REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób uprościć system wdrażania funduszy unijnych w Polsce – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wdrażanie funduszy unijnych w Polsce
Wdrażanie funduszy unijnych w Polsce
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nie wszyscy wiedzą, że w ramach obecnej perspektywy finansowej funkcjonują zespoły ekspertów, którzy badają przypadki nadmiernej komplikacji procedur związanych z wdrażaniem funduszy unijnych w Polsce.

Mowa tu o akcji „Proste fundusze”, której inicjatorem i koordynatorem jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Potrzeba organizacji takiego przedsięwzięcia wynikła z analizy liczby procedur dotyczących wdrażania i zarządzania funduszami unijnymi w Polsce, a także mnogością różnych instytucji zaangażowanych w ten proces. Celem nadrzędnym akcji uczyniono postulat likwidacji nadmiernego skomplikowania procedur i przepisów prawnych związanych z wydatkowaniem funduszy europejskich w Polsce. W ramach akcji powołano do życia 3 grupy, których zadaniem jest uproszczanie procedur związanych z aplikowaniem i rozliczaniem środków w zakresie inwestycji infrastrukturalnych, przedsiębiorców oraz projektów tzw. „miękkich” realizowanych przy wykorzystaniu środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pierwsze posiedzenie zespołu odbyło się 13 sierpnia 2008 r.

REKLAMA

Zobacz także: Wsparcie sektora MSP: inkubatory przedsiębiorczości

„Proste fundusze” dla wszystkich

REKLAMA

Równolegle z organizacją pierwszego posiedzenia zespołu uruchomiony został w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego specjalny adres poczty elektronicznej. Adres ten stanowi pierwsze i podstawowe źródło kontaktu i miejscem gdzie zbierane są wszystkie informacje na temat przypadków nadmiernej komplikacji procedur w systemie wdrażania i zarządzania funduszami unijnymi. Wszyscy beneficjenci funduszy europejskich dostępnych w obecnej perspektywie finansowej, którzy mają jakiekolwiek sugestie i uwagi dotyczące uproszczenia procedur administracyjnych mogą zgłaszać je za pomocą poczty elektronicznej na adres: prostefundusze@mrr.gov.pl lub na adres Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – tradycyjną pocztą. Wszystkie uwagi merytoryczne będą przekazywane pod obrady zespołu ekspertów a także do poszczególnych grup przy każdej Instytucji Zarządzającej. 

Uruchamiane źródło kontaktu ws. uproszczeń systemu i procedur nie jest kolejną ścieżką odwoławczą od decyzji instytucji dystrybuujących środki funduszy strukturalnych. Służy wyłącznie przekazywaniu informacji i pomysłów względem przypadków nadmiernych lub niewłaściwych wymagań proceduralnych.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto musimy pamiętać, że aby pomysły i informacje mogły być skutecznie wykorzystane dla poprawy systemu należy je precyzyjnie opisać. Nie zapominajmy o podaniu nazwy programu operacyjnego, działania, czy schematu pomocy oraz instytucji, których dotyczą. Ponadto wszystkie zgłaszane przez nas uwagi i sugestie powinny dotyczyć wyłącznie programów dostępnych w obecnym okresie programowania 2007-2013. W związku z powyższym nie mamy możliwości zgłoszenia swoich propozycji w zakresie kolejnego okresu programowania na lata 2014-2020 ani poprzedniej perspektywy finansowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spokój przed burzą? Polskie firmy jeszcze trzymają kurs, ale niepewność rośnie

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż utrzymują stabilne nastroje – wyniki najnowszego badania pokazują niewielkie zmiany w inwestycjach i sprzedaży. Jednak eksperci ostrzegają: wojna celna zapoczątkowana przez Donalda Trumpa może wkrótce zachwiać fundamentami tej kruchej równowagi. Czy nadchodzi czas turbulencji dla polskiego biznesu?

Blackout w Polsce realnym zagrożeniem. „Codziennie rano będziemy sprawdzać, kiedy mamy prąd”

Czy w Polsce, podobnie jak dziś w Hiszpanii i Portugalii, może nastąpić blackout? W obliczu niedoborów mocy w systemie elektroenergetycznym, Polska stoi przed realnym zagrożeniem wielogodzinnych przerw w dostawach prądu. Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki i autor podcastu Elektryfikacja, ostrzega, że problemy mogą wystąpić przez nawet 2000 godzin w ciągu roku, co oznacza ryzyko ograniczeń dla firm i gospodarstw domowych.​

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

REKLAMA

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA