plakietki powinny być umieszczone w miejscu dobrze widocznym i zawierać przynajmniej logotyp Unii Europejskiej oraz logotyp Programu Regionalnego.

Tablice, tabliczki oraz plakietki informacyjne (gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR) powinny zostać zastąpione tablicą pamiątkową/tabliczką pamiątkowa nie później niż sześć miesięcy po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu środka trwałego gdy całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR, plakietkę informacyjną pozostawia się w miejscu realizacji projektu co najmniej przez 3 lata (w przypadku MŚP) od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Leasing

Tablice i tabliczki pamiątkowe

Tablice pamiątkowe umieszczane są w widocznym miejscu w celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR, a inwestycja dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych. W przypadku MŚP powinny one pozostawać w miejscu realizacji projektu co najmniej przez trzy lata od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu. Tabliczki pamiątkowe umieszczane są celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy projekt dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych a całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR lub gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA