Gazety o zasięgu lokalnym i regionalnym
REKLAMA
REKLAMA
Poniżej przedstawiamy zalety i wady zamieszczenia reklamy w gazecie o zasięgu lokalnym:
REKLAMA
Zalety
- Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy adresatów na danym obszarze. Niektóre gazety wydawane są tylko w jednym mieście, niekoniecznie bardzo dużym. Inne („Dziennik Zachodni”, „Dziennik Bałtycki”) mają zasięg regionalny — obejmują jedno lub kilka województw.
- Większość gazet wyemituje drobne ogłoszenie po bardzo niskiej cenie, lecz będzie to sam tekst wzbogacony o skąpą oprawę graficzną.
- Przedstawiciel gazety chętnie spotka się z Tobą, aby przedyskutować pomysły i opcje.
- Możesz złożyć zlecenie z bardzo niewielkim wyprzedzeniem, ponieważ powierzchnia reklamowa nie jest najczęściej zarezerwowana w całości.
- Możesz zamieścić kupony zwrotne (ważne, gdy chcesz skłonić ludzi do zwrócenia się o szersze informacje lub do złożenia zamówienia).
- Reklamy o typowych, niewielkich rozmiarach są stosunkowo tanie.
- Reklama może być czytana jeszcze przez długi czas po dezaktualizacji wydania, w którym ją opublikowano.
Wady
- Reklama będzie musiała ostro konkurować z innymi, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.
- Czytelnicy kupują gazety dla wiadomości, a nie dla reklam, dlatego wielu rzuca okiem na reklamy, nie czytając ich.
- Jakość papieru i druku może być kiepska.
- Dzienniki i tygodniki są wystawiane na półkach przez krótki czas, co zmniejsza szanse zauważenia reklamy przez odbiorców.
- Marnotrawstwo — gazeta może mieć nakład nawet 100 000 egzemplarzy, lecz znacznie mniejsza liczba czytelników może zwrócić uwagę na reklamę.
Przeczytaj również: Założenia kampanii reklamowej
Lokalne gazety bezpłatne
Zalety
- Możesz tanio zamieszczać w nich reklamy, ponieważ gazety są bezpłatnie dostarczane czytelnikom, najczęściej gospodarstwom domowym.
- Ludzie przeglądają te gazety nie tylko w poszukiwaniu wiadomości, ale także reklam.
- Ludzie traktują bezpłatne gazety ogłoszeniowe jak źródło informacji o lokalnych ofertach handlowych i usługowych.
- Niektóre bezpłatne gazety są dostarczane tylko do gospodarstw domowych w najbliższej okolicy, co pozwala bardzo precyzyjnie określić krąg odbiorców.
- Możesz umieszczać tu kupony zwrotne.
- Bardzo niskie ceny, zwłaszcza drobnych ogłoszeń i niewielkich reklam.
- Reklama może być czytana jeszcze przez długi czas po dezaktualizacji wydania, w którym ją opublikowano.
Zapoznaj się z serwisem: E-firma
Wady
- Jedynym źródłem przychodów takich gazet są reklamy, których jest tu o wiele więcej niż w gazetach płatnych. Musisz liczyć się z tym, że Twoja reklama będzie bardzo ostro konkurowała z innymi o uwagę czytelnika.
- Wielu ludzi nigdy nie czyta tego, co ktoś kładzie im pod drzwiami. Jeżeli klient wydaje na gazetę własne pieniądze, skłania go to do przeczytania publikacji. Coś, co jest dostarczane ludziom za darmo, ma dla nich po prostu niższą wartość.
- Wiele bezpłatnych gazet ma tak wąski krąg odbiorców, że nie stanowi on reprezentatywnej próby mieszkańców danej okolicy lub regionu.
- Bezpłatne publikacje często nie są uważane za „prawdziwe” gazety.
- Nie każdy, kto czyta gazetę, zapozna się z reklamą.
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.