REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama w gazetach o zasięgu krajowym

gazety
Gazety, reklama w gazetach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli stwierdzisz, że Twoja kampania reklamowa nie odniesie zamierzonego celu w gazetach o zasięgu lokalnym zareklamuj się w gazetach ogólnokrajowych.

Poniżej przedstawiamy zalety i wady zamieszczenia reklamy w gazecie o zasięgu krajowym:

REKLAMA

Zalety reklamy w gazecie 

  • Każda gazeta ma krąg odbiorców o ściśle określonych cechach, co ułatwia kierowanie reklamy do właściwego segmentu.
  • Jest tu mniej reklam, z którymi Twoja musi konkurować o uwagę czytelnika.
  • Możesz złożyć zlecenie ze stosunkowo niewielkim wyprzedzeniem.
  • To doskonałe rozwiązanie dla firm o zasięgu krajowym, które chcą docierać do masowego klienta — na przykład milionów ludzi.
  • Z uwagi na duży nakład reklama może spotkać się z szerokim odzewem. Nawet jeżeli 0,25% czytelników zareaguje na reklamę w gazecie wydawanej w czteromilionowym nakładzie, możesz uzyskać 10 000 zapytań ofertowych.
  • Możesz zamieścić kupony zwrotne.
  • Możesz liczyć na szybką reakcję — kupony wrócą po krótkim czasie.
  •  Mimo że ceny reklam są wyższe niż w przypadku gazet lokalnych, koszt może być znośny, o ile zamieścisz reklamę w typowym rozmiarze, na niewielkiej powierzchni.
  • Reklama może być czytana jeszcze przez długi czas po dezaktualizacji wydania, w którym ją opublikowano.
  • Firma reklamująca się w szanowanej gazecie o zasięgu krajowym zdobywa lepszą reputację.
  • Może Ci się udać tanio wykorzystać wolną powierzchnię — jeżeli zareagujesz na ofertę last minute, na krótko przed oddaniem do druku wydania z jeszcze niewykorzystaną powierzchnią reklamową.

Porównaj: Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

Wady reklamy w gazecie 

  • Mimo że niektóre gazety ogólnokrajowe sprzedają się lepiej lub gorzej w różnych regionach (np. więcej czytelników na północy niż na południu), precyzja, z jaką możesz określić docelowy obszar geograficzny, jest daleko niższa niż w przypadku gazet lokalnych i regionalnych. Stąd znacznie mniejsza przydatność takich gazet dla przedsiębiorstw działających w skali lokalnej lub regionalnej. Niektóre gazety krajowe emitują dodatki lokalne (np. „Gazeta Wyborcza”), co znacznie ułatwia kierowanie reklamy do klientów na danym obszarze.
  • Reklama jest droższa niż w przypadku gazet lokalnych.
  • Z uwagi na koszt musisz ograniczyć się do mniejszej powierzchni, na której zamieścisz wiadomość do odbiorców.
  • Jakość papieru i druku może być kiepska.
  • Dzienniki mają krótszy cykl życia niż lokalne bezpłatne tygodniki, lecz wydania sobotnio-niedzielne leżą na półkach nieco dłużej.
  • Gazety krajowe są często atrakcyjne od strony graficznej, a zamieszczane w nich reklamy dobrze zaprojektowane. Aby Twoja reklama nie wyróżniała się in minus, trzeba skorzystać z usług profesjonalisty, a to zwiększa koszty. Wiele gazet preferuje projekty gotowe do druku.
  • Nie wszyscy czytelnicy zapoznają się z reklamą. Badania wykazały, że reklamy są czytane przez zaledwie 5% czytelników.
  • Wielu czytelników nie będzie należało do Twojego segmentu docelowego, a to oznacza potężne marnotrawstwo.

Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Działania Public Relations dla małych i średnich firm - jak zaplanować? [Poradnik]

Public Relations to kluczowy element budowania wizerunku firmy. Czy działania Public Relations są wskazane dla małych i średnich firm? Jak je zaplanować i na co zwracać szczególną uwagę w komunikacji? Oto krótki poradnik.

Ostatnie dni by skorzystać z wakacji składkowych w styczniu 2025. Złóż szybko wniosek do ZUS

Formalnie do końca grudnia 2024 wniosek o wakacje składkowe muszą złożyć przedsiębiorcy, którzy chcą z tego świadczenia skorzystać już w styczniu 2025. Inni mają na to jeszcze jedenaście miesięcy. Co do zasady wniosek trzeba złożyć do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc z wakacjami składkowymi.

Na pieniądze czekała miesiącami. Dlaczego aktorka została sprzątaczką? [WYWIAD]

Ile zarabia w Polsce aktorka? Jak wygląda życie aktorów i aktorek? Co powoduje wypalenie zawodowe? W czym praca sprzątaczki jest lepsza od pracy aktorki? Wyjaśnia Wiktoria Wolańska, aktorka i sprzątaczka, w rozmowie z Piotrem Nowakiem. 

Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać e-Doręczenia. Z rejestrowanego doręczenia elektronicznego będą musieli korzystać także przedsiębiorcy

Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że od 1 stycznia 2025 r. zaczną w Polsce powszechnie obowiązywać e-Doręczenia. Korespondencję w tej formie będą musiały prowadzić przede wszystkim urzędy i instytucje publiczne, jednak konieczność stosowania doręczeń cyfrowych dotyczy również części przedsiębiorców.

REKLAMA

Przedsiębiorco, zostało Ci kilka dni na optymalizację podatkową

Przedsiębiorco, zostało Ci kilka dni na optymalizację podatkową. Czym jest optymalizacja podatkowa? 65 proc. właścicieli firm szukających sposobów na zmniejszenie obciążeń podatkowych decyduje się na ten krok.

Świadczenie interwencyjne 2024 - wnioski i zmiana wysokości

Co to jest świadczenie interwencyjne? Dla kogo zostało przewidziane w 2024 roku? Od kiedy można składać wnioski? Jakie zmiany w wysokości świadczenia interwencyjnego zostały poczynione?

Webinar: Składka zdrowotna przedsiębiorców - jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?

Praktyczny webinar „Składka zdrowotna przedsiębiorców – jak ją rozliczać w 2025 i co wchodzi od 2026 r.?” poprowadzi Dariusz Suchorowski, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, ekspert INFORAKADEMII. Podczas webinaru przedstawiona zostanie kwestia rozliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców po zmianach od stycznia 2025 oraz 2026 roku. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Restrukturyzacja coraz popularniejsza. Dane na 2024 rok i prognozy na 2025

Z grudniowego raportu MGBI wynika, że w 2024 r. liczba postępowań restrukturyzacyjnych w Polsce osiągnęła rekordowe wyniki, co pokazuje, że przedsiębiorcy coraz częściej są świadomi, że jest alternatywa dla upadłości. Jakie są prognozy na 2025 rok?

REKLAMA

Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?

Czy w czasach postępującej cyfryzacji przedsiębiorcy wysyłają jeszcze do kontrahentów tradycyjne kartki świąteczne? Czy elektroniczna forma składania życzeń stała się już tak bardzo powszechna, że mało kto pamięta jeszcze o "analogowych" listach?

Co trzecia firma nie organizuje wigilii ani innych spotkań integracyjnych dla pracowników

Nie tylko korporacje, ale także mikro, małe i średnie firmy przykładają wagę do inicjatyw integracyjnych dla swoich pracowników. Jednak nie wszystkie. W najmniejszych firmach jednak standardem jest brak zarówno firmowych wigilii, jak i spotkań integracyjnych z innej okazji.

REKLAMA