Gdzie się reklamować
REKLAMA
REKLAMA
Doskonale zaprojektowana reklama w „Pulsie Biznesu” jest bezużyteczna, jeżeli 99% Twoich klientów czytuje tylko „Gazetę Wyborczą”. Często podstawowym czynnikiem decydującym o tym, gdzie zamieścić reklamę, jest budżet, lecz nie powinno tak być.
REKLAMA
Firma może powiedzieć: „Nasz budżet reklamowy to 6000 zł, dlatego możemy sobie pozwolić na reklamę wyłącznie w prasie lokalnej”. To jest jak ustawianie wozu przed koniem.
Porównaj: Wizytówka firmy na Google Maps
Najpierw określ, ile chcesz sprzedać i komu.
A dopiero potem zorientuj się, ile musisz wydać, aby zrealizować ten cel. Zastanów się, za pomocą jakiego środka przekazu możesz dotrzeć do docelowych klientów i zrealizować założony cel najniższym kosztem. Reklama w gazecie ogólnopolskiej, gdy chodzi o zwiększenie przychodów w lokalnym sklepie, byłaby szaleństwem (chyba że ten sklep nazywa się „Auchan”!).
Środki przekazu
Istnieje wiele środków przekazu, w których możesz się zareklamować:
- gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym,
- bezpłatne gazety lokalne,
- gazety o zasięgu krajowym,
- czasopisma branżowe (specjalistyczne, do masowego odbiorcy),
- stacje radiowe (lokalne, krajowe),
- telewizja.
Wszystkie środki przekazu z punktu widzenia kampanii reklamowej mają zarówno wady i zalety. Decyzję o tym, gdzie się reklamować należy zawsze podejmować w odniesieniu do konkretnej kampanii i celu, który chcemy osiągnąć.
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA