REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób uprościć system wdrażania funduszy unijnych w Polsce – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wdrażanie funduszy unijnych w Polsce
Wdrażanie funduszy unijnych w Polsce
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nie wszyscy wiedzą, że w ramach obecnej perspektywy finansowej funkcjonują zespoły ekspertów, którzy badają przypadki nadmiernej komplikacji procedur związanych z wdrażaniem funduszy unijnych w Polsce.

Mowa tu o akcji „Proste fundusze”, której inicjatorem i koordynatorem jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Potrzeba organizacji takiego przedsięwzięcia wynikła z analizy liczby procedur dotyczących wdrażania i zarządzania funduszami unijnymi w Polsce, a także mnogością różnych instytucji zaangażowanych w ten proces. Celem nadrzędnym akcji uczyniono postulat likwidacji nadmiernego skomplikowania procedur i przepisów prawnych związanych z wydatkowaniem funduszy europejskich w Polsce. W ramach akcji powołano do życia 3 grupy, których zadaniem jest uproszczanie procedur związanych z aplikowaniem i rozliczaniem środków w zakresie inwestycji infrastrukturalnych, przedsiębiorców oraz projektów tzw. „miękkich” realizowanych przy wykorzystaniu środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pierwsze posiedzenie zespołu odbyło się 13 sierpnia 2008 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz także: Wsparcie sektora MSP: inkubatory przedsiębiorczości

„Proste fundusze” dla wszystkich

Równolegle z organizacją pierwszego posiedzenia zespołu uruchomiony został w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego specjalny adres poczty elektronicznej. Adres ten stanowi pierwsze i podstawowe źródło kontaktu i miejscem gdzie zbierane są wszystkie informacje na temat przypadków nadmiernej komplikacji procedur w systemie wdrażania i zarządzania funduszami unijnymi. Wszyscy beneficjenci funduszy europejskich dostępnych w obecnej perspektywie finansowej, którzy mają jakiekolwiek sugestie i uwagi dotyczące uproszczenia procedur administracyjnych mogą zgłaszać je za pomocą poczty elektronicznej na adres: prostefundusze@mrr.gov.pl lub na adres Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – tradycyjną pocztą. Wszystkie uwagi merytoryczne będą przekazywane pod obrady zespołu ekspertów a także do poszczególnych grup przy każdej Instytucji Zarządzającej. 

Uruchamiane źródło kontaktu ws. uproszczeń systemu i procedur nie jest kolejną ścieżką odwoławczą od decyzji instytucji dystrybuujących środki funduszy strukturalnych. Służy wyłącznie przekazywaniu informacji i pomysłów względem przypadków nadmiernych lub niewłaściwych wymagań proceduralnych.

REKLAMA

Polecamy serwis Zakładam firmę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto musimy pamiętać, że aby pomysły i informacje mogły być skutecznie wykorzystane dla poprawy systemu należy je precyzyjnie opisać. Nie zapominajmy o podaniu nazwy programu operacyjnego, działania, czy schematu pomocy oraz instytucji, których dotyczą. Ponadto wszystkie zgłaszane przez nas uwagi i sugestie powinny dotyczyć wyłącznie programów dostępnych w obecnym okresie programowania 2007-2013. W związku z powyższym nie mamy możliwości zgłoszenia swoich propozycji w zakresie kolejnego okresu programowania na lata 2014-2020 ani poprzedniej perspektywy finansowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA