REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie MŚP w województwie zachodniopomorskim w 2010 roku – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dofinansowanie MŚP
Dofinansowanie MŚP

REKLAMA

REKLAMA

Unijny grant może skutecznie zwiększyć konkurencyjność i atrakcyjność naszego przedsiębiorstwa na rynku. Dlaczego masz stać biernie i przyglądać się jak unijny tort topnieje w oczach? Powalcz już dzisiaj o swoją część unijnych pieniędzy.

Jeśli jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą i chcesz zrealizować swoją inwestycję na terenie województwa zachodniopomorskiego koniecznie musisz zapoznać się z zasadami unijnego wsparcia w ramach tzw. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Dzięki temu programowi można otrzymać dofinansowanie na realizację inwestycji w przedsiębiorstwie, która podnosi konkurencyjność i innowacyjność naszej firmy. Pamiętajmy również o tym, że priorytetowo traktowane będą projekty, które przyczyniają się do powstawania nowych miejsc pracy.

REKLAMA

W poprzedniej części artykułu syntetycznie przedstawiłem warunki dofinansowania projektów w sektorze mikroprzedsiębiorstw, teraz kolej na małe i średnie przedsiębiorstwa.

Małe i średnie przedsiębiorstwa

Przedsiębiorcy reprezentujący sektor małych i średnich przedsiębiorstw (zgodnie z unijnymi kryteriami) mogą skorzystać z dofinansowania w ramach poddziałania 1.1.2. „Inwestycje w małe i średnie przedsiębiorstwa”. W ramach tego poddziałania wspierane są inwestycje podnoszące konkurencyjność oraz zdolność inwestycyjną poprzez wprowadzanie w przedsiębiorstwie innowacji produktowej lub procesowej. Podobnie jak w przypadku mikroprzedsiębiostw warto zadbać aby nasz projekt przyczyniał się do stworzenia nowych miejsc pracy, gdyż zwiększa to nasze szanse na przyznanie unijnego wsparcia.

Porównaj: Jak aplikować o środki na rozwój przedsiębiorczości w świętokrzyskim

Dofinansowanie unijne może zostać przyznane na realizację projektów dotyczących rozszerzenia zakresu działalności gospodarczej, zmianę produktu lub usługi, dywersyfikację działalności poprzez wprowadzenie nowego produktu lub usługi czy uruchomienie działalności nowopowstałego przedsiębiorstwa. Jak widać powyżej spektrum możliwości otrzymania wsparcia jest dość szerokie. Wnioskowanie o unijne wsparcie odbywa się w określonej wysokości. I tak dla małych przedsiębiorstw maksymalny poziom unijnej dotacji wynosi 40% wydatków kwalifikowanych, natomiast w przypadku średnich przedsiębiorstw 50% (z wyłączeniem projektów dotyczących działalności transportowej). Oznacza to, że niemalże połowa poniesionych nakładów na realizację projektów może zostać pokryta ze środków europejskich. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z aktualnym harmonogramem nabór wniosków o dofinansowanie w ramach poddziałania 1.12 planowany jest na lipiec 2010 roku.

Polecamy serwis Mała firma

Do rozdysponowania na projekty małych i średnich przedsiębiorstw w ramach tego poddziałania pozostawiono kwotę 48 mln euro. Pamiętajmy jednakże, że jest to kwota alokacji dla poddziałania w ramach okresu 2007-2013, co oznacza, iż w ramach konkretnego naboru wniosków jest ona odpowiednio mniejsza i każdorazowo określona w ogłoszeniu o naborze wniosków. Przy czy jeszcze jedna ważna informacja – wnioskodawcy zamierzający zrealizować projekty przy współudziale środków unijnych z tego działania muszą dokładnie skalkulować budżet projektu. Innymi słowy przed potencjalnymi wnioskodawcami postawiono wymóg zachowania określonych wartości całkowitych projektu, tzn. minimalnego progu 40 tys złotych oraz maksymalnego 7,99 mln złotych. Pamiętajmy, że niedotrzymanie tych wymogów może skutkować odrzuceniem naszego projektu z oceny i odmową przyznania dofinansowania. 

Maksymalna wartość dofinansowania projektu może wynieść 2 mln złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA