REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty przy współudziale środków unijnych spoczywa na nas szereg obowiązków w zakresie informacji i promocji. Działanie te mają na celu podniesieniu świadomości mieszkańców UE na temat funduszy unijnych.

W części I artykułu przybliżone zostały podstawowe informacje w zakresie oznaczania pism i dokumentów odpowiednimi logotypami i zapisami, wskazującymi że dany projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Teraz przedstawione zostaną główne obowiązki beneficjentów w zakresie umieszczenia tablic, tabliczek i plakietek informacyjnych oraz tablic i tabliczek pamiątkowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim.

REKLAMA

Tablice i tabliczki informacyjne

Tablice i tabliczki informacyjne umieszczane są w miejscach realizacji projektu i dotyczą finansowania robót infrastrukturalnych i budowlanych, którego całkowity wkład publiczny jest równy lub przekracza 500 000 EUR. Tablice informacyjne informują o zakresie realizowanego projektu i wsparciu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)w ramach RPO Województwa Łódzkiego. W przypadku tabliczek informacyjnych umieszcza się je w miejscach realizacji projektu, którego całkowity wkład publiczny do projektu wynosi nie więcej niż 500 000 EUR. Tablice i tabliczki informacyjne muszą spełniać wymagania określone w dokumencie „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Zarówno w przypadku tablic jak i tabliczek informacyjnych wartość wkładu publicznego określa się na podstawie kursu euro obowiązującego w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Plakietki informacyjne

REKLAMA

W przypadku zakupu w ramach danego projektu środka trwałego tj. elementu wyposażenia, komputerów, maszyn, sprzętu audio–wizualnego istnieje obowiązek umieszczenia plakietek informacyjnych bez względu na jego wartość. Plakietki powinny być umieszczone w miejscu dobrze widocznym i zawierać przynajmniej logotyp Unii Europejskiej oraz logotyp Programu Regionalnego.

Tablice, tabliczki oraz plakietki informacyjne (gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR) powinny zostać zastąpione tablicą pamiątkową/tabliczką pamiątkowa nie później niż sześć miesięcy po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu środka trwałego gdy całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR, plakietkę informacyjną pozostawia się w miejscu realizacji projektu co najmniej przez 3 lata (w przypadku MŚP) od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Leasing

Tablice i tabliczki pamiątkowe

Tablice pamiątkowe umieszczane są w widocznym miejscu w celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR, a inwestycja dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych. W przypadku MŚP powinny one pozostawać w miejscu realizacji projektu co najmniej przez trzy lata od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu. Tabliczki pamiątkowe umieszczane są celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy projekt dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych a całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR lub gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA