REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób uprościć system wdrażania funduszy unijnych w Polsce – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak uprościć system wdrażania funduszy unijnych?
Jak uprościć system wdrażania funduszy unijnych?

REKLAMA

REKLAMA

Podczas akcji „Proste fundusze” istnieje możliwość zgłoszenia swoich postulatów w zakresie uproszczenia systemu wdrażania i zarządzania funduszami unijnymi w latach 2007-2013.

W jej ramach została powołana specjalna grupa do spraw przedsiębiorców, której celem jest identyfikacja barier we wdrażaniu działań skierowanych do przedsiębiorców oraz wypracowywanie propozycji uproszczeń w zakresie procedur związanych z pozyskiwaniem, realizacją i rozliczaniem dotacji. Przedmiot prac grupy związany jest ze stanem wdrażania funduszy skierowanych do przedsiębiorców i obecnie dotyczy w szczególności zagadnień związanych z kontraktacją i rozliczaniem dotacji. Tym nie mniej wszystkie sugestie i uwagi poświęcone poszczególnym etapom aplikowania i rozliczania funduszy są mile widziane i oczekiwane pod adresem poczty elektronicznej: prostefundusze@mrr.gov.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Grupa do spraw Przedsiębiorców

W ramach grupy prowadzone są prace w zakresie uproszczenia zasad aplikowania o środki unijne przez przedsiębiorców. Dotychczas w ramach prac grupy odbyło się 10 spotkań, podczas których wielokrotnie omawiane były problemy w wyborze i realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz programów regionalnych.

Przedmiotem prac grupy były także zagadnienia związane z nadmierną komplikacją procedur zawartych w wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego oraz instrukcji wykonawczych poszczególnych instytucji zaangażowanych we wdrażanie i zarządzanie środkami unijnymi w perspektywie 2007-2013. W skład grupy wchodzą zarówno przedstawiciele Instytucji Zarządzających programami skierowanymi do przedsiębiorców, ale również przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Konwentu Marszałków Województw RP, Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, instytucji reprezentujących przedsiębiorców oraz firm doradczych.

Polecamy: serwis Leasing

REKLAMA

Podczas spotkań grupy poruszano szerokie spektrum zagadnień związanych z wdrażaniem i zarządzaniem funduszami unijnymi dla przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgłaszane kwestie problemowe dotyczyły m.in. okresu wnioskowania o płatność, opisów faktur, trwałości projektów, w tym związku z tworzeniem nowych miejsc pracy w ramach realizacji projektów, aneksowania umów o dofinansowanie w szczególności w kontekście wprowadzania zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym, przedkładania pełnej dokumentacji środowiskowej itd. Kwestie te zostały szczegółowo przeanalizowane przez zespoły ekspertów i zarekomendowane poszczególnym instytucjom zarządzającym zarówno w ramach regionalnych programów operacyjnych jak i programów centralnych.

Porównaj: Pomoc regionalna w ramach projektów o dofinansowania

Podczas ostatniego posiedzenia zespołu, które odbyło się 20 maja 2010 roku z udziałem przedstawicieli instytucji regionalnych oraz Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" został zgłoszony m.in. postulat publikacji harmonogramów ogłaszania konkursów do końca 2013 roku.

W chwili obecnej większość harmonogramów publikowanych na stronach internetowych instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie i zarządzanie środkami europejskimi jest zawężona wyłącznie do danego roku kalendarzowego.

W opinii zgromadzonych wprowadzenie takiego postulatu w życie znacznie ułatwi przedsiębiorcom przygotowanie niezbędnej dokumentacji aplikacyjnej składanej na potrzeby danego konkursu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

REKLAMA