REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim - część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Bezzwrotna pomoc ze środków unijnych może skutecznie pomóc nam w uzyskaniu przewagi nad innymi przedsiębiorstwami z branży. Możliwość skorzystania z dofinansowania unijnego na inwestycje w przedsiębiorstwach oferuje Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego.

Przypomnijmy – część środków unijnych dostępnych w ramach unijnego budżetu na lata 2007-2013 została przeznaczona na wsparcie regionów. Pieniądze te dostępne są w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych i zarządzane przez samorządy województw. W przypadku województwa łódzkiego jest to Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

REKLAMA

Przesunięcie środków na poziom regionalny ma istotne znaczenie, gdyż co do zasady to samorządy województw najlepiej znają potrzeby i problemy województwa, jego mieszkańców, przedsiębiorców itp. Na podstawie dogłębnej analizy powstały programy operacyjne, w ramach których interwencje ze środków wspólnotowych zostały ukierunkowane na obszary szczególnie problemowe. Funduszem, który w obecnej perspektywie wspiera inwestycje w regionach, w tym przedsięwzięcia realizowane przez przedsiębiorców jest Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Zobacz także Jak aplikować o środki unijne w województwie łódzkim

Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego

Przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy zamierzają ubiegać się o dofinansowanie unijne powinni zainteresować się tzw. III osią priorytetową w ramach RPO Województwa Łódzkiego. Wsparcie w ramach III osi priorytetowej obejmuje projekty inwestycyjne i badawcze w przedsiębiorstwach, wsparcie jednostek B+R, projekty przyczyniające się do rozwoju otoczenia biznesu oraz sektora usług turystycznych i bazy rekreacyjno – sportowej. W ramach tej osi priorytetowej realizowane są inwestycje obejmujące zakup i wytworzenie aparatury naukowo – badawczej, zakup środków trwałych niezbędnych do prowadzenia prac B+R w przedsiębiorstwach, bezpośrednie inwestycje w MŚP z preferencjami dla projektów innowacyjnych, tworzenie lub rozwój parków przemysłowych, technologicznych, inkubatorów przedsiębiorczości i nowych ośrodków proinnowacyjnych, budowę i przebudowę infrastruktury turystycznej. 

Polecamy serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorstwa ukierunkowane na rozwój powinny w szczególności zainteresować się dwoma działania dostępnymi w ramach tej osi priorytetowej: działaniem III.2 „Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw” oraz działanie III.6 „Rozwój mikro- i małych przedsiębiorstw”. Przedsięwzięcia podejmowane w ramach tych działań mają przyczynić się wspierania inwestycji modernizacyjnych i rozwojowych w przedsiębiorstwach (działanie III.2) oraz zwiększenia konkurencyjności mikro- i małych przedsiębiorstw w województwie łódzkim (działanie III. 6).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA