REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak poprawić wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie w zachodniopomorskiem – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie
Wniosek na inwestycje MŚP w nowe technologie

REKLAMA

REKLAMA

Po zakończeniu naboru wniosków o dofinansowanie, następuje etap oceny złożonych dokumentów. Oceniający mogą wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia dostarczonej dokumentacji w określonym terminie i trybie. Brak naniesienia uzupełnień lub udzielenia wyjaśnień może skutkować odrzuceniem wniosku.

Do 30 czerwca 2010 roku trwa nabór dokumentacji aplikacyjnej do poddziałania 1.1.3 „Inwestycje MSP w nowe technologie” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. O sposobie składania dokumentów pisałem w poprzednich artykułach. Teraz warto się dowiedzieć na jakich zasadach następuje możliwość uzupełnienia braków w dokumentacji lub udzielenia dodatkowych wyjaśnień. Każda dokumentacja składania w ramach naboru podlega ocenie pod kątem spełniania wymogów formalnych, środowiskowych, ekonomiczno-finansowych oraz merytoryczno-technicznych.

REKLAMA

Etap pierwszy – ocena formalna

Podczas oceny formalnej, złożony wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami weryfikowany jest pod kątem kompletności jak również zgodności z dokumentacją konkursową. 

Ocena formalna trwa maksymalnie 35 dni roboczych od zakończenia naboru wniosków, ale w uzasadnionych przypadkach może zostać wydłużona. 

Zobacz także: Co to jest bon na innowacje dla mikro firmy

Podczas oceny formalnej wniosku o dofinansowanie istnieje możliwość (z pewnymi wyjątkami) jednorazowej poprawy wskazanych błędów formalnych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeżeli wnioskodawca nie rozpoczął realizacji projektu w terminie do 12 miesięcy od daty ogłoszenia konkursu (30 kwietnia 2010 roku) lub wartość całkowitych wydatków kwalifikowanych w projekcie przewyższa 8 mln zł wówczas projekt zostaje automatycznie odrzucony, bez możliwości jego poprawy. Pełen katalog błędów, których popełnienie skutkuje odrzuceniem dokumentacji i nie podlega uzupełnieniu zawierają „Wytyczne dla Wnioskodawców ubiegających się o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013. Dokument dostępny jest pod adresem strony: http://www.rpo.wzp.pl

Jeśli oceniający naszą dokumentację stwierdzą wystąpienie błędów możliwych do uzupełnienia, wysyłana jest do wnioskodawcy pisemna informacja. Dlatego warto pamiętać, aby po złożeniu dokumentacji w naborze wniosków zapewnić sprawnie działający faks oraz e-mail. Ostateczny termin na złożenie poprawek jest określony w piśmie. Jednakże termin ten jest nie dłuższy niż 5 dni roboczych i liczony jest od dnia następnego po dniu wysłania faksu lub maila wraz z listą uwag.

Nie ma możliwości przedłużenia terminu na złożenie poprawek do dokumentacji aplikacyjnej. Po upłynięciu tego terminu nieuzupełniona dokumentacja zostaje odrzucona. Koniecznie pamiętajmy również o tym, że uzupełnieniu lub poprawie podlegają wyłącznie błędy wyszczególnione w piśmie. W innym przypadku dokumentacja podlega odrzuceniu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Po wynikach oceny formalnej informowany jest każdy wnioskodawca. W przypadku oceny pozytywnej wniosek przekazywany jest do dalszej oceny.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA