Cele kampanii reklamowej
REKLAMA
REKLAMA
Nie wystarczy, że postanowisz: „Chcę się zareklamować, aby pozyskać nowych klientów”. To zbyt ogólne. Wszystkie poniższe cele są mierzalne.
REKLAMA
Chcę się reklamować, aby:
- pozyskać 100 nowych klientów;
- zrealizować sprzedaż o wartości 500 000 zł;
- pozyskać 100 zapytań ofertowych, z których 50 zakończy się sprzedażą;
- zwiększyć liczbę odwiedzających stoisko wystawowe w tym roku o 50%.
Przeczytaj również: W jaki sposób firmy mogą wykorzystać portale społecznościowe
Wyznaczając cel, uwzględnij termin jego realizacji, na przykład:
- chcemy pozyskać 100 nowych klientów w ciągu miesiąca od wyemitowania reklamy;
- chcemy zrealizować sprzedaż o wartości 500 000 zł w okresie sześciu miesięcy od zakończenia kampanii reklamowej, jako bezpośredni efekt kampanii;
- chcemy pozyskać 100 zapytań ofertowych, z których 50 wygeneruje sprzedaż w ciągu dwóch miesięcy, a następnych 20 — w ciągu roku.
Polecamy: Kim jest „przeciętny konsument”?
Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.