Koszt kampanii reklamowej
REKLAMA
REKLAMA
Najczęściej stawka podana w cenniku podlega negocjacji. Dlatego zawsze staraj się o zniżki.
REKLAMA
Cena reklamy w prasie zależy od:
- pory roku — w niektórych miesiącach (sezonach) reklama jest tańsza;
- popytu — im niższy popyt na usługi reklamowe, tym mniej zapłacisz;
- rozmiaru — im większą powierzchnię reklamową wykupisz, tym więcej zapłacisz (pół strony kosztuje więcej niż jedna czwarta, lecz niekoniecznie dwa razy więcej);
- nakładu — im wyższy nakład publikacji, tym więcej (najprawdopodobniej) zapłacisz za powierzchnię reklamową, ale też reklama dotrze do większej liczby odbiorców;
- umiejscowienia — reklama na pierwszej stronie jest znacznie droższa niż wewnątrz wydania;
- koloru — reklama czarno-biała jest tańsza niż kolorowa, a reklama w niepełnym kolorze (np. czerwony druk jako dodatek do zwykłego, czarnego) jest tańsza niż pełny kolor.
Polecamy: Cele kampanii reklamowej
Cena reklamy w radiu i telewizji zależy od:
- stacji — jedne stacje telewizyjne (radiowe) są droższe, inne tańsze, co zależy przede wszystkim od obszaru, na którym nadają, i liczby widzów (słuchaczy);
- czasu antenowego — pora dnia lub tygodnia, w której reklama będzie emitowana (rzecz jasna, najdroższa jest reklama w porze najlepszej oglądalności);
Jeżeli zamierzasz wyemitować serię reklam w jednej stacji telewizyjnej (radiowej), możesz liczyć na większe zniżki.
- programu — reklama może być nadawana podczas wybranych programów lub po nich.
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.