Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej
REKLAMA
REKLAMA
Zanim zdecydujesz się zamieścić swoją reklamę w radiu zapoznaj się z jej wadami oraz zaletami.
REKLAMA
Zalety
- Precyzyjne określenie obszaru geograficznego oddziaływania reklamy.
- Odbiorcami są w szczególności przedstawiciele klas społecznych: C — średnia niższa, pracująca wykwalifikowana; D — pracująca; E — ludzie na najniższym poziomie egzystencji.
- Reklama może być tania, w zależności od stacji. Jednak im tańsza rozgłośnia radiowa, tym prawdopodobnie węższy krąg słuchaczy.
- Większość stacji zatrudnia pracowników, którzy mają pomagać i doradzać reklamodawcom. W niektórych przypadkach możesz liczyć na wyprodukowanie reklamy bez dodatkowych kosztów.
- Wiele lokalnych rozgłośni ma lojalnych słuchaczy i cieszy się wysoką rozpoznawalnością na rynku — świetne rozwiązanie dla małych przedsiębiorstw.
- Z reguły gospodarstwo domowe dysponuje więcej niż jednym radioodbiornikiem. Radia znajdują się także w 95% samochodów. Dlatego krąg potencjalnych odbiorców jest często większy, niż można by sądzić.
- Głosy, muzyka i efekty dźwiękowe dodają reklamie życia.
- Słuchacze nie muszą podejmować żadnego wysiłku — reklama trafia wprost do ich domu lub samochodu, a treść jest odczytywana na głos.
- Reklamę w radiu trudno ignorować. Reklamy w gazetach możesz ominąć wzrokiem, ledwie dostrzegając ich nagłówki, lecz reklama radiowa trafia do ucha odbiorcy w całości.
Zapoznaj się z serwisem: E-firma
Wady
- Często radia (zwłaszcza lokalnego) słuchamy w tle, jednym uchem, zajmując się w tym czasie innymi sprawami.
- Przekaz jest jednorazowy i bardziej ulotny niż w przypadku reklamy w gazecie, która może leżeć gdzieś przez wiele dni i tygodni oraz być przeglądana wiele razy.
- Jeżeli chcesz wywrzeć wpływ, reklama musi być często powtarzana. To podnosi koszty.
- Reklama radiowa spotyka się z mniejszym odzewem; nie możesz zastosować kuponów zwrotnych.
- Słuchacze muszą mieć przy sobie kartkę i długopis, aby zapisać szczegóły.
- Na przekazanie wiadomości masz zaledwie sekundy.
- Musisz zaplanować w budżecie koszty związane z produkcją i korzystaniem z czasu antenowego. Będzie Ci potrzebny redaktor, lektor i ktoś, kto skomponuje oprawę dźwiękową. Większość stacji radiowych chętnie w tym pomoże.
- W przeciwieństwie do reklamy w prasie i telewizji, radio nie jest wizualnym nośnikiem informacji, co jest oczywistym ograniczeniem.
- Informacje, do podania których zobowiązują przepisy (np. „fundusz inwestycyjny nie może zagwarantować przyszłych zysków”), muszą być odczytane na głos na antenie. W reklamie drukowanej takie informacje mogą być napisane małą czcionką.
Zobacz również: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena
Stacje radiowe o zasięgu krajowym
Zalety
- Wysoka popularność stacji radiowych nastawionych na różne grupy słuchaczy znacznie ułatwia docieranie do wybranych segmentów rynku. Na przykład reklama w RMF trafia głównie do klienta masowego, zaś w Trójce — do osób o innych gustach.
Wady
- Może z wyjątkiem stacji specjalizujących się w dyskusjach na antenie, radia rzadko słucha się aktywnie.
- Wady lokalnych stacji radiowych dotyczą także rozgłośni krajowych.
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.